0

گران قیمت ترین جواهر سنگ های قیمتی در جهان

گران قیمت ترین جواهر سنگ های قیمتی در جهان

گران قیمت ترین و کمیاب ترین سنگ های قیمتی در جهان

در سراسر تاریخ جواهر سنگ ها نه تنها به خاطر زیبایی هایشان بلکه برای نشان دادن ثروت و سعادت طرفدار، زیاد داشتند.

امروزه بسیاری از جواهر سنگ ها کاملاً مقرون به صرفه هستند، اگرچه هنوز تعداد زیادی از جواهر سنگ ها گران قیمت می باشند، که معمولاً گرانی آنها به خاطر ترکیب بالایی از تقاضا ، نادر بودن و زیبایی می باشد.

برای پی بردن به اینکه چگونه قیمت‌های نجومی برای جواهر سنگها در نظر گرفته می‌شود به راحتی می توانید این صفحه را پایین بکشید تا طیف گسترده‌ای از گران قیمت ترین جواهر سنگ های قیمتی جهان که پیشنهاد شده را مشاهده بفرمایید.

لطفاً توجه داشته باشید که قیمت های لیست شده برای جواهر سنگ ها در فروشگاهی ها که برمبنای سنگ های با کیفیت که در حدود یک یا دو قیراط می‌باشد در دسترس است. همچنین به خاطر داشته باشید که برخی از لیست های قیمت‌ها تقریبی هستند زیرا این جواهر سنگ های قیمتی اغلب به صورت خصوصی و در ارقام ناشناخته فروخته می‌شوند.

سنگ ژرمژوئیت Jeremejevite

ژرمژوئیت (Jeremejevite) قیراطی 1500دلار

اسم این سنگ، ژرمژوئیت یا به زبان لاتین Jeremejevite می باشد که در سال ۱۸۸۳ کشف شد. این جواهر سنگ ابتدا با آکوامارین اشتباه گرفته شد زیرا این سنگ از اولین کریستال هایی بود که با رنگ آبی پیدا شد. در طول یک قرن گذشته برخی از رنگ های زرد و حتی برخی از نمونه های بی رنگ این سنگ نیز کشف شد.

Jeremejevite کاملا نادر و کمیاب است. فقط چند هزار کریستال پیدا شده است و بیشتر آن برای برش سنگ های قیمتی مناسب نمی باشد.

انواع آبی روشن این سنگ در بازار امروزی موجود است.

سنگ گارنت آبی Blue Garnet

گارنت آبی (Blue Garnet) قیراطی 1500دلار

رنگ آبی موجود در گارنت به عنوان بخشی از الگوی رنگی تغییر رنگ گارنت دیده می شود. اگرچه شایعاتی درباره عدم تغییر رنگ آن گارنت آبی وجود ندارد. رنگ آبی در یاقوت های کبود ، آبی روشن یا آبی تیره نیست بلکه فانتزی و سبز مایل به آبی است. به سختی یک سنگ خواهد توانست توجه مردم را جلب کند. در حالی که گارنت آبی مطمئنا نادر است و به مبلغ یک و نیم میلیون دلار به ازای هر قیراط که در برخی از مکان‌ها می‌تواند یافت شود و ادعا شده است فروخته شود.

قیمت های فعلی با کیفیت و رنگ بالا به ازای هر قیراط حدود یک و نیم میلیون دلار است که رنگ گارنت ها را با رنگ پررنگ از رنگ مایل به آبی تا قرمز مایل به بنفش تغییر میدهد.

سنگ تافیت Taaffeite

تافیت (Taaffeite) قیراطی 2000 دلار

سنگ تافیت قرمز تا بنفش برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ کشف شد. Edward Taaffe در یکی از اسپینل هایی که خریداری کرده بود متوجه چیزی عجیب و غریب شد که دو برابر از خود انکسار نشان می دهد که درون اسپینل چیزی رخ نمی دهد. همین باعث شد که سنگ تافیت تنها و اولین جواهر سنگی باشد که در حالی که تراش خورده است کشف بشود. با وجود نادر بودن این سنگ و اینکه هزاران سنگ در بهترین حالت هستند چندان گران قیمت نمی باشند. سنگ با کیفیت تافیت به ازای هر یک قیراط حدود دو هزار دلار فروخته میشود.

سنگ اوپال سیاه Black Opal

اوپال سیاه (Black Opal) قیراطی 2000 دلار

اوپال سیاه تقریباً به طور انحصاری در استرالیا استخراج می شود و اگرچه بسیار نادر نیستند اما آنها هنوز کاملا گران قیمت می باشند. دلایل اصلی برای این امر تقاضای بالا برای این سنگ می باشد و حقیقت این است که به راستی اوپال های سیاه با شکوه، تنها بخشی از کل تولیدات اوپال سیاه محسوب می شود. اوپال های سیاه با کیفیت حدود ۲ هزار دلار فروخته می شود. اگرچه قیمت های ۵ هزار دلار و بالاتر از این موارد از این قاعده مستثنی نیست. قیمت اوپال های سیاه با کیفیت به سرعت کاهش می‌یابد و این ها اغلب می تواند با قیمت ۱۰۰ الی ۳۰۰ دلار به ازای هر قیراط قیمت داشته باشند و هنوز هم شگفت انگیز به نظر می رسد.

گارنت دمانتوئید Demantoid Garne

گارنت دمانتوئید (Demantoid Garnet) قیراطی 2000 دلار

انواع گارنت با رنگ سبز روشن که به عنوان دمانتوئید (DEMANTOID) یا دمانتوئید گارنت شناخته می شوند، طی چند سال گذشته به طور پیوسته محبوبیت آن افزایش یافته است. نکته منفی این است که معمولا با افزایش محبوبیت قیمت‌ها افزایش می‌یابد زیرا عرضه معمولا عامل محدود کننده می باشد.

متاسفانه برای ما دوست داران سنگ های قیمتی دمانتوئید گارنت، نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و احتمالا قیمت ها در سال های آینده رو به افزایش خواهد بود.

در حال حاضر یک قیراط با کیفیت بالا نزدیک به دو هزار دلار به فروش می رسد. اما هنگامی که در مقابل سنگ های بزرگتر قرار بگیرد قیمت ها به شدت افزایش می یابد. به عنوان مثال یک گارنت دمانتوئید با پنج قیراط با قیمت نزدیک به شش هزار دلار فروخته می شود.

پودرتیت Poudretteite

پودرتیت (Poudretteite) قیراطی 3000 الی 4000 دلار

Poudretteite یک جواهر سنگ بسیار نازک و صورتی است که تنها در سال ۱۹۸۷ در ایالت کبک در کانادا کشف شد. البته بسیاری از مواد پیدا شده دارای کیفیت پایین بوده و بیشتر آنها مورد علاقه کانی شناسان می باشد. جواهر سنگ های Poudretteite با کیفیت تنها در اوایل دهه 2000 زمانی که چند نمونه در موگوک و میانمار پیدا شد به بازار عرضه شد. در اینجا همچنین برخی از با ارزشترین یاقوت های سرخ یافت می شود. بسیاری از سنگهای Poudretteite هنگامی که یافت می شود به صورت اشتباه به نظر می‌رسد که اسکاپولیت می باشند. بنابراین ممکن است که سنگ پودرتیت (Poudretteite) آنچنان نادر نباشد که در حال حاضر تصور می شود. با وجود این تهدید در بازارها، قیمت فعلی سنگ‌های Poudretteite صورتی با کیفیت بالا و نازک در حدود سه هزار دلار به ازای هر قیراط می باشد.

بنی توئیت Benitoite

بنی توئیت (Benitoite) قیراطی 3000 الی 3000 دلار

سنگ بنی توئیت تقریبا به طور انحصاری در کالیفرنیا و آمریکا پیدا میشود. این جواهر سنگ بنفش مایل به آبی برای اولین بار در سال ۱۹۰۷ توصیف شد و نام آن در ایالت San Benito جایی که برای اولین بار این سنگ یافت گردید نام گذاری شد. به علت اینکه سنگهای Benitoite با کیفیت تنها در یک معدن در کالیفورنیا یافت می شود این محصول به شدت محدود است که منجر به قیمت های فضایی می شوند که ما امروزه شاهد آن هستیم.

بدتر شدن این مسئله اینجاست که این معدن زیاد پربار نیست و سنگ‌های بیش از یک قیراط بسیار نادر می باشند. بنابراین سنگ های کوچک Benitoite حدود ۵۰۰ دلار به ازای هر یک قیراط فروخته شده، در حالی که سنگهای قیمتی و بیشتر معمولاً به ازای هر یک قیراط ۳ هزار و یا ۴ هزار دلار فروخته می‌شوند.

اگر حتی کریستال ها به بازار عرضه شد و به علت اینکه بسیاری از مواد کشف نشده می باشد بلافاصله به جمع آورندگان و یا موزه ها فروخته می شود.

یاقوت کبود Sapphire

یاقوت کبود (Sapphire) قیراطی 4000 الی 6000 دلار

یکی از شناخته‌شده‌ترین جواهر سنگ ها یاقوت کبود است.همچنین این سنگ از گران قیمت ترین سنگ ها در جهان قرار می گیرد. برخی از انواع یاقوت کبود مانند یاقوت سفید و برخی از رنگ های فانتزی حداکثر به ازای هر قیراط چند ۱۰۰ دلار فروخته می شوند

البته برخی دیگر مانند یاقوت Padparascha ( یاقوت نارنجی) یاقوت کبود آبی و یاقوت ستاره‌ای سیاه و آبی به ازای هر قیراط بالای ۴ الی ۶ هزار دلار فروخته می‌شوند. با رشد محبوبیت یاقوت‌ کبود به خاطر حلقه نامزدی یاقوت کبود کیت میدلتون (kate middeltin) احتمال به نظر می رسد این قیمت ها به زودی پایین نخواهد آمد.

ماسگراویت Musgravite

ماسگراویت (Musgravite) قیراطی 6000 دلار

در سال ۱۹۶۷ در کوههای Musgrave استرالیا کشف شده است.این جواهر سنگ در رنگ های بسیار کمی شکل می‌گیرد که قابل توجه ترین آنها سبز و بنفش می باشد.

احتمالا بخش کوچکی از Taaffeite در بازار امروزی در واقع Musgravite می باشد زیرا تفاوت قائل شدن میان این دو بسیار سخت می باشد. در اوایل دهه ۲۰۰۰ تنها یک مقداری از جواهر سنگ های بریده شده وجود داشت. در سالهای نه چندان دور این سنگ در شمار دیگری از مناطق از جمله ماداگاسکار و تانزانیا یافت می شد.

اگرچه کیفیت جواهر سنگ Musgravite هنوز هم تا حد زیادی نادر است. Musgravite با کیفیت بالا و مایل به سبز حدود ۲۰۰۰ هزار دلار فروخته می‌شوند.در حالی که سنگ های بنفش حتی گران قیمت تر است و به ازای هر قیراط حدود ۶۰۰۰ دلار فروخته می‌شوند.

زمرد Emerald

زمرد (Emerald) قیراطی 8000 دلار

سنگ زمرد هزاران سال است که در سرتاسر جهان استخراج می شود. بنابراین به نظر می‌رسد قیمت‌ها باید مقرون به صرفه باشد ولی متاسفانه اینگونه نیست. با وجود مقدار زیادی از زمردها که در سراسر تاریخ استخراج می‌شد قیمت آنها همیشه از گران تا قیمت‌های نجومی متفاوت می بوده است.

دلیل اصلی این است که هنگامی که بسیاری از آنها استخراج می شود بیشتر آنها نمی توانند در قالب جواهر سنگ ، تراش بخورند. این به این معنی است که از زمرد های چشم پاک به شدت نادر هستند، که با محبوبیت آن نیز ترکیب شده و جای تعجب نیست که قیمت های آن به سرعت بالا برود. کیفیت استثنایی یک زمرد با بیش از یک قیراط اغلب با بیش از هشت هزار دلار فروخته خواهد شد. البته تمامی شرط ها هنگام معامله با زمرد های بسیار بزرگ کساد هستند که به همین دلیل بیشتر در حراجی های خصوصی فروخته می شود.

بیکسبیت / بریل قرمز Bixbite/Red Beryl

بیکسبیت / بریل قرمز (Bixbite/Red Beryl) قیراطی 10000 دلار

سنگ بیکسبیت (Bixbite) انواع بریل قرمز (Red Beryl) محسوب می‌شود که باعث شده است که زمرد، مورگانیت ، آکوامارین را به اعضای خانواده خود تبدیل کند. به همین دلیل (و برای جلوگیری از سردرگمی با Bixbite معدنی) این سنگ در حال حاضر رسماً به آن بریل قرمز یا به طور محاوره‌ای زمرد قرمز می گویند.

درست مانند زمرد بریل قرمز با کیفیت بسیار نادر است و بیشتر سنگ ها در فروشگاه های امروزی دارای قیراط و گنجایش های بسیاری می باشد این گونه سنگ ها با وجود گنجایش های سنگین به ازای هر قیراط بین پانصد دلار و هزار دلار فروخته می شود.

اگر شما به دنبال یک بریل قرمز با وزن بیش از یک قیراط هستید نیاز خواهید داشت تا کیف پول خود را به همراه داشته باشید زیرا آنها به ازای هر یک قیراط بیش از ده هزار دلار فروخته می شوند.

نکته: امکان دارد که قیمت ها حتی از موارد ذکر شده در اینجا بالاتر باشد. قیمت‌های فعلی با کیفیت عالی به دلیل عدم در دست بودن به سختی قابل تعیین می باشد.

الکساندریت alexandrite

الکساندریت (alexandrite) قیراطی 10000 دلار

الکساندریت (alexandrite) شاید زیباترین سنگ قیمتی رنگی و مطمئنا گران‌ قیمت‌ترین می باشد. اگر چه حتی الکساندریت مصنوعی وجود دارد معمولاً همین قیمت جواهر سنگ های طبیعی را به میزان قابل توجهی پایین می آورد و هنوز هم بسیار گران قیمت می باشند.

یک قیراط الکساندریت گرد که رنگ هایی از قبیل آبی ، سبز و قرمز مایل به بنفش را نشان می‌دهد به ازای هر یک قیراط بیش از ۱۰ هزار دلار فروخته می شود. الکساندریت با بیش از ۳ قیراط بسیار کمیاب می باشد و قیمت/قیراط ۳۰ هزار دلار برای اینها از این قاعده مستثنی نیست.

افزایش محبوبیت الکساندریت در چین و ژاپن و احتمالا باعث افزایش قیمت ها خواهد شد. بنابراین اگر به دنبال درمان خود هستید یا به دنبال یک دوست خاص مانند الکساندریت می باشید بهتر است که بیش از این دست رو دست نگذارید.

تورمالین پارایبا (Paraiba Tourmaline

تورمالین پارایبا (Paraiba Tourmaline) قیراطی 12000 دلار

انواع قابل توجهی از تورمالین به تقلید از ایالت پارائیبا در برزیل، جایی که برای اولین بار این سنگ در آنجا یافت شد نامگذاری شده است. این نوع تورمالین رنگهای روشن و براق را نشان می‌دهد که به آن لقب نئون تورمالین داده شده است. تورمالین پارایبا (Paraiba Tourmaline) با کیفیت بالا به ازای هر قیراط حدود ۱۲ هزار دلار فروخته خواهد شد. با این حال اگر شما قصد خرید تورمالین های استثنایی را دارید به پول بیشتری نیاز خواهید داشت و ۳۵ هزار دلار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یک جایگزین ارزان تر نیز وجود دارد نئون تورمالین در دیگر مناطق یافت می شود که مهمترین آنها موزامبیک است و به اندازه هر یک قیراط حدود ۵ هزار دلار فروخته می شود.

الماس Diamond

الماس (Diamond) قیراطی 15000 دلار

با اینکه الماس ها با بیشتر جواهر سنگ که در اینجا ذکر شده مقایسه شده است، آنها هنوز جزو یکی از گران قیمت ترین سنگ ها به حساب می آیند. البته دلیل این امر محبوبیت عظیم الماس است. مقداری از جواهرات الماس که هرساله فروخته می‌شوند نامشخص است و به نظر می‌رسد هر سال افزایش یابد، زیرا بیشتر مشتریان از سرتاسر جهان به این روند پیوسته‌اند.

هنوز قیمت نسبتاً طی چند دهه گذشته پایدار بودند و و کمی از اوج خود پایین آمده است. الماس ها در انواع مختلفی از رنگها به وجود می‌آیند و بیشتر اینگونه الماس ها با این رنگ ها ارزان تر از الماس سفید معمولی هستند، اگرچه محبوبیت برخی از آنها افزایش یافته و تقریبا ارزان تر از گذشته نیستند. الماسهای قرمز بسیار گران قیمت هستند. در حال حاضر یک الماس بی عیب و نقص و عالی یک قیراطی به ازای هر یک قیراط ۱۵ هزار دلار به فروش می‌رسد.

قیمت الماسهای بی عیب و نقص بزرگ به سطح استراتوسفر می رسد، به ویژه اگر آنها دارای تاربخ شخصی خود باشند.

یاقوت سرخ Ruby

یاقوت سرخ (Ruby) قیراطی 15000 دلار

یاقوت سرخ در حقیقت با عنوان Red Sapphire شناخته می شود، اما در طول تاریخ یاقوت سرخ نامیده شده است. درست مانند دیگر سفایر ، یاقوت سرخ به دلیل کمیاب و محدود بودن و همچنین کیفیت بالای این جواهر سنگ و محبوبیت زیاد آن بسیار گران قیمت هستند. در مورد یاقوت های سرخ نباید بگوییم که این به قیمتی منجر شده است که حتی بالاتر از یاقوت های کبود با کیفیت قرار گرفته است. برای بهترین یاقوت های سرخ با کیفیت بالاتر از یک قیراط شما می بایست حدود ۱۵ هزار دلار به ازای هر قیراط پرداخت کنید.

گران قیمت ترین نوع یاقوت سرخ خون کبوتر نامیده می شود، که یک یاقوت سرخ با رنگ بنفش کم رنگ می باشد. چرا یاقوت سرخ مایل به بنفش گرانترین نوع است که شما آن را درخواست می کنید؟ خوب دو توضیح برای این مورد وجود دارد:

مورد اول این است که طبق علم رنگ، رنگ بنفش بیشتر از دیگر رنگ ها مانند صورتی و نارنجی، رنگ قرمز را نمایان می کند.

مورد دوم این است که زمانی که یاقوت سرخ در جواهرات طلا قرار می گیرد، رنگ بنفش یاقوت سرخ ، رنگ زرد طلا را خنثی می کند و یاقوت قرمز روشنی را به نمایش می گذارد.

هدف در این دو مورد این است که یاقوت سرخ تا حد ممکن رنگ قرمزی داشته باشد.اصولاً هر چه یاقوت سرخ قرمز تر باشد قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

جیدیت یا یشم Jadeite

جیدیت یا یشم (Jadeite) قیراطی 20000 دلار

بسیاری دیگر از لیست گران قیمت ترین سنگ های قیمتی، جیدیت Jadeite که نوع نادری از سنگ یشم میباشد را به عنوان گران قیمت ترین سنگ در بین تمامی سنگهای دیگر نامیده است. اغلب ادعا می‌شود که این سنگ به ازای هر یک قیراط ۳۰ میلیون دلار به فروش می‌رسد اما این ادعا که کاملا نادرست است.

بله، Jadeite گران است و تکه جواهرات مشخصی با قیمتهای گزاف به فروش رسیده است. این تکه از جواهرات که مبلغ آن ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است، گردنبند شانس است که در سال ۱۹۹۷ در حراج Christie به قیمت 9/3 میلیون دلار فروخته شد. با این حال این گردنبند در مجموع دارای ۲۷ دانه جیدیت است با قطر ۱۵ میلیمتر. تعیین وزن دقیق قیراط این سنگ بسیار سخت است زیرا هیچ آمار رسمی از ان منتشر نشده است. اما احتمالا هر مهره حدود ۲۰ الی ۲۵ قیراط می باشد، که در مجموع به آن وزن بیش از ۵۰۰ قیراط می دهد که به قیمت های ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار منجر می شود. این تخمین پایان بخش پایانی الماس را نادیده انگاشته و از الماس ۱۱ قیراطی به‌عنوان قلاب استفاده کرده است. اتفاقا 16/5 هزار دلار به ازای هر رقم قیراط نزدیک به چیزی است که امروزه سنگ های قیمتی جیدیت به فروش می رسد، که این رقم حدود ۲۰ هزار دلار به ازای هر قیراط است.

گراندیدریت Grandidierite

گراندیدریت (Grandidierite) قیراطی 20000 دلار

گراندیدریت یکی از نادرترین جواهر سنگ ها در جهان است که تخمین زده می‌شود تنها چند صد سنگ قیمتی تراش خورده در آن وجود داشته است. در حالی شما می توانید آن را به ازای هر یک قیراط با قیمتی تقریبا دو هزار دلار خریداری نمایید. این سنگ ها به هیچ وجه سنگهای قیمتیِ با کیفیت بالایی نخواهند بود. آنها اغلب دارای گنجایش های زیادی می باشند که احتمالاً تنها دلیل برش آن این بوده که رضایت جمع آورندگان سنگهای قیمتی را جلب کنند‌. ما مطمئن نیستیم که مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به ازای هر قیراط که اغلب در اینترنت برای آن مشتری پیدا می شود چیست! اما ما تا به حال هیچ مدرکی پیدا نکردیم که نشان دهد یک Grandidierite نیم قیراطی به قیمت ۵۰ هزار دلار فروخته می شود.

هنوز احتمالاً اگر سنگی باکیفیت بالایی پیدا شود به ازای هر قیراط ۱۰ هزار دلار فروخته خواهد شد.

با عرض پوزش از کیفیت پایین تصویر به نظر می‌رسد که عکس Grandidierite تقریباً به اندازه مواد معدنی نادر تر است.

الماس قرمز Red Diamond

الماس قرمز (Red Diamond) قیراطی 1 میلیون دلار

نادرترین رنگ الماس در بین همه تنها ۲۰ الی ۳۰ الماس شناخته شده اند که موجود هستند. بسیاری از این ها کاملاً کوچک هستند و وزن آنها نیم قیراط می‌باشد. بالاترین قیمتی که برای الماس پرداخت شده در سال ۲۰۰۷ بوده است. در آن سال الماس 2/26 قیراطی به حراج گذاشته شد. این الماس قرمز با قیمت 2/7 میلیون دلار فروخته شد که 1/81 میلیون دلار به ازای هر قیراط محسوب می‌شود. اگر یک الماس قرمز بزرگ‌تر به حراج گذاشته شود احتمالاً این رکورد قیمت خواهد شکست. این کار ممکن است سالها به طول بیانجامد زیرا تنها چند الماس قرمز بزرگتر از ۳ قیراط نیز وجود دارد.

پینایت Painite

پینایت (Painite)

تا چند سال گذشته این سنگ به عنوان یکی از نادرترین مواد معدنی در نظر گرفته می شد. با این حال یافته‌های جدید به سرعت آن را تغییر داده است. اگرچه این سنگ امروزه هنوز هم نادر است، شما می توانید Painite های تراش خورده را به ازای هر قیراط به قیمت ۲۰۰ دلار خریداری کنید. با این حال تقریباً همه پینایت های تراش خورده در بازار های امروزی دارای گنجایش های سنگینی بوده و آن قدر تیره است که به جای رنگ نارنجی یا قرمز ،قهوه‌ای و سیاه به نظر می رسد.

بنابراین هنگامی که یک Painite تراش خورده با شفافیت بالا پیدا می شود احتمالا با مبلغ گزافی به فروش خواهد رسید.

سرندیبایت Serendibite

سرندیبایت (Serendibite)

به خاطر چند دلیل بسیاری از فهرست ها ادعا می‌کنند که این سنگ به ازای هر یک قیراط نزدیک به دو میلیون دلار ارزش دارد که عجیب به نظر می رسد زیرا یکی از سه Serendibite تصور می شد که قبل از سال ۲۰۰۵ وجود داشته است و به ازای هر قیراط ۱۴ هزار دلار فروخته شده است. با افشای یافته های جدید قیمت این سنگ سقوط کرد. این گونه سنگ های جدید می تواند به ازای هر یک قیراط با قیمت کمتر از ۵۰ دلار خریداری کرد.

یک تفاوت بزرگی میان اولین سنگ های Serendibite و یافته های جدید وجود دارد. انواع سنگ های میانمار سیاه می باشند در حالیکه انواع سنگهای سریلانکا آبی و آبی مایل به سبز هستند. اگر سرندیبایت (Serendibite) با کیفیت بالا در رنگهای روشن تر پیدا شود احتمالاً هنوز هم هزاران دلار به فروش برسد اگر نه احتمالا ده ها هزار دلار به ازای هر یک قیراط فروخته شود.

از آن زمان تصمیم گرفتیم که این سنگ را در لیست معمولی قرار دهیم.

امیدوارم از مطلب گران قیمت ترین جواهر سنگ ها در جهان لذت برده باشید و با گران قیمت ترین سنگ های جهان آشنا شده باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *