0

سنگ اونیکس چیست؟ خواص سنگ اونیکس (Onyx)

سنگ اونیکس چیست؟ خواص سنگ اونیکس

سنگ اونیکس چیست؟ (Onyx)

اونیکس سنگی است که به عنوان هفتمین سالگرد ازدواج در نظر گرفته شده و همچنی اونیکس سیاه به عنوان دهمین سالگرد ازدواج محسوب می شود. اونیکس که از انواع میکرو کریستال کوارتز محسوب می شود و آن را کلسدونی می نامند. نام کلسدونی از کلمه انگلیسی Calcedon یا calchedon که یک بخش باستانی در دریای مرمره در آسیای صغیر می باشد، گرفته شده است. مواد زینتی یک بار در آن منطقه استخراج شده و یک مرکز فعال برای تجارت سنگهای مختلف می باشد. اونیکس به طور وسیعی در گذشته به عنوان پایه و دسته ای برای وسایل طلا ، همچنین کارهای طلاکوبی بر روی سنگ انجام می گرفت. مهر و خاتم های اونیکس در نزد رومیان بسیار محبوب بود که الگوی های منفی را از فوک دریایی حک کردند تا یک نقطه برجسته را بیان کنند.

آنها اغلب سنگ را در چندین لایه استفاده می‌کردند که هر یک دارای رنگ متفاوتی بودند سپس به صورت انفرادی حکاکی می‌شدند تا الگوی متفاوتی را در هر سال تولید کنند. آنها در ابتدا از نام اونیکس برای انواع سنگ مرمر که دارای رگه های سفید و زرد می‌باشد استفاده می کردند. معنی کلمه اونیکس در زبان یونانی به معنی پنجه و ناخن انگشت است زیرا رگه های این سنگ به رنگ های ناخن انگشت شباهت دارد. این سنگ های مرمر هنوز اونیکس مرمر نامیده می شود که ارزش کمتری دارد و نازک تر از اونیکس محسوب می شود و میزان سختی آن عدد ۷ برآورد شده است. اونیکس همچنین به طور سنتی برای برجسته کاری اشکال روی آویز ها و دیگر جواهرات به کار می رفت.

خواص سنگ اونیکس

خواص سنگ اونیکس

خواص سنگ اونیکس بسیار زیاد است و می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک بسیار زیادی کند. در ادامه این مطلب ما برای شما مهمترین خواص اونیکس را بیان کرده ایم:

سنگ اونیکس نگرانی ، تنش ، اضطراب را کاهش می دهد و سردرگمی و کابوس را از بین می‌برد.

نویسندگان معاصر گفته اند که اونیکس قدرت، استقامت، خود کنترلی را به ارمغان می آورد.

کاربرد های دارویی اونکیس شامل درمان بیماری مغز استخوان و مشکلات دندان،پا، خون و استخوان و اختلالات بافت نرم می باشد.

همچنین اعتقاد بر این بوده است که اونیکس به رفع بیماری‌های مزمن از جمله بیماری صرع یا کوری تدریجی کمک می کند و به خاطر قدرت برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سلولها معروف شده است.

در طول تاریخ اعتقاد بر این بود که اونیکس قدرت حفاظت، جادوی دفاعی و کاهش تمایلات جنسی را دارا می باشد. همچنین تصور شده است که اونیکس این دانش را تقویت می‌کند که مرگ وجود ندارد.

اونیکس نظر اجمالی افراد را از آنچه فراتر است فراهم کرده و حافظه افراد را از ریشه و واقعیت فعال می کند.

اونیکس در فهمیدن و درک چرخش تولد ، مرگ یا تولد دوباره کمک می کند.

اونیکس این دانش را به وجود می آورد که جدایی یک توهم است و اتحاد دوباره بوجود خواهد آمد.

اونیکس به ارتباط فیزیکی با کسانی که مرده اند، تاثیر معاشرت، آوردن پیام از طرف مردگان، کمک کرده و تاثیر می گذارد.

اونیکس به پیشرفت زندگی در آینده کمک می کند و از مالکیت های روحی جلوگیری کرده و آن را پاک می کند.

سنگ اونیکس چیست؟ (Onyx)

سنگ اونیکس نه تنها برای محافظت مورد استفاده قرار می گیرد بلکه به عنوان یک دفاع کننده‌ای در برابر نیروهای منفی آگاهانه که به سمت شما هدایت شده اند عمل می کند.

این سنگ از شما در زمان های دشوار حمایت کرده و انرژی شما را در مواقع استرس روحی یا جسمی متمرکز می کند. این سنگ همچنین به عنوان هدیه برای تصمیمات عاقلانه در نظر گرفته شده است.

اونیکس همچنین برای کاهش انگیزه های جنسی غیر قابل کنترل، مورد استفاده قرار می گیرد.

اتحاد نزدیک و تضاد قدرتمند بین لایه های سیاه و سفید در برخی انواع اونیکس ارتباط او با روابط عاشقانه را نشان می دهد. در هند زمین شناسان اونیکس را به عنوان یک اقدام محافظت‌کننده برای روابط هماهنگ توصیه می‌کنند. بدین ترتیب اونیکس احتمال اختلال یا تفاوت های میان زوج ها را دور می کند.

اونیکس به عنوان یک سنگ ماه تولد ساختار و قدرت مورد نظر شما را فراهم می کند. اونیکس به شما کمک می کند تا استاد سرنوشت خود باشید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

سنگ اونیکس

اونیکس در افسانه ها

اولین افسانه درباره اونیکس می‌گوید که الهه ونوس در کنار رود ایندوس در حال استراحت کردن بود. هنگامی که او خوابیده بود الهه کوپید از تیرهای جادویی اش استفاده کرد تا به او ناخن بدهد. جفت ناخن های او سپس در آب رود مقدس افتاد از آنجا که ناخن ها منشا آسمانی داشتند در کف رودخانه فرو رفت و به اونیکس تبدیل شد. اونیکس محافظت کننده ای محسوب می‌شد که هنگام روبرو شدن در جنگ ها و درگیری ها مقابل دشمن و یا هنگام دویدن در تاریکی خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در جادویی تشریفات کلاسیکی تصویر صورت خدای مریخ یا چهره ای از قهرمانی به نام هرکول بر روی اونیکس حک شده و به عنوان نشان شجاعت مورد استفاده قرار می گیرد. ایرانی ها و هندی ها اعتقاد داشتند که استفاده از اونیکس آنها را از چشم زخم محافظت کرده و قراردادن بر روی شکم زن باردار در هنگام زایمان باعث کاهش درد زایمان و زایمان زودرس می شود.

خواص فیزیکی و علم اونیکس

خواص فیزیکی و علم اونیکس

اونکیس از رسوبات سیلیکا در حفره های گازی در گدازه ها تشکیل می شود که به ایجاد رگه ها و خطوط راه راه که ما آن را در سنگ ها می بینیم منجر می شود. اونیکس در مورد رنگ های مختلف اعم از قرمز، نارنجی و قهوه‌ای یا سیاه و سفید که غالباً با رگه های سفید برجسته متناوب شده بود وجود دارد. رگه های درون اونیکس صاف و یا قهوه‌ای و یا سفید هستند، در حالی که خطوط منحنی در انواع کوارتز که به عقیق شناخته می شوند شکل می گیرند. از زمان مصر باستان اونیکس لکه دار می شد تا رنگش را بهبود بخشد یا تغییر دهد. اونیکس طبیعی سیاه نادر است بنابراین انواع سنگ تجاری سیاه معمولاً عقیق هستند که توسط اسید قند سولفوریک لکه دار شده و در شکر خیسانده می شود و سپس در سولفوریک اسید حرارت داده شده تا قند را کربن سازی کند .این ها ممکن خطوط و جامد مشکی باشند.

معدن سنگ اونیکس

معدن سنگ اونیکس

اونیکس می‌تواند در اروگوئه یافت شود و در مناطق مرزی برزیل، افغانستان، هند، ماداگاسکار، پرو، کالیفرنیا و شمال‌غربی مکزیک یک منبع بزرگی برای اونیکس در نظر گرفته می‌شد، تا اینکه اشکال تقلبی و مصنوعی این سنگ در بازار ظاهر شد.

روش نگهداری از جواهرات اونیکس (انگشتر اونیکس)

روش نگهداری از جواهرات اونیکس

بهترین روش برای نگهداری و پاک کردن اونیکس این است که آن را با پارچه مرطوب تمیز کنید. استفاده کردن از هر گونه پاک کننده اولتراسونیک یا آمونیاک توصیه نمی شود زیرا این سنگ ها ممکن است دارای منفذ های زیادی باشند و بنابراین ممکن است مواد شیمیایی حتی صابون را جذب کند که می تواند درون سنگ انباشته شده و باعث بی رنگی آن بشود.

زرسی برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *