0

تاچیمتر ساعت چیست؟ (Tachymeter)

تاچیمتر ساعت چیست؟(Tachymeter)

تاچیمتر (Tachymeter) مقیاسی است که به دور لبه یک ساعت آنالوگ نشانه گزاری می شود و می توان آن را برای محاسبه سرعت بر اساس زمان مورد استفاده قرار داد و یا فاصله را بر اساس سرعت را با این علامت های اندازه گیری کرد. فاصله بین علامت ها بر روی شماره گیری تاچیمتر با 1/T تناسب دارد, T در اینجا نشان دهنده زمان سپری شده می باشد.

عملکرد یک تاچیمتر مستقل از واحد فاصله است (برای مثال مایل, مایل دریایی، کیلومتر، متر و غیره) تا زمانی که همان واحد طول برای تمام محاسبات استفاده می شود. همچنین می تواند برای اندازه گیری یک فرایند تولید صنعتی در واحد در هر ساعت استفاده شود. تاچیمتر به سادگی با استفاده از تبدیل زمان سپری شده (در ثانیه ها در هر واحد) به سرعت (در واحد های هر ساعت) مورد استفاده قرار می گیرد.

اندازه گیری سرعت با تاچیمتر (Tachymeter)

برای استفاده از یک ساعت مجهز به اندازه گیری سرعت (Tachymeter), کرونوگراف را در یک نشانگر شروع یک فاصله شناخته استارت کنید. در نشانگر بعدی، نقطه مقیاس در مجاور با عقربه دوم نشان سرعت مسیر طی شده بین آن دو را نشان می دهد (در فاصله بین نشانگر در هر ساعت).

مقیاس تاچی متر معمولی در یک ساعت مچی بین تعدادی از ثانیه ها آن را برای یک رویدادی که طول می کشد تا رخ دهد و تعداد دفعاتی که رویداد در یک ساعت رخ می دهد را تبدیل می کند. فرمول مورد استفاده برای ایجاد این نوع مقیاس تاچی متر به صورت زیر است:

که در آن T مقدار مقیاس تاچیمتر است. T زمان در واحد ثانیه که برای یک رویداد که رخ می دهد می باشد و 3600 تعداد ثانیه ها در یک ساعت است.

توجه داشته باشید که مقیاس تاچیمتر تنها سرعت متوسط را محاسبه می کند.

اندازه گیری فاصله با تاچیمتر

یک ساعت مچی مجهز به تاکیمتر می تواند برای اندازه گیری که سرعت ثابت نگه داشته شود استفاده شود. مقیاس تاچیمتر در ابتدا برای طولی که می خواهیم اندازه بگیریم با عقربه دوم تراز می شود.

هنگامی که عقربه دوم به نقطه ای در مقیاس که در آن سرعت نشان داده برابر با سرعت خودرو می شود می رسد، یک واحد از طول دور (مایل اگر سرعت مایل در ساعت است، کیلومتر اگر کیلومتر در ساعت، و غیره) تحت پوشش قرار گرفته است.

به عنوان مثال، اگر شما با سرعت ثابت 80 مایل در ساعت (یا 80 کیلومتر / ساعت) حرکت می کنید، مسافت طی شده شما در حالی که عقربه دوم به “80” (45 ثانیه) برسد دقیقا 1 مایل خواهد بود (یا 1 کیلومتر در 80 کیلومتر / ساعت).

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *