0

نگین فیروزه نیشابوری اصل

نگین فیروزه نیشابوری اصل

نگین فیروزه نیشابوری اصل از پرطرفدارترین سنگ‌ها در بین ایرانیان محسوب شده که در رنگ‌های فیروزه‌ای با تن‌های رنگی متفاوت آبی روشن، آبی تیره، سبز روشن و سبز تیره یافت می‌شود و سنگ فیروزه نیشابور اصل با ارزش‌ترین فیروزه در دنیا است.

در همه نقاط دنیا فیروزه استخراج می شود اما فیروزه ایران، فیروزه آمریکا، فیروزه تبت، فیروزه مصر مهم ترین معادن فیروزه در سراسر جهان هستند. مهم‌ترین معادن فیروزه درایران در نیشابور، کرمان و دامغان قرار دارند اما فیروزه نیشابور با ارزش ترین فیروزه دنیا از نظر تجاری است.

فیروزه‌ها اغلب از طریق دو مجرا به دست مصرف‌کننده می‌رسند. از همین جهت فیروزه را در دو دسته بندی کلی فیروزه خاکی و فیروزه سنگی دسته بندی می‌کنند. فیروزه خاکی از مسیر آب‌ها گرفته می‌شود و قیمت بالاتری نسبت به نوع دیگر دارد، چرا که هیچ‌گاه تغییر رنگ نخواهد داد. نوع سنگی از طریق معدن کوه، به گونه‌ای که با سایر سنگ‌ها آمیخته شده است وجود دارد و جهت دستیابی به خود سنگ فیروزه باید به عملیات جداسازی سنگ‌ها پرداخته شود. در کشور ما این گوهر، از نوع نیشابوری‌اش بسیار شناخته شده و دارای درخواست فراوان است. فیروزه نیشابور در دو نوع فیروزه عجمی و فیروزه شجری وجود دارند که هرکدام با توجه به ابعاد، ظاهر، رنگ و… قیمت متفاوتی دارند.

فیروزه نیشابور شجری

در اغلب فیروزه‌ها آنچه به صورت ویژگی مشخص وجود دارد، رگه‌های سیاه یا شجرهای سیاه و در موارد خیلی کم رگه های طلایی رنگ می باشد که مربوط به سنگ مادر تشکیل دهنده آنها می باشد. این رگه‌ها که در حالت منظم و غیرمنظم یک تصویر عنکبوتی یا شجری را بر سطح فیروزه می‌سازند و به همین جهت گوهرهای از این دست را شجری می‌نامند. هرچه این رگه‌ها بر سطح نگین فیروزه نیشابوری پررنگ‌تر، واضح تر و زیباتر باشد موجب افزایش قیمت نگین فیروزه می‌شود.

فیروزه نیشابور عجمی

این سبک از فیروزه نوع پاک و صافی است که سطحی فاقد رگه و یا هرگونه ناخالصی است. این امر خود باعث گران‌بهاتر بودن این سبک از سنگ شده و به راحتی موجب افزایش قیمت جواهرات دارای نگین فیروزه عجمی می‌شود. فیروزه نیشابور عجمی به شدت در بین عرب‌ها طرفدار دارد. اما برای ایرانی ها و دیگر کشورها فیروزه رگه دار یا صاف فرق چندانی ندارد. آنچه که برای خریداران بسیار حائز اهمیت می باشد، رنگ نگین فیروزه نیشابوری می باشد.

اگر به دنبال خرید یا هدیه دادن نگینی زیبا و دارای خواص زیاد هستید، اما نمی‌دانید که کدام نگین مناسب است. چه چیزی بهتر از نگین فیروزه نیشابوری اصل که شادی و نشاط را به ارمغان می‌آورد و جزو بهترین هدایا برای عزیزانمان می‌باشد که هم بسیار چشمگیر است و هم نشانی از ثروت و خاک ایران عزیزمان است. سنگ فیروزه نیشابور از معدن تا نگین روی آویز، دستبند، انگشتر مردانه و زنانه مراحلی را طی می‌کند. رنگ آبی فیروزه ای، نشانه اصالت و اشرافی بودن است که در تمام دنیا این سنگ شناخته شده و معروف است.

خرید، قیمت نگین فیروزه نیشابور

با خرید نگین فیروزه نیشابور، هم به سلامت خود کمک کنیم و هم به حفظ فرهنگ و اصالت ایرانی ببالیم. این سنگ در ابعاد و اشکال مختلف دارای قیمت‌های متفاوت می‌باشد، هنگام خرید سنگ فیروزه به اصل بودن آن دقت کافی داشته باشید و سعی کنید از مراکز معتبر سنگ فیروزه را تهیه کنید. انگشتر زنانه و انگشتر مردانه فیروزه یکی دیگر از نمادهای این سنگ زیبا می‌باشد که در طرح و اندازه‌های گوناگون طراحی و ساخته می‌شود، یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که می توانیم برای عزیزانمان به ارمغان بیاوریم همین انگشتر فیروزه است. سنگ‌های فیروزه درجات گوناگون دارند که قیمت آن بنا به درجه یک بودن یا درجات دیگر تعیین می‌شود و بخاطر زیبایی و قیمتی که دارد، در بازار به عنوان سنگ قیمتی فروخته می‌شود.

اپلیکیشن و وب سایت زرسی به عنوان ویترین آنلاین جواهرات، در انواع مختلف می‌باشد. این فروشگاه با بهره‌گیری از آخرین مد روز مربوط به جواهرات اقدام به عرضه و ارائه زیباترین زیورآلات نقره، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کرده است تا مشتریان دائمی‌اش از گشت زدن به دنبال ترندهای جدید بی‌نیاز باشند. فروشگاه آنلاین زرسی در محصولات خود باکیفیت‌ترین سنگ‌ها از جمله نگین فیروزه نیشابوری اصل را مورد استفاده قرار داده و با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک، شرایط خریدی مطمئن را برای کاربران عزیز محیا می‌کند. همچنین با مراجعه به سایت زرسی و دانلود اپلیکشن ویژه این فروشگاه، شرایط خرید سهل‌تر خواهد شد. از دیگر مزایای خرید از زرسی می‌توان به قیمت‌گذاری منصفانه و علامت تضمین اصالت اشاره داشت.

در زمان خرید نگین فیروزه نیشابوری بصورت اینترنتی باید به چه چیزی بیشتر توجه کنیم؟

بهتر است در زمان خرید فیروزه، تنها به ارزانی نگین فیروزه نیشابور توجه نکنید و جزئیاتی مانند کیفیت و ظاهر فیروزه را هم مد نظر داشته باشید. برای خرید سنگ فیروزه نیشابور بصورت آنلاین، بهتر است به سایت‌های شناخته‌ شده و مطمئن مراجعه فرمایید.

نکات مهمی که پس از خرید فیروزه نیشابوری اصل باید به خاطر داشته باشیم

نگهداری از سنگ فیروزه نیشابوری

نگهداری از سنگ فیروزه در صورت استفاده از آن امری لازم و اجتناب‌ناپذیر است. تمیز کردن و نگهداری از نگین فیروزه روی آویز، دستبند و انگشتر مردانه فیروزه یا دیگر جواهرات کار زیاد دشواری نیست. کسانی که از جواهرات دارای نگین فیروزه استفاده می‌نمایند به خوبی می‌دانند که فیروزه بسیار حساس است و چنانچه بر اساس برخی از بی‌دقتی‌ها دچار آسیب شود، کلیه خواص درمانی و معنوی خود را از دست خواهد داد. از این‌رو تلاش می‌کنند که با آشنایی با روش‌های نگهداری از سنگ فیروزه تا حد امکان از آسیب رساندن به آن جلوگیری نمایند تا آن را از آسیب‌های احتمالی که ممکن است سلامتی‌اش را به خطر بیاندازد، دور نمایند.

1- در زمان انجام کارهای سنگین از جواهرات دارای نگین فیروزه استفاده نکنید.

2- از تماس مواد چرب با سنگ فیروزه اجتناب نمایید.

3- از پاک کننده های جواهرات استفاده نکنید زیرا امکان دارد مواد شیمیایی به سنگ آسیب وارد کند. به جای آن می تواند از یک پارچه نازک استفاده و به همراه آب گرم آن را تمیز کنید.

4- جواهرات فیروزه را به طور مجزا از دیگر سنگ ها نگهداری کنید تا از خراشیدگی آنها جلوگیری شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *