0

تاریخچه شرکت ساعت فورتیس سوئیس (Fortis)

تاریخچه شرکت ساعت فورتیس سوئیس (Fortis)

شرکت فورتیس (Fortis) توسط والتر وت در سال 1912 تاسیس شد. دوازده سال پس از تأسیس آن، و تولید محصولات خود را با جان هاروود، مخترع ساعت مچی اتوماتیک، راه اندازی کرد.

در سال 1926، فورتیس اولین ساعت مچی خود کوک، هاروود اتوماتیک، را در باسلورد به بازار عرضه کرد. در سال 1937، فورتیس بیست و پنجمین سالگرد این شرکت را با تولید و بازاریابی اولین س، از جمله رولز و آتوریست گرامی داشت. آتوریست نیز توسط جان هاروود طراحی شده و از حرکت تسمه جهت قدرت بخشی ساعت استفاده کرده است.

تاریخچه شرکت ساعت فورتیس سوئیس (Fortis)

نوآوری های ساعت فورتیس

در سال 1943 فورتیس اولین ساعت های ضد آب در جهان را با مدل های فورتیسیمو، که به طور فزاینده ای محبوب بود، به بازار عرضه کرد.

در سال 1962، Spacematic خودکار ساخته شد تا در شرایط دشوار و تغییرات دما مداوم باشد. این ساعت لوکس توسط هفت تن از اعضای ماموریت فضایی آمریکا مورد آزمایش قرار گرفت. در سال 1994 فورتیس آزمایش استقامت دقیقی را معرفی نمود و در همان سال مرکز آموزش استار سیتی زمان سنج فضانوردان رسمی فورتیس را به عنوان بخشی از تجهیزات ارسالی انتخاب کرد.

ساعت مچی های اتوماتیک فورتیس قابلیت فضایی خود را در داخل و خارج از حفاظت ایستگاه فضایی به اثبات رسانیده اند. از سال 1994 فورتیس منبع منحصر به فرد ماموریت های فضایی سرنشین دار مجاز توسط سازمان فضایی فدرال روسیه بوده است.

در سال 1997 همان ساعت، زمان سنج فضانوردان رسمی فورتیس، ساعت رسمی ماموریت فضایی MIR 97 آلمان و روسیه شد.

فورتیس فلیجر

در طول هفتاد و پنجمین سالگرد فورتیس، نسخه جدیدی از مجموعه خودکار فلیجر معرفی شد.

سال 2004، زمان سنج فلیجر جایزه ی افتتاحیه ساعت سازمان هوایی اروپا در سال را دریافت کرد.

نسخه های نظامی اسکادران

ساعت منحصر به فرد فورتیس برای بسیاری از اسکادران نظامی در سراسر جهان عرضه شد. این لیست شامل موارد زیر می باشد:

Jagdgeschwader (آلمان)، ۱۱ جنگنده سوئیس (سوئیس)، ببر یونان (یونان)، نیروهای ناتو (مجارستان)، Immelmann 51 (آلمان)، تیم آکروباتیک تاندر تایگر (تایوان) و پاپا اسکادران (مجارستان).

1912

روستای گرانشان سوئیس منزلگاه فورتیس در هنگام تاسیس شرکت توسط والتر وت در سال 1912 بود که هنوز هم پا برجاست. آقای وت مبتکری بزرگ و پیشگام بود: فلسفه اصلی وی هنوز هم اساس سیاست های شرکت امروز را تشکیل می دهد. “… تولید ساعتهای سوئیسی همراه با کیفیت خوب، در طرح های ابتکاری با قیمت های مقرون به صرفه …”.

تاریخچه شرکت ساعت فورتیس سوئیس

1924

سال ۱۹۲۴، زمانی که والتر وت دیداری باجان هاروود، مخترع بریتانیایی ساعت مچی اتوماتیک داشت، تعیین کننده ترین سال در تاریخ فورتیس بود. هاروود به مدت دو سال به دنبال یافتن شریک صنعتی جهت تولید انبوه اختراع خود در سوئیس بود.

در بنیانگذاری فورتیس، او مفهوم روشنی از “ساعت اتوماتیک” را کشف کرد. والتر وت پروژه حمایت و منابع مالی قابل توجهی را جهت تولید این اختراع ارائه کرد.

ساعت فورتیس سوئیس (Fortis)

1926

اولین ساعت مچی خود کوک در مجموعه تولیدات Harwood Automatic” ” در نمایشگاه بازل ارائه شد و علاقه ی افراد بسیاری را به خود جلب کرد.

1930

در دهه ی ۳۰، شرکت فورتیس دو ساعت کلاسیک اتوماتیک را تولید کرد که شهرت زیادی به دست آورد: ابتدا “Rolls” تولید شد، یک ساعت مچی با داشتن سیستم کوک پیشرفته که توسط لئون هاتوت از پاریس توسعه یافته و بسیار خاص و افسانه ای بود. نام ساعت های فورتیس با توجه به موتور و سیستم کوک شدن آنها انتخاب می شدند.

1931

فورتیس به تولید Autorist پرداخت که یکی دیگر از مکانیزم خودکار اختراع شده توسط جان هاروود را مورد استفاده قرار داد. این ساعت به موتوری که در بند متصل به ساعت نهفته است مجهز شده بود.

1937

در مناسبت بیست و پنجمین سالگرد این شرکت، فورتیس اولین کرونومترهایش را تولید کرد که تا امروز بخاطر دقیق بودنشان مورد تحسین قرار گرفتند.”Wandfluh”، در سراسر جهان شناخته و معروف شد.

تاریخچه شرکت ساعت فورتیس سوئیس (Fortis)

1943

کلمه ی فورتیس در لاتین به معنی قدرتمند می باشد، که آن چیزی را که وگت برای موفقیت یک شرکت ساعت می دانست بازتاب می کند و با ارائه اولین ساعت ضد آب سوئیسی فورتیس با موفق ترین مدل شرکت “Fortissimo” خواسته های بازار را برآورده کرد.

1947

چند دهه بعد در طی تلاش های مکرر فورتیس ساعت مچی آلارم دار با اولین حضورش در بازار از محبوببیت و شهرت زیادی برخوردار شد.

1954

فورتیس به تولید ساعت آلارم دار ادامه داد، در نتیجه به سرعت تبدیل به یکی از توزیع کنندگان ساعت های سودمند و تعمیر پذیر در سراسر جهان شد.

ساعت فورتیس سوئیس (Fortis)

1956

فورتیس برنده ی جوایز زمان سنج برجسته توسط موسسه سوئیس برای آزمون های رسمی زمان گیری ساعت، برای ساعت آلارم دار ضد آب از سری “Manager” گردید. هر ساعت آلارم دار تست شده ی FORTIS-Manager” “، از تمایز عالی “به خصوص نتایج خوب” برخوردار است.

1957

در ۲۶ نوامبر در توکیو 600 ساعت ساز به اصطلاح “روز فورتیس” در سالن یاماها را جشن گرفتند. این شرکت از ساعت سازان ژاپنی برای ترویج سیستم تنظیم الکتریکی جدید ”BEP” ارائه شده توسط فورتیس و در نتیجه ی رابطه خوب با اعضای جامعه ساعت سازان ژاپنی دعوت به عمل آورد.

1965

ساعتهای کوارتز ژاپن فورتیس مانند تمامی برندهای تجاری سوئیسی دیگر در بازار به رقابت پرداختند، که بسیاری از آنها دوام نیاوردند. پاسخ فورتیس در این چالش، بر اساس تجارب شرکت در ساخت ساعت مچی های ضد آب، توسعه ی ساعت “فلیپر” بود. برای بازار آمریکا: “فورتیس-کبرا”، با طراحی قابل توجهی در آن زمان پر نوسان به موفقیت عظیمی دست یافت.

1975

فورتیس با برداشتن گامی در مد ساعت مچی با مدل “فلیپر کوارتز”، موفقیت بزرگی را در بیش از 40 کشور طی سال های آینده به دست آورد. این دامنه تغییرات ساعت، سیستم اصلی کانتینر فورتیس را با فراهم آوردن امکان تعویض موتور ساعت و دستبند در عرض چند ثانیه به ثبت رسانید.

1982

“فلیپر کوارتز” علاوه بر دستبندهای استیل و طلا، طیف گسترده ای از بندهای رنگارنگ را ارائه کرد که در نتیجه ی این طراحی فورتیس در اوایل دهه ی ۸۰ موفقیتی کسب کرد که مورد استفاده ی بسیاری افراد مانند رولینگ استونز، رومن پولانسکی، لئونارد برنشتاین، و غیره قرار گرفت.

ساعت فورتیس سوئیس (Fortis)

1987

به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد این شرکت، فورتیس روند راه اندازی تولید ساعت مچی اتوماتیک را آغاز کرد که مشابه نام تجاری آن در گذشته ی با شکوهش بوده است.

علاوه بر سیستم اصلی کانتینر فورتیس با طیف وسیع موفقیت آمیز مجموعه “فورتیس لوگو سوئیس” و هاروود که اولین ساعت مچی اتوماتیک جهان در مجموعه تولیداتش است، فورتیس ساعت خلبانی افسانه ای با عملکرد واضح و صفحه ساعت ساده با طراحی معمولی در آن سال و نشانه رنسانس و ساعتهای مکانیکی، روندی که بسیاری از شرکت های ساعت مچی سوئیسی تا به امروز در پی آن بودند، را تولید کرد.

۱۹۹۲

معدود شرکت هایی وجود دارند که می توانند ادعای یک قرن کامل بدون وقفه در پیشرفت و نوآوری را داشته باشند. حتی شرکت های کمتری می توانند بگویند که ساعت های آنان تجهیزات مورد نیاز را برای فضانوردان را فراهم می آورد. تنها یک شرکت وجود دار که می تواند ادعای اختراع اولین ساعت خود کوک مکانیکی را بکند و آن نیز شرکت ساعت های سوییسی فورتیس (Fortis Swiss Watches) می باشد.

ساعت های فورتیس جشن سالگرد 100 سالگی خود را در سال 2012 برگزار کردند، البته شاید تنها اشاره به صد سالگی این شرکت در قرنی که گذشت عادلانه نباشد، زیرا به هر حال اخیرا آن ها از 100،000 گردش بر مدار زمین در ماموریت های انسانی در فضا که در سال 1994 آغاز شد گذشتند.

این حقیقت یک نقطه ی مهم در بیان چگونگی تغییر یک شرکت کوچک سوییسی در گرنچن (Grenchen)، از یک ساعت ساز محلی، به یک مجهز کننده ی رسمی مسافران بین سیاره ای می باشد.

همکاری نزدیک بین فورتیس و چندین موسسه فضایی روسیه منجر به توسعه رسمی الت سنجش فواصل زمانی فضانوردان شد، که در مرز فیزیک مدرن و تحت شبیه سازی پرواز فضایی مورد آزمایش قرار گرفت و حتی قابلیت اعتماد خود را بر روی مچ دست فضانوردان روسی در فضا به اثبات رسانید.

۱۹۹۴

پس از دو سال تست و آماده سازی علمی پژوهشی مرکز آزمون یوری گاگارین فضانوردان روسی و آموزش در استار سیتی، فورتیس به عنوان زمان سنج رسمی فضانوردان در بخشی از تجهیزات شان انتخاب شد.

طراحی و توسعه در همکاری تنگاتنگ با کارشناسان مجرب از مرکز زمان سنج اتوماتیک فورتیس طراحی منحصر به فرد خود با توجه به نیاز فضانوردان در هر جزئیات عملکردشان را از آن خود کرد.

۱۹۹۴

ماموریت فضایی 1 EUROMIR اولین ماموریتی بود که زمان سنج فورتیس به فضانوردان در ماه اکتبر آن سال ارائه شداز آن به بعد زمان سنج فورتیس به همه فضانوردان روسی مرکز گاگارین ارائه شد و کرونومترها قابلیت اطمینان خود را طی فعالیت حرفه ای فضانوردان و در طول چندین فعالیت فضایی اضافی در فضای باز به اثبات رساندند.

تکامل فورتیس (Fortis) با دید موسس آن، والتر فکت (Walter Vogt) آغاز شد، کسی که اولین سیاست های او ایجاد کارخانه اش در روبروی ایستگاه قطار گرنچن (Grenchen) بود، که با این کار به طور کمال همخوانی خود را با اقتصاد جدید اعلام کرد. تولید ساعت های قابل فروش از سال 1912 آغاز شد. حدود 100 سال بعد فورتیس هنوز ساکن در آدرس گذشته ی خود می باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *