0

ساده ترین روش تشخیص عقیق اصل از عقیق تقلبی

ساده ترین روش تشخیص عقیق اصل از عقیق تقلبی

عقیق اصل و تقلبی

یکی از مسائل مهمی که در کنار شناسایی دیگر سنگ ها باید به آن توجه داشت نحوه تشخیص سنگ عقیق اصل از تقلبی می باشد. بسیاری از مردم با این مشکل مواجه هستند که زمانی که به مراکز خرید نگین و انگشتر می روند به چه نکاتی توجه کنند که انگشتر یا نگینی که مد نظرشان است تقلبی نباشد. راهکار های مختلفی برای نگین و انگشتر های مختلفی از جمله انگشتر فیروزه ، انگشتر عقیق ، انگشتر زمرد و غیره در نظر گرفته شده است. در این مطلب می خواهیم ساده ترین روش تشخیص عقیق اصل از عقیق تقلبی را به شما آموزش دهیم تا از این پس اگر قصد خرید نگین عقیق را از مراکز فروش و حتی فروشگاه های آنلاین را دارید آنرا به راحتی تشخیص دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

عقیق اصل و تقلبی

عقیق اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

به طور کلی مهم ترین چیزی که برای تشخیص سنگ عقیق اصل در نظر گرفته شده است بوی آن می باشد. سنگ های عقیق اصل معمولا فاقد بو می باشند. اگر سنگ عقیقی تهیه کردید و آن سنگ بوی اسید و مواد شیمیایی می داد احتمال تقلبی بودن آن بسیار بالا خواهد بود. پس می بایست در اولین مورد نسبت به بوی عقیق بسیار حساس باشید.

مورد دوم که باید به آن بیشتر توجه کنید (چرب نبودن) سنگ عقیق می باشد. به عنوان مثال بسیاری از فروشنده های سودجو عقیق های مصنوعی را جلا می دهند تا ترک های آن را بپوشانند. زیرا عقیق های مصنوعی در اثر خنک شدن یا زود گرم شدن شکسته می شوند.

مورد سوم نیز بررسی کناره های نگین عقیق سرخ می باشد. عقیق سرخ بعد از گذشت زمان رنگش را از دست می دهد و رنگ حنایی به خود میگیرد.

 عقیق اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

موارد دیگر را که باید در تشخیص سنگ عقیق اصل به آن توجه داشت وزن سنگ عقیق و میزان شفافیت آن می باشد. به عنوان مثال در نظر بگیرید که دو عدد سنگ عقیق هم اندازه دارید و می خواهید تشخیص دهید که کدام سنگ طبیعی و کدام سنگ مصنوعی است. اگر یکی از این سنگ ها نسبت به سنگ دیگر سنگین تر باشد طبیعتا سنگ عقیقی که سنگین تر باشد را می توان گفت سنگ عقیق طبیعی می باشد. اگر سنگ عقیقی داشتید که در اثر ضربه با اشیای مختلف دچار آسیب دیدگی شده باشد یا بر روی آن خراشیدگی ایجاد شده است متاسفانه باید گفت که سنگ عقیق شما قطعا تقلبی خواهد بود. مورد دیگر که قبل تر هم به آن اشاره کردیم میزان شفافیت سنگ عقیق می باشد. به طور کلی سنگ عقیق طبیعی از شفافیت نا منظمی برخوردار است در حالی که می توان درون آن خطوط و ابرهایی را مشاهده کرد. اما عقیق مصنوعی اینطور نیست و از شفافیت بالایی برخوردار است.

عقیق اصل را چگونه بشناسیم

عقیق اصل را چگونه بشناسیم

اگر بخواهیم عقیق طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم باید بگوییم که عقیق اصل دارای رنگ روشن تری نسبت به عقیق طبیعی است که همچنین سنگ عقیق طبیعی اصل دارای رگه های واضح تری می باشد.

در مورد استفاده کردن از جواهرات عقیق باید گفت که سنگ عقیق مانند سنگ فیروزه حساس نیست و شما می توانید آنرا در زمان های شست و شو دیگر جاها استفاده کنید. علت آن هم به خاطر بافت کوارتز عقیق می باشد.

تشخیص عقیق اصل و تقلبی

با نکات گفته شده شما اطلاعات بسیار مهمی را در خصوص سنگ اصل عقیق و دیگر جواهرات عقیق کسب کرده اید و از این به بعد به راحتی می توانید نسبت به خرید جواهرات عقیق اصل اقدام نمایید.

اگر شما عزیزان باز هم در تشخیص و تفاوت عقیق اصل و تقلبی و دیگر سنگ ها به مشکل برخوردید می توانید سئوالات خود را در قسمت نظرات همین مطلب مطرح کنید تا این مسئله را با کارشناسان سایت زرسی در میان بگذارید و همکاران ما شما را راهنمایی کنند. تا از این طریق بتوانید صاحب یک نگین عقیق طبیعی و اصل شوید.

امیدوارم از مطلب روش تشخیص عقیق اصل از عقیق تقلبی لذت برده باشید و چیزی جدید یاد گرفته باشید و  به راحتی بتوانید متوجه فرق عقیق اصل و تقلبی بشوید.

زرسی برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *