0

جواهرات ون کلیف اند آرپلز (Van Cleef & Arpels) ژاکلین کندی اوناسیس

جواهرات Van cleef & Arpels ژاکلین کندی اوناسیس Jacqueline Kennedy Onassis

ون کلیف اند آرپلز «Van Cleef & Arpels» تقریباً همیشه به آرشیو تاریخی خود می پردازند که مجموعه های جدید جواهرات عالی را تهیه می کنند و درک دلیل آن آسان است. این خانه برند برخی از عاشقانه ترین و ابتکاری ترین طرح های تاریخ را ساخته است. در میان بسیاری از آثار مشهور، گردنبند Zip، دستبندهای Jarretière، محیط نامرئی و آن سنجاق سینه رقاص باله وجود دارد.

در چند سال گذشته، رقاص های باله در ذهن طراحان Van Cleef & Arpels پیچیدند و به عنوان موقعیتی برای جواهرات عالی جدید محسوب می شوند. برای کلکسیون 2018 ، دوازده عدد سنجاق سینه با الهام از Grimm’s Fairyَ Tale ، The Twelve Dancing Princesses در کلکسیون جواهرات با کیفیت وجود داشت که در طی سخنرانی های Couture در ماه ژوئیه در پاریس برای اولین بار ارائه شد. در سال 2019 ، ون کلیف ایده خیالی و مجازی سنجاق سینه ها را توضیح داد و شخصیت های شکسپیر رومئو و ژولیت را با جواهرات زنده کرد.

امسال این شرکت افسانه فرانسوی به حوزه دیگری از تاریخ خود پرداخته است. زنان قابل توجهی که مشتری و رقاص بودند، به اصطلاح در صحنه جهانی در آثار Van Cleef & Arpels حضور داشتند. خاطرات این جواهرات توسط زنان پویا و همچنین مجموعه ای گرانبها از برخی استثناها، الماس، یاقوت سرخ و زمرد، دو عنصر لوکس اصلی بودند که به تولید کلکسیونی با عنوان تجلیل از جواهرات با کیفیت در مکان Vendôme دامن زدند.

جزئیات مربوط به هر یک از قطعات و طرح های الهام بخش آنها را در زیر دریافت کنید.

در 28 سپتامبر 1970 ، ژاکلین کندی اوناسیس گوشواره های Van Cleef & Arpels خود را برای صرف شام در La Cote Bask در شهر نیویورک پوشید.

گوشواره های یاقوت سرخ و الماس ژاکلین کندی اوناسیس «Jacqueline Kennedy Onassis» توسط Van Cleef & Arpels هدیه عروسی بود که وی در سال 1968 از شوهر دوم خود ارسطو اوناسیس «Aristotle Onassis» دریافت کرد. بانوی اول سابق به وضوح جواهرات را دوست داشت. او آنها را به مدت دو سال و به طور متناوب در طول زندگی از آنها استفاده می کرد.

طرح برگ در بالای جواهرات تقریباً از 14 قیراط الماس تشکیل شده است. وزن آویزهای یاقوت سرخ دامله ای با تراش اشکی در مجموع حدود 76 قیراط بود. یاقوت ها قابل جدا شدن بودند و ژاکلین دارای سنگ های قیمتی دیگری بود که آنها را به مناسبت های مختلف عوض می کرد. هنگامی که جواهرات با دارایی کندی در حراجی ساتبی «Sotheby’s» در سال 1996 فروخته شد، قیمت حراج روی تکه جواهرات 325000 دلار بود. آنها در حال حاضر در یک کلکسیون خصوصی هستند.

گوشواره های Tendresse Étincelante از برند Van Cleef & Arpels با الهام از جواهرات ژاکلین کندی اوناسیس

نسخه جدید جواهرات ژاکلین به نام گوشواره های Tendresse Étincelante است. این طرح برگ های تاج مجسمه ای کلکسیونی الماس را بازتاب می دهد. آنها دارای آویزهایی هستند که دارای الماس هایی با تراش اشکی شکل D-Flawless Type IIa هستند و مجموعاً 20.21 قیراط وزن دارند. سنگ های قیمتی از سنگ های راف تراشیده شده اند تا در جواهراتی که امروزه جواهرات عالی است، قرار بگیرند.

مارلنه دیتریش «Marlene Dietrich» ، دستبند یاقوت و الماس Jarretière از Van Cleef & Arpels (در سمت راست) را پوشیده است

یکی از برجسته ترین جواهرات در کلکسیون Statement مارلنه دیتریش «Marlene Dietrich» بازیگر زن، دستبند یاقوت سرخ و الماس Van Cleef & Arpels شخص Jarretière بود. داستان افسانه ای پشت این تکه جواهر این است که لوئیس آرپلز «Louis Arpels»، مدیر اصلی Van Cleef & Arpels، از چندین نگین یاقوت سرخ و الماس که می خواست از کلکسیون خود دوباره طراحی کند، جواهر و یک سنجاق سینه هماهنگ را برای Dietrich ساخته است. او این جواهر را در شهر هالیوود پوشید و به طور عالی آن را در صحنه وحشت رمز آلود الفرد هیچکاک در سال 1950 به نمایش گذاشت.

صفحه های یاقوت سرخ تراش خورده بر روی دستبند با الماس های باگت تراش خورده حاشیه گذاری شده است. قسمت های پیچ جواهرات ترکیبی از الماس های باگت و مستطیل تشکیل شده است.

دستبند Rubis en Scène ساخته شده توسط ون کلیف اند آرپلز «Van Cleef & Arpels»

ون کلیف گنج Dietrich را در قطعه ای به نام Rubis en Scène که تفسیر یاقوت سرخ روی صحنه است، دوباره تصور کرد. طراحی جدید به جای یک صفحه نیمه ماه، نیمه ماه بزرگ و کوچک دارد. آنها با 72 یاقوت برمه ای جمع می شوند که در مجموع 84.74 قیراط وزن دارند. در حالی که دستبند Dietrich یک بند انعطاف پذیر بود که مچ را کامل احاطه می کرد، این تکه جواهر یک دستبند جامد است. ساختار مخروطی پیچیده زیر یاقوت موجود در تگه جواهر بازیگر زن در یک زیر ساخت آراسته دوباره تصور و مدرنیزه شده است.

شاهزاده خانم مصر ، فائزه «Faiza»، گردنبند Van Cleef & Arpels را پوشیده است.

تصاویر زیادی از شاهزاده خانم مصری Faiza وجود ندارد که گردنبند زمردی و الماسی افسانه ای خود را که توسط  ون کلیف اند آرپلز ساخته شده است پوشیده باشد، اما طرفداران طلا و جواهر با این طراحی آشنا هستند. تکه جواهر مربوط به سال 1929 با 10 زمرد تراش اشکی آویز از گردنبند متاخر به سبک هنر تزئینی با الماس های هندسی و گرد تشکیل شده است. این مجموعه در سال 1947 به اعلیحضرت سلطنتی اعطا شد. کلکسیون Van Cleef & Arpels جواهر را به دست آورد تا در نمایشگاه های سراسر جهان همراه با سایر گنجینه های شرکت به نمایش گذاشته شود.

گردنبند Merveille d’Émeraudes ساخته شده توسط ون کلیف اند آرپلز «Van Cleef & Arpels»

جواهر جدیدی که از گنجینه سلطنتی الهام گرفته شده است به درستی Merveille d’Émeraudes نامگذاری شده است که به معنی شگفتی زمرد ها می باشد. در زمره این نگین، پنج زمرد با تراش اشکی وجود دارد که در مجموع 70.40 قیراط وزن دارند. روح هنر تزئینی با آرایشی از الماس های برش خورده باگت که زمردها را احاطه کرده و قسمت گردنبند جواهر را به همراه الماس های گرد آراسته است، بیان می شود.

زمردها را می توان از گردنبند جدا کرد و با الماس های تراش اشکی شکل همراه (یا جایگزین) کرد (یک نوع D Flawless Type IIa با وزن 5.81 قیراط و دو سنگ D Flawless Type IIa با وزن 3.59 قیراط) که ممکن است این گیره را تزئین کند. هم نگین زمرد و هم الماس را می توان از گوشواره هایی که مجموعه را کامل می کنند معلق کرد، و یک گزینه کوتاه و دو گزینه بلند با آویزهای گرانبها فراهم می کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *