0

عقاید و معانی نهفته در سنگ های قیمتی

عقاید و معانی نهفته در سنگ های قیمتی

از زمان‌های قدیم سنگ های قیمتی خاص و فلزات گرانبهایی خواص هایی را داشتند که از توانایی ارتقای شفا بخشی معنوی تا توانایی بازکردن قلب افراد را برخوردار بودند. مردم سراسر جهان سنگ و کریستال هایی را جمع آوری می کردند تا استعدادهای ذهنی، روحی و گاهی اوقات انسدادهای جسمانی خودشان را آزاد کنند. در حقیقت به همین دلایل است که سنگ های قیمتی در وهله اول درون جواهرات ترکیب می شوند.

چه شما و یا عزیزانتان به این شیوه های معنوی اعتقاد داشته باشید یا خیر، یک هدیه جواهر به همراه سنگی که دارای اهمیت معنوی است می تواند یک انتخاب عالی برای این فصل از تعطیلات باشد زیرا یک تکه جواهر نه تنها به خاطر ظاهر زیبایش بلکه برای معانی عمیق تر می تواند ارزشمند باشد.

برای کمک به شما در یافتن هدیه‌ای که برای خودتان یا عزیزانتان بسیار معنادار می باشد ما جواهر سنگ هایی را که معمولاً در جواهرات استفاده می‌شود جمع کرده و اهمیت معنوی هر سنگ و فلز را کشف کرده ایم.

زمرد

زمرد

با کمال تعجب این جواهر سنگ سبزرنگ علاوه بر تعادل ، خرد و بلوغ، نمادی از موفقیت و فراوانی نیز می باشد. رنگ زمرد که باعث شادابی چشم‌ها می‌شود گفته شده است که بدن را احیا می‌کند و یک تکه جواهر زیبا برای کمد جواهرات عزیزانتان محسوب می شود. 

توپاز

توپاز

توپاز مانند دیگر سنگ های قیمتی زرد و طلایی یک کریستال پر انرژی با قابلیت تحریک وضوح ذهنی و خرد است. تصور بر این است که این سنگ همچنین خستگی روانی را از بین برده و به بهبودی زخم و آسیب ها کمک می کند.

سنگ توپاز برای کسانی که سال سختی را پشت سر گذاشته اند یک هدیه عالی محسوب می شود. شاید بتواند آنها را برای سال جدید پیش رو جوان و شاداب کنند.

یاقوت سرخ

یاقوت سرخ

گفته شده است که یاقوت سرخ همانند گارنت دارای توانایی درمانی بسیار خوبی است خصوصا در مورد جریان خون و قلب. یاقوت سرخ همچنین برای فرهنگ چینی نیز حائز اهمیت است .اعتقاد بر این است که این سنگ به تصمیم گیری و اصلاح امور خانوادگی با بهبود عزت نفس و توانایی مذاکره کمک می کند. قرمز همچنین رنگی از خوش‌شانسی، اشتیاق و خلاقیت است و برای عزیزانی که دارای شغل های قابل توجه می‌باشند عالی به نظر می‌رسد.

یاقوت کبود

یاقوت کبود

رنگ آبی پررنگ و آرامش بخش این جواهر سنگ کاملاً منعکس کننده معنای معنوی آن است. تصور بر این است که یاقوت کبود افکار صلح‌آمیز و زیبایی را با حذف انرژی های منفی تحریک می کند.

تصور بر این است که یاقوت کبود حقیقت را الهام می بخشد و نگرش مثبت به سوی زندگی را ارتقا می‌دهد. این سنگ می تواند یک شی با ارزش در کلکسیون جواهرات هر کس باشد.

یشم

یشم

گفته می شود که سنگ بی‌نظیر یشم همانند زمرد، موفقیت و فراوانی را به استفاده کننده از این سنگ اعطا می کند.یشم سنگ خوش شانسی و راهنمای معنوی است همان طور که با نام مستعار آن یعنی (جواهر بهشت) نشان داده شده است.

تصور بر این بود که یشم نمادی از صلح و پاکی ذهن است. این سنگ همچنین تمرکز و توانایی روانی را نیز تقویت می کند. یشم یک سنگ قیمتی است که می توانید به یک جوان حرفه ای در زندگی خود هدیه بدهید که از یک شانس اضافی بهره‌مند شود.

لاجورد

لاجورد

تصور می شود که لاجورد پتانسیل معنوی افراد را افزایش می‌دهد. ظاهر این سنگ با رنگ آبی و سیاه آسمانی خالدار به همراه ستاره های سفید و رگه های کهکشانی آن را به دنیای معنوی متصل می‌کند و بنابراین گفته شده است این سنگ روشنفکری را به ارمغان آورده و خرد ،شهود و تفکر را بهبود می بخشد.

به عنوان یک سنگ به منظور تقویت بیداری های معنوی، لاجورد یک هدیه خوبی برای عزیزانی است که هر روز در حال اندیشه و تفکر هستند و جای خود را برای آغاز های جدید رها می کنند‌.

زبرجد

زبرجد

یکی دیگر از جواهر سنگ های سبز رنگ که موفقیت و ثروت را به استفاده کننده از این سنگ به ارمغان می آورد زبرجد می باشد.

گفته شده است که زبرجد احساساتی از قبیل حسادت، عصبانیت و استرس را از وجود افراد پاک میکند. این سنگ سبز براق جایگزین احساسات زهرآگین می‌شود و هم چنین به بهبود روابط صدمه دیده کمک می کند. برای اشخاص خرافاتی در زندگیتان این سنگ ها حال و هوای خوبی را رقم می‌زند همان طور که گفته می‌شود زبرجد شر و بدی را از افراد دور می کند.

آمیتیست

آمیتیست

پیش از این اعتقاد بر این بود که کسی که از این سنگ استفاده می‌کند را از مستی محافظت کرده و آنها را از سموم پاکسازی می‌کند. این جواهر سنگ اکنون با پاکسازی بدن و روح انرژی منفی مرتبط است. آمیتیست با رنگ بنفش آرامش دهنده اش تسکین دهنده استرس محسوب می‌شود زیرا گفته می‌شود که کسی که از این سنگ استفاده می کند فقط برای آرام کردن احساس خود نیاز دارد که آمیتیست را بر روی پوست خود فشار دهد.

سیترین

سیترین

عموما سنگ سیترین با نور آفتاب مرتبط است و خصوصاً طلوع آفتاب. گفته شده است که سیترین موفقیت و اعتماد به نفس را به کسی که از این سنگ استفاده می کند به ارمغان می آورد.

غالباً این سنگ نمادی از آغاز های جدید است خصوصاً در تجارت و روابط. این جواهر سنگ زرق و برق‌دار یک هدیه عالی در ایام تعطیلات را به عنوان یک راهی برای موفقیت در سال جدید می‌تواند رقم بزند.

گارنت

گارنت

این سنگ در رنگ های سیاه مایل به قهوه ای تا قرمز پررنگ یافت می شود. گارنت یک جواهر سنگی است که به ویژه به خاطر خواص درمانی در میان چینی ها بسیار مشهور می باشد. گفته شده است که این سنگ انسدادهای انرژی را پاک کرده و به کسی که از این سنگ استفاده می‌کند تاثیر می‌گذارد تا الگوهای ذهنی ناسالم را رها کند. رنگ قرمز خونی این سنگ آن را با اشتیاق شدید منتقل می‌کند اما نشان دهنده ایمان و حقیقت است و یک هدیه ای شگفت انگیز برای یک شخص مهم است تا روابط را جوان سازی کنند و تضمین‌کننده فصل گرم تعطیلات در کنار هم باشد.

آکوامارین

آکوامارین

این سنگ با منبع آب حیات بخش مرتبط است. هم چنین تصور می‌شد که آکوامارین آبی رنگ مایل به سبز استرس و ترس را از بین میبرد.

گفته شده است که این جواهر سنگ، توانایی در از بین بردن شک و انرژی های منفی را دارد و تاثیر بر رشد احترام به نفس ،آرامش درونی را نیز دارا می باشد. به دلیل ارتباط آن با آب ،شایعه شده است که قدرت روانی را افزایش میدهد.

کوارتز صورتی

کوارتز صورتی

سنگ عشق های بی قید و شرط. همانطور که گاهی اوقات کوارتز صورتی نامیده می شود مطمئناً بخشی از آن با رنگ صورتی و شیرین به نظر می‌رسد. این جواهر سنگ کسی را که از این سنگ استفاده می‌کنند از ترس و خشم پاک می کند و در عوض آنها را با احساساتی نظیر خوشبختی، بخشش و صلح پر می کند. کوارتز صورتی برای کسانی که در عشق بدشانس می باشند بسیار عالی است زیرا گفته می‌شود این سنگ عشق را به زندگی اشخاص دعوت می‌کند.

کارنلیان

کارنلیان

کارنلیان سنگی بسیار پر انرژی محسوب می شود. تصور بر این بود که این سنگ خلاقیت، اعتماد به نفس، تمرکز و جشن را الهام می بخشد. کارنلیان بهترین سنگ برای هدیه به اشخاصی در زندگی شماست که در تجسم دیدگاه خود به واقعیت ، دچار مشکل شده‌ است. رنگ نارنجی براق این سنگ باعث ایجاد نشاط و سرزندگی در کمد جواهرات شخصی می شود اما خصوصیات معنوی آن برای کسانی که دچار شهوت و عادات بد شده اند بسیار ارزشمند می باشد.

فیروزه

فیروزه

در برخی از فرهنگ‌های فیروزه پلی میان بهشت و زمین، دریا و آسمان است. تصور بر این است که فیروزه چاکراها را هم تراز می کند و ذهن و بدن را تقویت می‌کند و باعث بهبود وضعیت روحی گردش خون و توانایی تفکر می شود. این جواهر سنگ ارتباط را در روابط عاشقانه باز کرده و معنویت و خود بیانی را ترغیب می کند. برای شخص بسیار معنوی در زندگی خودتان یه تکه جواهر فیروزه در این فصل از تعطیلات یک هدیه ویژه برای آنها تلقی می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *