0

قیمت انگشتر عقیق چگونه تعیین می شود؟

قیمت انگشتر عقیق چگونه تعیین می شود؟

چه عواملى قیمت انگشتر عقیق را در یک سایت فروشگاهی یا جواهر فروشی تعیین مى کنند؟ این سوالی است که سایت اخبار جواهرات به تحلیل آن پرداخته است.

سنگ عقیق یکی از پرطرفدارترین نگین ها در جهان می باشد که طرفداران زیادی را برای خود جذب کرده است از این سنگ در انواع مختلف جواهرات در جهان مثل: انگشتر عقیق، گردنبند عقیق، گوشواره و دستبند و غیره استفاده می شود. استفاده کردن از عقیق در قالب این جواهرات بسیار زیبا و دلپسند می باشد.

اما یک مشکل عمده ای که وجود دارد این است که بسیاری از افراد در تعیین قیمت انگشتر عقیق و دیگر جواهرات دارای سنگ عقیق ناتوان هستند و هنگامی که اینگونه افراد اقدام به خرید انگشتر عقیق از فروشگاه ها می کنند افراد سودجو به محض اینکه از بی اطلاعی افراد از قیمت جواهرات عقیق مطلع شوند انگشتر عقیق تقلبی را به جای عقیق اصل به مردم با قیمت گزافی می فروشند.
اما برای اینکه به دام اینگونه فروشندگان سودجو نیفتید باید از نحوه قیمت گذاری جواهرات عقیق اطلاع یابید.

سایت اخبار جواهرات با فراهم کردن مطلبی درباره در همین خصوص مایل است شما را نسبت به قیمت جواهرات عقیق از جمله قیمت انگشتر عقیق آگاه کند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت انگشتر عقیق چگونه تعیین می شود؟

ابتدا برای تعیین قیمت انگشتر عقیق باید از انواع سنگ عقیق اطلاع پیدا کنید:

انواع سنگ عقیق

این سنگ را با توجه به نوع شکل و ساختار لایه ‌های آن می‌توان این گونه تقسیم ‌بندی نمود:

  1. خزه ای: دارای محتویاتی از بلورهای سبزرنگ به شکل خزه می باشد.
  2. شجری (مُشا): نوعی سنگ به رنگ خاکستری یا بی‌رنگ و نیمه ‌شفاف است که بر روی سطح آن اشکال درخت گونه نقش بسته است.
  3. چشمی: این نوع از لایه ‌های دایره گونه موازی هم که دارای یک نقطه تیره رنگ در مرکز هستند، تشکیل شده است.
  4. آبدار: در این نوع سنگ مقداری آب وجود دارد که به زمان پیدایش آن مربوط است و در تراش ‌های نازک از سنگ، آب داخل آن قابل رویت می باشد.
  5. مجوف: سنگ عقیقی که دارای حفره ‌های متعدد و توخالی زیادی است.
  6. دژی: نوعی که رو یا درون آن آن نقشه ‌ای مانند دژهای قدیمی وجود دارد.
  7. منظره ای: درون این نوع اشکالی به شکل درختان و مناظر طبیعی مشاهده می گردد.
  8. لایه ای: در این نوع، لایه ‌های سنگ موازی با یکدیگر می باشند.

راه تشخیص سنگ عقیق اصلی

ساده ترین روش برای تشخیص این موضوع مراجعه به کارشناسان این حوزه است اما همیشه متخصص سنگ ‌شناسی در دسترس ما نیست در ادامه این متن روش هایی که می شود نگین عقیق اصل را از تقبلی تشخیص داد، نوشته ‌ایم. امیدواریم که برایتان مفید واقع شود و بتوانید با خرید نگین عقیق اصلی از خواص عقیق بهره مند شوید.

  • معمولا سنگ های تقلبی سبک تر از سنگ های اصلی می باشند. همچنین اگر نگین انگشتر عقیق یا گردنبندی که خریده اید با یک ضربه کوچک خراش برداشته، متأسفانه احتمال تقلبی ‌بودن آن وجود دارد. اگر موقع خرید، فروشنده بیش از حد معمول با ظرافت و حساسیت نسبت به سنگی که به شما نشان می ‌‌دهد برخورد کرد، همین مساله هشدار خوبی برای توجه بیشتر شما می باشد.
قیمت انگشتر عقیق چگونه تعیین می شود؟

میزان شفافیت انگشتر عقیق

به میزان شفافیت سنگ دقت کنید. میزان شفافیت نوع طبیعی آن به خوبی نوع مصنوعی نیست. عقیق طبیعی از مقداری هرج و مرج و بی نظمی در شفافیت برخوردار می باشد و بعضا می‌توان درون آن خطوط و ابرهایی دید، در حالی که در نوع مصنوعی از شفافیت بسیار خوبی برخوردار بوده که مثل شفافیت ظروف شیشه ‌ای می ‌باشد. اما با اینوجود باید توجه داشت که سنگی که هم طبیعی باشد و هم بسیار صاف باشد وجود دارد و بسیار هم ارزشمند می باشد.

رنگ نگین عقیق

نگین طبیعی دارای رنگی روشن و متمایز است، در حالی که نوع بدلی از روشنایی کمتری برخوردار می باشد. سنگ طبیعی از رنگ های روشن و رگه های واضح برخوردار است. اگر با دقت به نوع طبیعی را مشاهده کنید، لکه های قرمز متراکم کوچک در نوارهای قرمز قابل مشاهده می باشد. نوع مصنوعی، دارای الگوی گلبرگی می‌باشد.

سنگ عقیق اغلب در تابستان خنک و در زمستان گرم است، در حالی که دمای نوع مصنوعی این سنگ با تغییر دمای محیط تغییر می‌نماید و در روزهای گرم، گرم می‌شود و در روزهای سرد، سرد می‌شود، اما این روش همیشه هم پاسخگو نخواهد بود.

البته ذکر این نکته ضروری است که هیچ کدام از این روش ها روش دقیق و قطعی برای اثبات اصل یا مصنوعی بودن سنگ نمی باشد. بلکه بعضی روش ها ممکن است برای سنگی که اصل بوده درست نباشد و یا برای سنگی مصنوعی درست از آب دربیاید. در مجموع این فرآیند به طور قطعی نیازمند سال ها تجربه و کار در این زمینه می باشد و جالب است بدانید که حتی سنگ فروشان و بازاریان باتجربه نیز اغلب از تشخیص صد در صدی صحبت نمی کنند و صرفا نظر خود را بیان می کنند.

اگر انگشتر عقیقی با این مشخصات گفته شده پیدا کردید معمولا قیمت آن بسیار بالا خواهد بود.

آیینه کاری ، شبکه کاری و مخراج کاری و ... روی رکاب انگشتر عقیق

قلم زنی، آیینه کاری، شبکه کاری و مخراج کاری و … روی رکاب انگشتر عقیق

نکات دیگری که می توان در محاسبه و تعیین قیمت انگشتر عقیق دخیل کرد نحوه قلم زنی و شبکه کاری و مخراج کاری و… رکاب انگشتر عقیق می باشد. به عنوان مثال اگر رکاب انگشتری از قلم زنی و شبکه کاری فوق العاده و منحصر بفردی تشکیل شده و نگین های مخراج کاری شده دارای کیفیت خوبی هستن نسبت به انگشتری که رکاب آن از قلم زنی ساده ای که توسط افراد بی تجربه و نیمه حرفه ای ساخته شده باشد و نگین های مخراج کاری شده مصنوعی یا بی کیفیت باشند قیمت بسیار بالایی خواهد داشت و باید گفت که قلم زنی رکاب انگشتر یکی از موثر ترین و کاربردی ترین روش هایی است که در قیمت انگشتر عقیق می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

با نکات گفته شده و رعایت آن شما هموطنان عزیز می توانید قیمت انگشتر عقیق و سایر جواهرات را تشخیص این و به راحتی نسبت به خرید جواهرات عقیق اقدام نمایید.

قیمت انگشتر عقیق چگونه تعیین می شود؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *