0

سنگ تورمالین چیست؟ خواص سنگ تورمالین

سنگ تورمالین چیست؟ خواص سنگ تورمالین

سنگ تورمالین چیست؟ (Tourmaline)

سنگ تورمالین (Tourmaline) به همراه سنگ اوپال سنگ ماه تولد اکتبر به شمار می رود. سنگ تورمالین ابتدا توسط تاجران هلندی در سواحل غربی ایتالیا در اواخر دهه ۱۶۰۰ یا در اوایل دهه ۱۷۰۰ میلادی کشف شد. نام تورمالین از اصطلاح Turmali در زبان سینهالی آمده است و نامی بود که به تمامی کریستال های رنگی در آن زمان در جزیره سریلانکا نسبت داده شده بود. این نام نشان دهنده عدم توانایی فروشندگان جواهرات در تمایز قرار دادن تورمالین از دیگر سنگ ها بود. درحقیقت در همان برهه از تاریخ تصور می کردند تورمالین صورتی همان یاقوت سرخ بود. تورمالین صورتی از لحاظ رنگ، صورتی تر از یاقوت سرخ است. اگرچه شباهت آنها در ظاهر بسیار زیاد است که قرن ها اعتقاد بر این بوده است که سنگ های قیمتی موجود در جواهرات تاج های سلطنتی روسی یاقوت سرخ بوده که در حال حاضر پی بردند که تورمالین باشد.

تورمالین صورتی

چینی‌ها قرن‌ها اشکال مختلفی را با تورمالین حکاکی می کردند و نمونه های باستانی هنوز هم در موزه ها نمایش داده می شود که ماندگاری سنگ را اثبات می کند. تنها فرهنگ‌های مختلف اعتقادات متفاوتی درباره آنچه که در تورمالین می‌تواند برای استفاده کننده به ارمغان بیاورند وجود دارد. در ادبیات قرن هجدهم Barbara walker استنادهایی که این سنگ را برای هنرمندان ، نویسندگان ، بازیگران و آنهایی که در زمینه خلاقیت فعال هستند مفید می باشد ذکر کرده اند. در همان قرن یک هنرمند هلندی ادعا کرد که تورمالین در ابریشم پیچیده شده است و در مقابل گونه های تب دار کودک که خواب را تحریک می کند قرار داده شده است. در آفریقا تورمالین یکبار به عنوان سنگی برای بیدار کردن افراد از رویاهای باطل مورد استفاده قرار میگرفت. جشن های باستانی در هند شامل استفاده از جواهر سنگ به عنوان یک ابزار برای بینش و کمک به کشف چیزهای خوب بود.

سنگ تورمالین چیست؟ (Tourmaline)

همچنین کمک به این امر خواهد بود که مشخص شود چه کسی یا چه عواملی باعث ایجاد مشکلات یا اعمال شر شده است. این جواهر سنگ نیز به طور خیلی بالا توسط کیمیاگران ارزش‌گذاری شده است که شاید به خاطر اثر پیرو الکترونیکی که داشته است معتقد بودند که به سنگ فیلسوف یا دانشمند معروف بوده است. این همان ماده ای است که روشنفکری می بخشد، امور معنوی را قدرت می‌دهد، متضادها را با هم وفق می دهد و فلزات اساسی را به طلا تغییر می‌دهد. در زمان‌های مدرن تورمالین توسط قبایل در آفریقا، بومیان آمریکایی و گروه‌های بومی در استرالیا به عنوان یک طلسم که در برابر خطرات آنها را محافظت می کردند مورد استفاده قرار می گرفت.

خواص سنگ تورمالین

خواص سنگ تورمالین

  • خواص سنگ تورمالین بسیار زیاد است و می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک بسیار زیادی کند. در ادامه این مطلب ما برای شما مهمترین خواص سنگ تورمالین را بیان کرده ایم:
  • گفته شده است که تورمالین در سالم نگه داشتن سیستم گوارشی و همچنین تقویت کردن دندان و استخوان ها بسیار مناسب است.
  • تورمالین صورتی نشانگر عشق انسانی و بشر دوستی است.
  • تورمالین برای بالا بردن حس همدلی نسبت به دیگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • تورمالین یک سنگ عالی برای شفادهندگان درمانگران و مشاوران است زیرا به آنها این اجازه را می دهد تا بهتر به بیماران خود گوش دهند و آنها را درک کنند.
  • تورمالین خواص عشق و دوستی بی قید و شرط را به همراه دارد.
  • در حقیقت این سنگ حجم زیادی از عشق به تورمالین های رنگی متفاوت را منعکس می کند. تورمالین همچنین برای افرادی که زخمهای بخصوصی را در قلب خود تحمل می‌کند مناسب می باشد زیرا تورمالین عشق را ترغیب و به آرامی درد عاطفی را پراکنده کرده و احساسات از هم گسیخته را برطرف می‌کند.
  • تورمالین احساسات منفی را که روابط را سرد کرده آرام می کند.
  • تورمالین صورتی همچنین به افرادی که در مواجهه با ترس مشکل دارند و یا کسانی که نیاز به چیزی دارند تا هرج و مرج و ترس درونی خود را بهبود بخشند بسیار مناسب می باشد.
  • تورمالین محافظت کننده قلب و همچنین یک داروی مقوی برای غرایز جنسی محسوب می شود.
  • تورمالین ویژگی های مهربانی و خرد را در روابط شما با دیگران، بالا میبرد. تورمالین انعطاف پذیری اندیشه را بالا میبرد و دارای نگرش مثبت در حوزه معنوی می باشد.
  • اعتقاد بر این بود که تورمالین قدرت های شفا دهنده را به جادوگران و حکیمان می بخشد.
  • این همان چیزی است که سنگ پذیرنده نامیده می شود و به معنی آرامش دهنده و تسکین دهنده درون است و باعث بالا بردن تفکر ، معنویت ، خرد و عرفان می شود.
  • تورمالین صلح را می سازد و ارتباط بین ذهن آگاهانه و ناآگاهانه را بالا می‌برد که باعث می‌شود آگاهی‌های فیزیکی شکوفا شوند.
  • گفته شده است که تورمالین رنگ آشتی و مصالحه است و مهربانی را در درون افراد بوجود می آورد.
  • تورمالین همچنین این انرژی را بازتاب می دهد که پول ، سلامتی و دوستی را جذب می کند و در برآوردن اهداف مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تورمالین یک تعهدی نسبت به انجام اهداف هر شخص ایجاد می‌کند و گفته شده است کسی که از تورمالین استفاده کند او را از خطرات محافظت می کند.
سنگ تورمالین چیست؟

خواص فیزیکی و علم تورمالین

تورمالین یک سیلیکات پیچیده است که شامل عنصر بورون (BORON) می باشد. تورمالین طیف گسترده ای از رنگ دیگر جواهر سنگ ها را نشان می‌دهد. در حقیقت تورمالین در انواع رنگ ها به وجود می آید. هر سنگی با رنگی متفاوت دارای نام متفاوت می باشد. تورمالین صورتی همچنین به عنوان کهربای قرمز (Rebellite) شناخته می‌شد که کلمه ای لاتین برای رنگ قرمز می باشد. در یک برهه ای از زمان نام متفاوتی برای هر رنگ تورمالین وجود داشت اما هم اکنون به طور کلی فقط به تورمالین مربوط می شود. تورمالین صورتی نادر ترین عضو از خانواده تورمالین محسوب می شود. این صورت از یاقوت سرخ نادرتر است. رنگ قرمز به خاطر آلودگی اش در مرکز سنگ رخ می دهد. بسیاری از تورمالین ها به صورت اشکال کشیده و زیبا شکل گرفته و دارای شکل مثلثی و دایره وار می باشند. تورمالین در میزان سختی متفاوت می باشد. رتبه برخی از سنگ ها کمی پایین تر از سنگ های کوارتز قرار دارد و برخی دیگر تقریباً برابر با زمرد است. یک تورمالین مانند آمیتیست و زمرد هزاران سال دوام خواهد آورد. تورمالین یک ساختار مولکولی بسیار پیچیده‌ای دارد. ساختار شیمیایی آن توسط John Ruskin توصیف شده است که بیشتر شبیه به نسخه پزشک است تا ساخت مواد معدنی معتبر. این ساختار یک ماده ای با فشار و درجه حرارت بالا می باشد. بسیاری از کریستالهای تورمالین تضاد و تقابل آنها را نشان می دهد و اشکال کریستالی در انتهای بلور ها متفاوت هستند. این تغییرات به علت ساختار پیچیده و شیمیایی سنگ به وجود آمده است. سنگ تورمالین زمانی که گرم می شود یا اصطحکاک پیدا می‌کند یک بار الکتریکی را به وجود می‌آورد و اشیا کوچک مانند خاک و دیگر اشیا سبک وزن را جذب می کند. به همین دلیل است که تورمالین در دستگاه‌های الکترونیکی برای تولید فشار سنج استفاده می‌شود. این ویژگی با عنوان آذر برق (Pyroelectricity) یک ویژگی جادویی و قانونی شناخته شده است. اولین سابقه اثبات علمی این خاصیت در کار گیاه شناسی سوئدی در قرن ۱۸ پیدا شده است. او تورمالین را سنگ الکتریکی نامید. تورمالین معمولاً در پگماتیت های گرانیتی یا در بخش های مجاور گرانیت ها یافت می شود.

معدن سنگ تورمالین

معدن سنگ تورمالین

معدن سنگ تورمالین در شمال شرقی افغانستان، تانزانیا، سریلانکا، گرینلند، بولیوی، موزامبیک، نیجریه، میانمار، روسیه، هند، جنوب شرقی برزیل، مرکز ماداگاسکار، ایتالیا، کالیفرنیا و ماین یافت می شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *