0

سنگ مارکاسایت چیست؟ خواص سنگ مارکاسایت (Marcasite)

سنگ مارکاسایت چیست؟ خواص سنگ مارکاسایت (Marcasite)

سنگ مارکاسایت چیست؟ (Marcasite)

سنگ مارکاسایت یک سولفید آهن رایجی است که می تواند در سراسر جهان یافت شود. در زمان ویکتوریا سنگ مارکاسایت برای استفاده در جواهرات بسیار محبوب بود و امروزه نیز به همین منظور نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دستبندها ، آویزها ، گوشواره ها و انگشترهای مارکاسایت در حال حاضر می توانند با قیمت های متوسطی پیدا شوند.

نام سنگ مارکاسایت از کلمه عربی یا موریتی برای پیریت یا دیگر مواد معدنی مانند بیسموت یا آنتیمون گرفته شده است‌. مارکاسایت عضوی از پیریت است‌. این دو به لحاظ متفاوتی شکل می گیرند و ساختارهای متفاوتی در داخل دارند، اگرچه یک علم شیمی را به اشتراک می گذارند‌. تا سال ۱۸۱۴ این در سنگ سرافکنده و بی نام و نشون بودند. اگرچه یک معدن شناس فرانسوی به نام Rj Hany بالاخره توانست یک راهی برای تشخیص این دو پیدا کند. مارکاسایت در حقیقت از پیریت کم رنگ تر است و از آن به عنوان پیریت آهن سفید  یاد می شود. مارکاسایت همچنین از پیریت نادرتر است. در قرون وسطی مارکاسایت و پیریت هر دو به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گرفتند. ما در حال حاضر می بینیم که مارکاسایت در قالب بسیاری از لباس ها و جواهرات است مورد استفاده قرار می گیرد. مارکاسایت دارای رنگ زرد برنز کم رنگ یا برنجی است با رگه هایی از خاکستری و سبز تیره. مقیاس سختی این سنگ ۶ الی ۶.۵ برآورده شده است. مارکاسایت سنگی مات و تابش فلزی درخشانی دارد. سنگ های مارکاسایت معمولا به برش های گل رز کوچک تراش داده می شوند. جفت کردن در کریستال های مارکاسایت رایج است و می تواند اشکال تیز مانندی را بوجود آورد که به دلیل سلاح های درمانی اشتباه گرفته شده است‌.

نگین مارکاسایت

مارکاسایت سنگی نیست که مدت ازمان طولانی دوام بیاورد. در معرض هوا به راحتی اکسیده شده و خرد می شود‌ و در برابر گرد و غبار خراب می شوند. سنگ های مارکاسایت در مجموعه کلکسیون ها سرانجام در طول زمان از هم می پاشند. مارکاسایت ها به عنوان کریستال های تکی یا به عنوان مواد معدنی جایگزین در فسیل ها یافت می شوند. مارکاسایت همچنین در رسوبات سطحی پیدا می شوند مانند سنگ های رسوبی مانند گچ، سنگ آهک و خشت.

سنگ مارکاسایت اصل

سنگ مارکاسایت در کجا یافت می شود

مارکاسایت در کشورهای Dover, دربی شر، انگلستان، کارلسباد راملسبرگ، آلمان و مکانهای مختلف از جمله جمهوری چک، روسیه، چین، فرانسه، رومانی، پرو مکزیک یافت شده و در آمریکا، مارگاریتا، در هاردین کانتی، ایلینویز، Grant county، ویسکانسین، جوپلین و میسوری استخراج می شود.

سنگ مارکاسایت

خواص سنگ مارکاسایت

اعتقاد بر این بوده است که سنگ مارکاسایت سنگی محافظت کننده و سنگی بسیار عالی برای استفاده و حمل کردن به عنوان یک طلسم برای دفع آسیب و خطر محسوب می شود. سنگ مارکاسایت برای کسانی که از خانه دور هستند یا کارهای پرخطری را انجام می دهند بسیار مفید است‌.

سنگ مارکاسایت در برابر کنترل های مداوم، انتقاد، دستکاری توسط شریکتان، خانواده یا کارفرما ،به شما قدرت اهدا می کند تا بتوان بدون خشم یا ناراحتی مقاومت کرد و در آخر این که تعادل قدرت را تغییر می دهد. یک تکه سنگ مارکاسایت در خانه یا در محل کار به محیط اطراف انرژی می دهد و باعث افزایش سرزندگی می شود. این مسئله با تحریک جریان خون به مغز ، افزایش وضوح ذهنی ، تمرکز و فراخوان ، بر خستگی فکری ناشی از کار بیش از حد و خستگی سیستم عصبی غلبه می کند‌.

سنگ مارکاسایت می تواند قدرت ابداع را در هنر ، ریاضی ، علوم ، معماری و بسیاری از رشته الهام بخشد به خصوص رشته هایی که کمالات ذاتی و تقارنِ هماهنگ طبیعت و جهان را تشخیص می دهند‌.

این کیفیت ، بلند همتی ، تعهد و پشتکار را بر هم می زند و یک سنگ ایده آل برای دانشجویان محسوب می شود.

در محل کار مارکاسایت ویژگی های رهبری را تشویق می کند و برای مدیران و آنهایی که برای تصاحب سمت های بالا تلاش می کنند متحد و مفید فایده می باشد.

سنگ مارکاسایت باعث تقویت انرژی محافظ و انرژی ادعا کننده در مردان و زنان می شود و کمک می کند تا بر گرایش به پستی و بندگی غلبه کنیم. سنگ مارکاسایت حس اعتماد به نفس را به مردان القا می کند و از ابراز تمایلات جنسی مردان حمایت می کند‌‌.

مارکاسایت انسان را از انرژی های منفی محافظت می کند. مارکاسایت به ما می آموزد که منفی بودن قدرت ما را از بین می برد و به ما کمک می کند تا زخم های عاطفی ، نفرت کنیه ها را فراموش کنیم.

سنگ مارکاسایت

به لحاظ انرژی ، سنگ پیریت به افراد کمک می کند تا رویاهایشان را آشکار و عملی کند در حالی که مارکاسایت این اجازه را به افراد می دهد تا ببیند در کجای زندگی به مشکل خورده اند و آنها را تشویق می کند تا راهی به سوی آفرینش و سرنوشت نهایی خود پیدا کند. البته این سنگ عموما زمینی است. مارکاسایت توانایی افراد را فعال می کند تا هم جهان فیزیکی و هم جهان معنوی را در عمق زیاد مشاهده کنند. دیدن اینگونه جهانی در چنین عمقی به افراد اجازه می دهد تا ببیند که چگونه آنها در هم تنیده اند و چگونه جهان فیزیکی، معنویت را منعکس می کند. مارکاسایت به طور کلی در الگوهای بسیاری وجود دارند‌. ارتعاشات زمینی مارکاسایت انرژی افراد را به سمت انرژی فیزیکی ، افزایش قدرت و استقامت منتقل می کند. مارکاسایت همچنین به حفظ نظم و انظباط در فعالیت های فیزیکی کمک می کند. مارکا سایت کمک می‌کند تا از تراکم قلمرو فیزیکی جدا شده و به آنها در ایجاد سرنوشت واقعی خود کمک می کند‌. اینجا جایی است که فرد قادر است آنچه را که در جهان معنوی مشاهده می کند بدست آورد و از لحاظ فیزیکی آن را به واقعیت تبدیل کند. این ویژگی ها در نگه داشتن طرز فکر معنوی در حین حرکت فرد در زندگی کمک شایانی می کند.

مارکاسایت در متعادل کردن تقارن های موجود در سیستم انرری افراد کمک می کند‌. اتصال مارکاسایت به سه چاکرای پایین به آنها پیوندی محکم به چاکرای زیر پا یک شخص می دهد. این پیوند باعث تقویت و تعادل قدرتمندی به اینگونه چاکراها می شود و آنها را به طوری عالی شارژ می کند تا اینکه فرد احساس قدرتمندی می کند. مارکاسایت نیروی زندگی ، اراده ، خلاقیت ، شجاعت ، انرژی ، جنس و وضوح ذهنی فرد را بهینه می کند. قلب و چاکرای بالایی نیز از این پیوند بهره مند می شود زیرا انرژی بیشتری برای کار با آنها می بخشد و اشتیاق بیشتری را در کلیه اهداف درونی و بیرونی ایجاد می کند‌.

مارکاسایت با یادآوری این مسئله که آنها برای واقعیت شخصی خود مسئولیت دارند به طور عاطفی کمک می کند‌، و به نوبه خود توانایی های خلاقانه افراد را نیز تقویت می کند. مارکاسایت به ما می آموزد که با انکار مسئولیت ، ما نیز قدرت شخصی خود را انکار می کنیم تا شرایط بهتری را برای خودمان ایجاد کنیم. این سنگ به افراد کمک می کند تا محدودیت ها ، مرز بندی ها و تصمیمات خود را به شکی سالم بیان کنند تا اینکه شاید بتوانند از طرز فکر قربانی ها فرار کنند. مارکاسایت نیز وضوح افراد را با در نظر گرفتن مسائل جنسیتی فراهم می کند. مارکاسایت بدن عاطفی را توانمند می کند و افراد را از فرسودگی و خستگی و شرایط سخت محافظت می کند. مارکاسایت با تمیز کردن بدن از باکتری ها و بیماری ها پوستی از جمله جوش ها ، آکنه ، به سلامت بدن کمک می کند.

مارکاسایت همچنین به عنوان ضد میکروبی عمل کرده ، به رشد بیش از حد و عفونت ها در کلیه و کبد کمک می کند. از آنجا که مارکاسایت یک متحد عالی در توسعه الگوهای فیزیکی است در ایجاد روالهای ورزشی ثابت و کاهش وزن با کمک به فرد برای کنترل وسوسه ها و خواسته ها بسیار مفید می باشد. به طور کلی این سنگ می تواند به افراد کمک می کند تا صفات منفی و خصوصیات ناخواسته را اصلاح کند و افراد را به یک موجود سالم تر راهنمایی کند.

آویز سنگ مارکاسایت
 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *