فسیل، کمپانی بزرگ ساعت سازی آمریکایی
فسیل (Fossil) یکی از بزرگترین کمپانی هاییست که کسی چیزی درباره آن نمیداند! بسیاری از کارشناسان که در کمپانی های ساعت سازی کار می کنند، سعی می کنند که از در نظر گرفتن این کمپانی به عنوان یک رقیب چشم پوشی کنند.
با این حال، ساعت های این کمپانی، بسیار خوش ساخت، مد روز و با قیمت بسیار مناسبی عرضه می گردد. فروش 850 میلیون دلاری این شرکت در سال گذشته، گواهی بر موفقیت این شرکت در بازار فروش ساعت می باشد.
کمپانی فسیل در سال 1984 توسط برادران تام و کاستا کارتسوتیس تاسیس شد که در حال حاضر نیز بر مسند ریاست این مجموعه قرار دارند. تمرکز این کمپانی بر دو فاکتور زیبایی و ارزش خرید این کمپانی را به یکی از موفق ترین تولیدکنندگان ساعت بند چرمی و استیل تبدیل کرده است.
موتورهای شرکت اورینت در کنار طراحی تیم بسیار قوی این شرکت، موجب تولید محصولاتی شده است که به شدت مورد استقبال جوانان و کسانی که به دنبال مد روز هستند قرار گیرد. از دیگر ویژگی های محصولات این شرکت تغییر ظاهر ساعت های جدید، مطابق با مد روز می باشد.
این کمپانی از زمان تاسیس با رشد قبال توجهی روبرو بوده است. با توجه به این حجم درامد، در سال 1993 با درامد 70 میلیون دلاری، این شرکت به وال استریت بزرگترین مرکز تجاری آمریکا و لیست برترین کمپانی های سال راه یافت.
در اوایل سال 1990، این کمپانی برای ارتقا کمیت و کیفیت محصولات خود دست به خرید تجهیزات بزرگ مونتاژ ساعت مچی زد. همزمان با رشد این کمپانی در بخش ساعت، آنها شروع به گسترش حیطه محصولات خود در سایر لوازم و اکسسوری ها کردند.
از جمله این اکسسوری ها می توان به عینک و وسایل چرمی اشاره کرد. همزمان با این کار، شعبات متعددی نیز از این کمپانی در سایر کشور ها ایجاد شد و این کار باعث افزایش فروش شرکت فسیل گردید. در حال حاضر این شرکت دارای محصولات بسیار متنوع و شعبات متعدد در 90 کشور دنیا است.
محصولات این شرکت، در دپارتمان ها، گالری ها، فروشگاه های زیورالات و وبسایت اصلی این شرکت فروخته می شود و فروش این مجموعه ها در سال به بیش ار 850 میلیون دلار میرسد.
شرکت ساخت ساعت فسیل چگونه به این موفقیت رسیده است؟
کمپانی ساخت ساعت فسیل، قطب خلاقیت ساعت سازی جهان است. طراحی های بسیاری در ساختمان اصلی این شرکت در ریچاردسون ایالت تگزاس صورت می گیرد. جای تعجب است که این حجم از طراحی، چگونه در این مکان انجام می شود. در صنعت مد، چهار بازار فصلی وجود دارد و شرکت فصیل در هر چهار فصل حضور بسیار پر رنگی دارد و برای هر فصل محصولات متنوعی تولید می کند.
ساعت های تولیدی این شرکت جدا از حجم فروششان، عمر تولید بسیار کوتاهی دارند و نهایتا شش ماه در بازار عرضه می گردند و بعد از این توقف تولید می شوند. بعد از این مدت هیچ کدام از ان ساعت ها در بازار دیده نمی شوند و آنها جای خود را به ساعت های جدید می دهند.
فلسفه اصلی این شرکت تولید محصولات مد روز، با کیفیت و با قیمت بسیار مناسب می باشد که افراد را به خریدهای مجدد ترغیب می کند. مطمئنا ساعتی با قیمت بسیار مناسب 75 دلار جای فکر برای خرید نمیگذارد! این فلسفه به طور کلی بر روی فروش دیگر محصولات تولیدی این شرکت نیز تا حدودی وجود دارد.
تکنولوژی مورد استفاده فسیل
در عین حال که فسیل به عنوان یکی از مطرح ترین تولید کنندگان محصولات فشن شناخته می شود، اما این شرکت در زمینه نواورری های خلاقانه نیز شناخته شده است. تکنولوژی تغییر رنگ که ابتدا در ساعت های کالیدو این شرکت معرفی شد، یکی از موفقیت های بزرگ این شرکت محسوب می شود و همچنان نیز تولید ساعت های مجهز به این تکنولوژی همچنان ادامه دارد.
یکی دیگر از تکنولوژی ها، اسپات می باشد که با همکاری شرکت مایکروسافت معرفی شده است. ساعت های دارای این تکنولوژی تحت نام “Wrist Net” به بازار عرضه گردیده اند و صاحب این ساعت می تواند با کمک اتصال به شبکه ام اس ان مایکروسافت، نوع نمایش ساعت خود را به شکل سفارشی دراورند و اطلاعاتی از قبیل اخبار و سایر اطلاعلات این وبسایت را علاوه بر نمایش زمان، بر روی ساعت خود مشاهده کند.
همکاری های فسیل
موفقیت های پی در پی شرکت فسیل موجب گردیده است که بسیاری از شرکت های حوزه مد برای تولید بخشی از محصولات خود رو به این شرکت بیاورند. از جمله این شرکت ها که خط تولید ساعت خود را به فسیل واگذار کرده اند می توان به شرکت های ساخت ساعت دیزل، امپریو آرمانی، دی کی ان وای، بربری و کلمبیا اشاره کرد.
استیو باک رییس بخش زیورالات شرکت فسیل می گوید: ” فسیل یک امر خارق العاده را در طی بیست سال گذشته انجام داده است و توانسته یک تجارت قدرتمند را در آمریکا و خارج از آن به وجود بیاورد. از جمله نشانه های این قدرت و توانایی، همکاری بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا از جمله شرکت ساخت ساعت امپریو آرمانی با ما بوده است.
آنها آنچنان به کیفیت محصولات ما اعتماد دارند که تولید محصولاتشان را به ما واگذار کرده اند.”
در طی همکاری با شرکت های دیگر، فسیل از اینکه تولید محصولتشان با رویکردهای شرکت منطبق است کاملا اطمینان پیدا می کنند. پس از این، تیم طراحی فسیل با توجه به زبان طراحی هر شرکتی، دست به طراحی محصولتشان میزنند.
موفقیت های شرکت فسیل همچنان ادامه دارد و به صورت میانگین سالانه 10 تا 15 درصد به مجموع فروش آنها اضافه می شود. با توجه به رشد روزافزون این شرکت انتظار می رود که در سال های آینده، این شرکت به موفقیت های بسیار چشم گیرتری دست یابد.
نظرات کاربران