0

سنگ اوپال چیست؟ خواص سنگ اوپال (opal)

سنگ اوپال چیست؟ خواص سنگ اوپال (opal)

سنگ اوپال چیست؟ (opal)

اوپال یک سنگ شگفت انگیزی است که هم سحرآمیز و هم یک سنگ معدنی به حساب می آید. انواع سنگ های اوپال ممکن است توسط رنگ هایشان، محل کشف و استخراج آنها و سایر مواد معدنی همراه آن نامگذاری شوند.

اوپال های قیمتی تنوع رنگهای زیبایی را در خود به نمایش می گذارند که دلیل آن به خاطر سیلیکا نازک کروی شکل است که آن ها را به طور مرتب در یک شبکه قرار داده است‌. هنگامی که نور از سطح کروی شکل اوپال عبور می کند، باعث می شود نور مانند یک منشور شکسته و پراکنده شود و رنگ های مختلفی را که بر اساس ترتیب در سنگ اوپال تعبیه شده را نشان دهد.

سنگ اوپال خواص زیادی دارد که در ادامه مطلب بصورت کامل به خواص سنگ اوپال اشاره می کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

اوپال های رایج که به اوپال های بی کیفیت شناخته می شوند قادر به نشان دادن اثرات نیستند.زیرا جسم کروی شکل اوپال به گونه ای ساخته نشده است که بخواهد تنوعی از رنگها را در خود نشان دهد‌. اما همه سنگ های رایج به اندازه اوپال های قیمتی درخشان نیستند اما می تواند تا حدودی یک سنگ بسیار زرق و برق دار باشند که از آن به عنوان جواهر است استفاده کرد.

این نوع سنگ ها ممکن است شفاف و نیمه شفاف باشند. این نوع سنگ تنوع بسیاری از رنگهایی را که اوپال های قیمتی دارا می باشد را ندارد.

در گذشته گمان میبردن که نام اوپال از کلمه sunskrit upala گرفته شده که به معنی جواهر و سنگ گرانبها است و کمی بعد از آن اوپال از لفظ یونانی هم گرفته شده که به opallios نام داشت که به معنی (مشاهده تغییر رنگ ) است.

سنگ اوپال دو نوع تقسیم می شود که عبارتند از: اوپال معمولی و اوپال گرانبها.

سنگ اوپال معمولی با شفافیت خود مشخص شده است و پالت رنگ های آن شامل قرمز، سبز، آبی و نارنجی است.

سنگ اوپال گرانبها جلوه هایی از رنگ های مختلف را نشان می دهد که دارای رنگی کدر است که بر خلاف رنگ سفید است، قهوه ای تیره وپس زمینه های سیاه و سفید نامیده می شود.

سنگ اوپال کدری رنگ به عنوان یک رنگ روشن ظاهر می شود که به نظر می رسد که بر روی پس زمینه ای شناور است و اغلب دارای تنه آبی یا بنفش است.

سنگ اوپال نماد چیست؟

تا آنجایی که سنگهای گرانبها دارای اهمیت هستند، سنگ اوپال سلیمانی نسبتا دارای تاریخچه متضاد و بدی دارد. هنگامی که جواهر سنگ ها به اندازه الماس با ارزش نبود، سنگ اوپال زیبایی به خصوص خود را داشته و قرن ها به عنوان یک جواهر زیبا استفاده می شده است.

سنگ های اوپال حتی در متن هایی از پلینی الدر ( pliny the elder) یک فیلسوف مشهور در سالهای ۲۳ تا ۷۹ میلادی، به آن پرداخته و درباره ی آن توضیح داده شده است.

انواع سنگ اوپال و رنگ های سنگ اوپال

رنگ های سنگ اوپال سبز، سفید، صورتی، قرمز، آبی و بنفش است، اما سنگ های اوپال همچنین می توانند قهوه ای، زرد یا نارنجی هم باشد. در حالی که سنگ اوپال قرمز و سیاه افسانه ای نادر ترین نوع سنگ های اوپال هستند. معمولا سنگ های اوپال نسبتا کوچک هستند و تابش شیشه ای و صاف دارند.

مشخصه رنگ اوپال از تداخل نور های گذرا به وجود می آید.

کمیاب ترین و همچنین با ارزش ترین سنگ های اوپال سیاه هستند. همانطور که از اسم اوپال پیدا است این است که اوپال های سیاه کاملا سیاه نیستند اما آنها هنگامی که با یک عقیق سفید مقایسه می شود رنگ تیره و تاریک تری نسبت به آن دارد. همچنین اوپال های شیری رنگ خالص می توانند نسبتا ارزان باشند.

تیره ترین پس زمینه ها با لکه قرمز یا صورتی در همه اطراف سنگ اوپال می تواند روشنایی زیاد و رقص نور های زیبایی را ایجاد کند که هیچ سنگ دیگری حتی الماس هم نمی تواند با آن رقابت کند. ارزش سنگ های اوپال می تواند با یکی از گران قیمت ترین الماس ها (زمرد، یاقوت، فیروزه و یا دیگر سنگ های گرانبها)مطابقت داشته باشد.

با کیفیت ترین سنگ اوپال سیاه در جنوب استرالیا استخراج می شود.

اوپال یک ماده معدنی با دمای بسیار پایین است که اغلب در حفره ها و یا شکاف های موجود در پوسته زمین یافت می شوند.

آب در اطراف قسمت های این سنگ گرانبها وجود دارد زیرا آب وارد ترکیبات آن می شود.

در اصل سنگ اوپال ترکیبی از سیلیکا (Sio2) است که با مقدار‌مشخصی از مولکول های آب ترکیب شده است.

هنگام استفاده از این سنگ باید به خاطر داشته باشید که این سنگ می تواند به راحتی تحت تاثیر گرما و یا در معرض مواد شیمیایی خشک شوند‌.

سنگ اوپال آتشین

اوپال آتشین

یکی دیگر از انواع سنگ های اوپال (سنگ اوپال آتشین است). این نام از رنگ سرخ آتشی که بر روی آن سنگ نهفته است ناشی می شود نه از اثر متقابل نور ها. اوپال های آتشی رنگ می تواند تمام ظرافت های دقیق و ظریف اوپال های زرد رنگ، نارنجی و همچنین قرمز را داشته باشد.

امروزه بیشتر این اوپال های آتشی رنگ از مکزیک آورده می شود و این سنگ ها معمولا نسبت به انواع دیگری از اوپال های خالص و واقعی گران قیمت نیستند.

خواص درمانی سنگ اوپال زرد

اوپال زرد همانند سایر نمونه های سنگ عقیق خواص مشابهی با بقیه دارد اما اوپال زرد خواص اضافه زیادی را حمل می کند که به رنگ آن مربوط است.

گفته شده است که سنگ اوپال زرد که تاثیرات بالایی دارد. اما اگر شما تاکنون احساس شکست داشته باشید سنگ اوپال زرد سنگ مناسبی برای شما نیست زیرا اوپال زرد احساساتی را گسترش می دهد که بسیار خارق العاده باشند در زمانی که شما دارای انگیزه و پر انرژی باشید. اما این سنگ زیاد سرگرم کننده نیست اگر  شما احساس خوبی نداشته باشید اوپال زرد در افراد ثبات احساسی را بوجود می آورد و به تقویت الگو های افکار مثبت کمک می کند. سنگ اوپال می تواند مشوقی برای اختراع و ابتکار در افراد باشد.

اوپال سنگ بسیار بزرگی برای از بین بردن انسدادها است.

گفته شده است که اوپال زرد توانایی فیزیکی را بالا می برد.

در بحث درمان کردن های فیزیکی اوپال زرد برای درمان کردن سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه مناسب است و  بدن را کمک می کند که در برار عفونت ها مبارزه کند. همچنین گفته شده است که اوپال زرد در درمان کردن مرض پارکینسن بسیار مفید است.

چرا شما از سنگ اوپال استفاده می کنید؟

سنگ اوپال یک سنگ ظریف و حساس است با ویژگی های فاخر اما دارای انرژی های پر جنب و جوش است.

اوپال یک سنگی است که آگاهی های مربوط به عالم هستی و کیهانی شما را بالا می برد و دیدگاه های عرفانی و روانی شما را تقویت می کند.

سنگ اوپال اصالت را در افراد القاء می کند و خلاقیت را تقویت می کند.

اوپال زمانی که شما به انرژی اضافی احتیاج داشته باشید به شما انرژی می دهد.

همچنین انرژی های سنگ اوپال شما را تشویق خواهد کرد که (خود واقعی)درون خود را بیان کنید. شما همچنین اعتماد به نفس و راحتی را در درون خود احساس می کنید و این در کلمات، افکار و اعمال شما آشکار خواهد شد.

اوپال یک سنگ بسیار جاذب و بازتابنده است. اوپال افکار و احساسات شما را بر می دارد و آنها را بزرگ می کند و سپس دوباره به خودتان بر می گرداند.

سنگ اوپال همچنین به شما یاداوری میکند که بر روی چیزهایی که برای شما مناسب نیست تمرکز نکنید.

اوپال سنگی است که به شما نشان خواهد داد که هرچیزی که شما در این جهان ایجاد کنید یک مسیر بازگشتی به سوی شما خواهد داشت و یا به عبارتی به خودمان برمیگردد چه خوب چه بد.

زمانی که شما حالت منفی را دریافت کنید فقط انرژی منفی به شما بر میگردد. زمانی که شما جهان را با عشق سراسر بارانی می کنید عشق هم همچنین برخواهد گشت و شما را پیدا می کند.

اوپال یک سنگ محافظت کننده بسیار قوی است. هنگامی که این سنگ را مورد تحلیل و ارزیابی قرار می دهید، توانایی این را خواهید پیدا کرد که انرژی های منفی را از خود دور کنید و توجه های ناخواسته را کنار بگذارید.

شما هر زمان که بخواهید برای دیگران غیرقابل مشاهده و غیرقابل تشخیص خواهید شد.

این سنگ هرزمان که ویژگی ها و خصیصه های انسان را که نیاز به بازسازی و تکامل داشته باشد به بالاترین سطح منتقل می کند.

سنگ اوپال شما را کمک خواهد کرد که بر روی عیب و کاستی های و یا به عبارتی بر روی نقطه ضعف های خود کار کنید تا اینکه بتوانید آنها را به نقاط قوت خود تبدیل کنید.

سنگ اوپال به شما پتانسیل کامل را میدهد. این سنگ انگیزه شما را تقویت می کند تا به موفقیت برسید. این سنگ همچنین رشد داخلی بدن را تشویق کند.

سنگ اوپال تغییرات معنی دار را ایجاد می کند که می تواند به زندگی شما معنای بیشتری دهد و از همه مهمتر اراده شما را برای زندگی تقویت خواهد کرد.

سنگ اوپال

خواص سنگ اوپال

خواص سنگ اوپال بسیار زیاد است و می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک بسیار زیادی بکند در ادامه این مطلب ما برای شما چندین مورد از خواص سنگ اوپال را بیان کرده ایم:

اوپال، سنگ شفا و سلامت

انرژی های شفابخش سنگ اوپال می تواند در درمان کردن عفونت های مختلف و تب ها کمک کند. همچنین سنگ اوپال می تواند خون و کلیه های انسان را پاک و تطهیر کند.

یکی دیگر از خواص سنگ اوپال تنظیم کردن درجه های انسولین در بدن است.

سنگ اوپال می تواند در احیاء کردن و سالم نگه داشتن کبد و جگر انسان نقش موثری داشته باشد.

انرژی شفابخش سنگ اوپال می تواند در خلاص کردن انقباض یا فشاری که ممکن است شما قبلا در قلب و قفسه سینه خود تجربه داشته باشید کمک کند.

این سنگ همچنان می تواند در زایمان بچه هم کمک کند و علائم pms (قائدگی) را کاهش دهد.

اوپال همچنین به عنوان یک سنگ مفید  برای چشم ها هم شناخته می شود.سنگ اوپال می تواند ایمنی بدن شما را تقویت کند و شما را از سرماخوردگی و آنفلانزا محافظت کند. همچنین اوپال می تواند به عنوان یک محرک برای مثانه، کلیه ها و لنف های شما نیز عمل می کند.

سنگ اوپال اثر احیاء کننده دارد. به همین دلیل سنگ بسیار خوبی است که پس از یک بیماری و یا پس از انجام یک روش بزرگ با شما همراه است که از شما محافظت می کند.

سنگ اوپال قسمت پر مخاطره طلب و پرماجرا در شما را از بند رها می کند و باعث می شود شما آنها را در زندگی تجربه کنید. سنگ اوپال شما را تشویق می کند که ریسک های زیادی را در زندگی خود انجام  بدید.

سنگ اوپال همچنین به عنوان یک متعادل کننده احساسات در افراد کار می کند. اوپال به شما نشان خواهد داد  که چگونه در برخی موارد احساسی عمل می کنید. و همچنین به شما یاد خواهد داد که چگونه می توانید به صورت احساسی مسئول و بالغ شوید. اوپال به شما یاد خواهد داد که چگونه می توانید عکس العمل های خود را کنترل کنید. همچنین اوپال به شما نشان خواهد داد که چگونه می توانید واکنش نشان دهید بدون اینکه حالت تدافعی داشته باشید.

سنگ اوپال به شما یادآوری خواهد کرد تا برای حالت های احساسی خود مسئول و پاسخگو باشید.

سنگ اوپال به شما یادآوری خواهد کرد آنچه را که باید انجام می شده است انجام دهید تا آسیبی که احساسات شما ایجاد کرده بر شریک زندگیتان یا روابطتان جبران کنید.

سنگ اوپال مشوق شما در پخش کردن یا بیرون دادن احساسات مثبت خواهد بود.

سنگ اوپال ویژگی هایی چون مهربانی، عشق، دلسوزی و آرامش در افراد را بالا می برد.

شما قطعا بر روی چیز هایی که باعث می شود شما بهترین فرد در زندگی شوید تمرکز می کنید و شما قطعا با کسانی رفت و آمد خواهید کرد که بهترین ها را در شما بوجود بیاورد.

اوپال یک سنگ تطهیرکننده و احیاء کننده ای است که شما زا در بازگرداندن حالت احساسی بعد از یک دل شکستگی عمیق کمک خوهد کرد. اوپال همچنین با ایجاد شور و نشاط بر روی روابط ناخوشی و سرد افراد کار می کند. سنگ اوپال در کاهش دردها و ناراحتی ها به شما کمک خواهد کرد.

سنگ اوپال به شما حمایت های احساسی می دهد که شامل ویژگی های جسمانی، فکری، روانی و تشویق روحی و معنوی است.

سنگ اوپال با به ارمغان اوردن انرژی های ناگهانی بر روی روابط شما کار خواهد کرد. اوپال به شما یادآوری می کند که در زندگی آزاد، آرام باشید و با کسی که دوستش دارید زندگی را به راحتی پشت سر بگذارید.

در زندگی رابطه ای که جدی است دیر یا زود بی معنی می شود. بنابراین یاد بگیرید در زندگی شاد و سرگرم باشید و از آن لذت ببرید. در زندگی خنده دار و شوخ طبع باشید و باشریک زندگی خود کارهایی را انجام بدهید فقط به خاطر اینکه احساس می کنید واقعا از انجام آن کارها لذت می برید.

یکی دیگر از خواص سنگ اوپال این هست که به شما نشان خواهد داد که نیازی نیست که در روابط بیش از حد سفت و سخت و غم انگیز باشید. وقتی که در روابطتان سرگرمی، سرزندگی و شوخ طبعی جریان داشته باشد شما قادر خواهید بود از استرس و درد و رنج زندگی خلاص شوید.

سنگ اوپال روابط شمارا با تکانه هایی از وفاداری و صداقت برمی انگیزد و همچنین در تقویت کردن وعده های خود به دیگران به شما کمک خواهد کرد و دیگران از پس می توانند به شما اعتماد کنند.

سنگ اوپال عشق های بی قید و شرط را ترویج خواهد کرد.

سنگ اوپال آگاهی های عاطفی و احساسی را در افراد را تشویق خواهد کرد.

سنگ اوپال بر روی روابطی تاکید می کند که بی مانند و منحصر به فرد باشد.

سنگ اوپال همچنین با شما در از بین بردن آسیب های روحی و احساسی گذشته شما کار خواهد کرد.

سنگ اوپال غم و اندوه و حس زیان در شما را از بین می برد و به شما کمک خواهد کرد که در قلب و ذهنتان سلامتی به دست بیاورید.

سنگ اوپال به شما چشم انداز جدیدی از زندگی و عشق به شما نشان میدهد و کمک خواهد کرد هنگامی که شما خودرا در شرایط پیچیده پیدا می کنید ناامید و سرخورده نشوید.

و در آخر اوپال به شما یادآوری خواهد کرد که عشق چیزی شگفت انگیز است و اینکه با شخص مناسبی که به شما اجازه خواهد داد آنرا تجربه کنید رفت و آمد داشته باشید.

این راه خودش به معنای تجربه خواهد بود.

اوپال، سنگ عشق و عاشقی

اوپال همیشه به عشق، روابط عاشقانه، هوای نفس، همچنین تمایل شهوت، تحریکات جنسی و… متصل است. اگر می خواهید این موارد ذکر شده را در زندگی خود داشته باشید اوپال را به عنوان (انگشتر، گردبند، دستبن ، گوشواره و…) به دست کنید یا آنرا به گردن خود بیاویزید. یا اینکه آنهارا در هر کجا که می روید با خود حمل کنید.

گوشواره اوپال

اوپال یک سنگ بسیار وسوسه انگیز و گمراه کننده ای است که حالت احساسی شما را تشدید می کند و شما را در جلوگیری از بروز احساسات تشویق می کند. همچنین سنگ اوپال شمارا وسوسه می کند که چیزهای جدید را تجربه و امتحان کنید که هم برای خود و هم برای شریک زندگیتان بسیار خوشایند خواهد بود.

اوپال ، سنگ توانگری

سنگ اوپال به شما کمک خواهد کرد که خواسته های خود را از طریق کار سخت و فداکاری آشکار سازید.

این سنگ همچنین غرایز بقا را در شما را تقویت می کند و به شما اطلاع می دهد که چه موقع خود را از یک کسب و کار یا شرایط مالی دور کنید.

سنگ اوپال به شما کمک خواهد کرد که در زمان مناسب در مکانی مناسب قرار گیرید.

این سنگ نشان می دهد که چگونه می توانید فرصت هایی را که هیچکس نمی تواند تشخیص دهد تشخیص دهد.

اوپال انرژی هایی برای تغییر و پیشرفت در افراد را به وجود آورد.

این سنگ همچنین به عنوان یک انرژی محافظت کننده و تقویت کننده عمل می کند که انرژی های منفی را که می تواند به مقدار تحرک و جنبش شما تاثیر بگذارد را از بین ببرد.

اوپال همچنین وفور موفقیت و کامیابی را در زندگی شما به ارمغان می آورد.

سنگ اوپال

چگونه اوپال را برای بهترین نتایج استفاده می کنیم؟

جواهرات اوپال را مانند گردنبند به گردن خود بیاویزید و آنرا نزدیک قلب خود قرار دهید.

انرژی های این سنگ باعث می شود که شما احساس راحتی و آزادی کنید تا بتواند احساسات فروخورده و سرکوب شده خود را ابراز کنید.

شما می توانید برای بالا بردن حفاظت و مراقبت از خود،دریافت انرژی ، شانس و…

اوپال را به هر جایی که می روید با خود حمل کنید. هنگامی که می خواهید اوپال را تمیز کنید آنرا با یک لیف یا دستمال نازک به همراه آب گرم کفی شده آنرا پاک کنید. همچنین از گذاشتن سنگ اوپال در معرض محیط های ناملائم و آلوده به شدت خودداری کنید با این کار سپس شما می توانید دوام و بقای اوپال خود را بهبود ببخشید.

انگشتر اوپال

استفاده کردن سنگ اوپال به عنوان حلقه های نامزدی

سنگ اوپال به کسانی که در ماه اکتبر به دنیا آمده اند تعلق دارد. و سنگ اوپال بر طبق سنت به عنوان یک کادو به کسانی داده می شود که چهارمین و هجدهمین سالگرد عروسی خود را جشن می گیرند. این سنگ همچنین به عنوان حلقه نامزدی نیز استفاده می شود و روند استفاده از آن رو به رشد است. علاوه بر این اوپال نماد عشق، صداقت و پاکی است که باعث می شود این سنگ یک انتخاب ایده آل برای حلقه نامزدی باشند.

از وقتی که سنگهای اوپال به خاطر تنوع رنگهایی که دارند با ارزش شدند، دیگر سنگ های قیمتی که کیفیت مطلوب و تنوع رنگ بسیاری دارند با ارزش ترین و گران قیمت ترین سنگ در هر عیار به حساب خواهند آمد.

همچنین نوع، شفافیت، تراش و شکاف ها عوامل بسیار مهمی است که برای انتخاب سنگ مناسب باید در نظر بگیریم.

یک جواهرساز قادر به تعیین بهترین برش برای سنگ هاست که هم باعث کاهش وزن آن می شود و هم می تواند باعث تنوع هر چه بیشتر رنگ ها بر روی سنگ می شود. اگرچه سنگ های اوپال می تواند در شکل های نامعمول و نامنظم شکل گیرند اما اوپال ها به طور سنتی به شکل ها متقارن، گنبدی شکل و بیضی مانند شکل می‌گرفتند. به خاطر حجم بالای آبی که در سنگ های اوپال وجود دارد آنها بیشتر در معرض شکستنی قرار دارند و باید به خوبی از آنها نگهداری شود.

چگونه از جواهرات اوپال خود نگهدارای کنیم؟

اوپال یک سنگ بسیار نازک و حساس است که دلیل آن به خاطر حجم بالای آب در درون آن است.

سنگ اوپال با کوچکترین افزایش دما در معرض خرابی و شکستگی قرار می گیرند و همچنین می توانند به راحتی خراشیده شوند. عده ای توصیه کردن زمانی که از سنگ اوپال خود استفاده نمی کنید آن را در درون آب نگهداری کنید.

هر چه سنگ های اوپال دارای حجم بالایی از آب باشند، آن به سطح بالایی از توجه و مراقبت احتیاج دارند. تغییرات دما و گرما که می تواند بر روی این سنگ تاثیر بگذارد، باعث شکاف و ترک های کوچکی در طول زمان بر روی این سنگ می شود که می تواند منجر به شکستگی آن شود. مسافری که مدام در حال سفر کردن است باید از استفاده کردن اوپال به عنوان هر چیزی (انگشتر، گردنبند، دستبند، گوشواره) در هواپیما ها خودداری کند زیرا فشار آن باعث تغییر سطح ارتفاع هواپیما خواهد شد.

سنگ های اوپال نباید در دستگاه های فراصوتی یا پاک کننده بخار قرارگیرند زیرا گرما و ارتعاش آنها ممکن است باعث ایجاد شکاف هایی بر روی این سنگ شود.

کسی که از جواهرات اوپال استفاده می کند باید جواهرات خود را در محیط های مرطوب نگهداری کند که اینکار می تواند از شکل گیری شکاف در آنها جلوگیری کند.

اگر شما به خوبی از سنگ اوپال خود مراقبت و نگهداری کنید اوپال شما برای مدت طولانی دوام خواهد آورد. شما بهتر است که از سنگ اوپال خود به گونه ای استفاده کنید که از  هر گونه خراشیدن، ضربه زدن و… به دور بماند. سنگ های اوپال اصلا نباید در نفت یا دیگر مواد شیمیایی نگهداری شوند، اینکار باعث می شود که مواد شیمیایی مقداری یا همه حرارت آتش خود را از دست بدهند. زیرا اوپال ها دارای مقداری آب هستند (حداکثر ۲۰ درصد از آب تشکیل شده اند).

سنگ های اوپال نباید هرگز در بانک یا غارها به مدت طولانی نگهداری شوند.

اگر سنگ های اوپال بسیار خشک شد بدانید که آنها در حال شکستن هستند.

این پدیده (ترک خوردن) نامیده شده است و ارزش سنگ را از بین می برد.

شما همچنین باید از رها کردن سنگ اوپال خود در نزدیکی چیزهایی که به طور بالقوه در حال خشک شدن است اجنتاب کنید.

برای اینکه اوپال خود را از خشک شدن در امان نگهدارید، ممکن است بسیار مفید باشد تا آن را به مدت چندین ساعت در داخل آب فرو ببرید.

انگشترهای اوپال

اوپال سنگی جادویی و سحرآمیز

سنگ اوپال دارای انرژی هایی است از تمام عناصر موجود در محیط و می تواند فقط برای کاربردهای جادویی و سحرآمیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین اوپال می تواند انرژی کسانی که از این سنگ استفاده می کنند را تقویت ببخشد. هر چند که اوپال می تواند سنگی غیر قابل پیش بینی باشد و بهتر است با کمی احتیاط و هوشیاری از آن استفاده کرد.

سنگ اوپالی که در طلا گذاشته شده و بر روی انگشت اشاره افراد قرار گرفته باعث می شود که آن سنگ یک تعویض بسیار مناسب برای کسانی باشد که با دیگران کار می کند. این سنگ قدرت دوراندیشی، یکدلی و اعتماد به نفس را در افراد بالا می برد و به کسی که از اوپال استفاده می کند کمک کرده تا تاثیرات دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را بر دیگران اهمال کرده و باعث شود مردم آن نقطه نظر را ترغیب و دنبال کنند.

سنگ اوپال دارای جادو های نامرئی است و به عنوان یک جادو و طلسم استفاده تا اقدامات شما را که بی توجه و بی دقت دنبال می شود را کنترل کند.

تاریخچه ی سنگ اوپال (opal)

سنگهای اوپال در میان جذاب ترین جواهرسنگ ها قرار دارد‌.به دلیل ناپایداری برخی از سنگهای کمیاب اوپال و به خاطر شهرت بدی که در گذشته داشته است. آنها در اجتماع متافیزیکی عصر جدید زیاد محبوب نیستند، ممکن است شما شنیده باشید که سنگ اوپال بدشانسی و نحس را به ارمغان می آورد و در واقع یک سنگ زیان آور است.

ولی در حقیقت این یک باور مضحکی بود که برای مدتی طولانی در سراسر جهان وجود داشت. با این حال آنهایی که مطلع هستند، آگاهی دارند که این اعتبار و آبروی خدشه دار شده در حقیقت تقصیر یک مردی است به نام والتر اسکات.

رمان پرفروش والتر اسکات که در سال ۱۸۲۹ میلادی نوشته شده بود، داستانی درباره ی بانوی هرمیون (اسطوره ی یونانی) بود.

کسی که متهم به شیطان اهریمن شده بود و مدت کوتاهی بعد از افتادن اتفاقی آب مقدس بر روی سنگ اوپال آن بانو که باعث از بین بردن رنگ آن شده بود درگذشت.

همگان دریافتند که این نویسنده نابغه از بدشانسی و نحس بودن سنگ اوپال که می تواند با خود به همراه داشته باشد به همگان اخطار می دهد. بنابراین آنها خرید و فروش جواهر سنگ های زیبا را متوقف کردند. والترا اسکات در نابود کردن بازار فروش سنگ اوپال اروپایی ها به مدت ۵۰ سال به موفقیت رسید که به هیچ وجه شایسته ی آن نبود.

در طول ماه ها که رمان انتشار و چاپ می شد بازار فروش سنگ اوپال سقوط کرد و ارزش آن به زیر ۵۰ درصد رسید.

تقریبا ۵۰ سال بعد در سال ۱۸۷۷ میلادی یک سنگ اوپال شگفت انگیز سیاهی در جنوب ولز،و استرالیا پیدا شد و بازار خرید و فروش سنگ اوپال دوباره رواج پیدا کرد.

این اوپال های سیاه جهان را دگرگون کرد. کشف این اوپال ها در استرالیا منجر شد تا تولیدات اروپایی ها کاهش یابد. استرالیا در حقیقت هنوز منبع اصلی از اوپال های سیاه و سفید است.

خیلیا متوجه نشدند اوپال که بدشانس و نحس نامیده می شد توسط هیچ رویداد و شواهدی به اثبات نرسیده بود. که سرانجام با کشف سنگ اوپال سیاه ملت های منفی و جاهل در صد سال پیش نابود گشتند.

من مطمئن هستم شما جایی شنیده اید که سنگ اوپال بد شانسی را به ارمغان می آورد‌. اکنون ما فهمیدیم که این قضیه نادرست بوده است، اما بیابید بررسی کنیم که چرا این خرافات در حال شکل گیری بود.

این خرافات به خاطر چندین عامل ایجاد شده است. در واقع سنگ اوپال به کلی توسط تمام نوشته های تاریخی به (خوش شانسی) در نظر گرفته شده، اما در زمان های قدیم، هنگامی جواهرساز نمی دانست چگونه از سنگ ها به درستی استفاده کند، هنگامی که می خواستند آنها را برش یا جلاه بدهند، سنگ ها اغلب شکسته و خشک می شد.  بدیهی است که با این اوصاف سنگ اوپال به بد شانسی شناخته شده شود.

علاوه بر این در رمان والتراسکات که به نام Anne of geierstein معروف بود، شخصیت اصلی داستان (دوشیزه هرمیون) به موهای خود اوپال سحر آمیز آویخت. زمانی که هرمیون عصبانی می شد از موهای او شعله های آتشین قرمز رنگ بیرون می زد‌ و زمانی هم که او شاد و خوشحال می شد موهای او بصورت زیبایی جرقه می زد و می درخشید.

یک بار هنگامی که چند قطره از آب مقدس بر روی الماس اوپال افتاد آن سنگ آتش و جرقه خود را از دست داد. در همان زمان دوشیزه هرمیون مریض شد و سنگ اوپال را به اتاقش برد و آنرا بر روی تخت خود قرار داد روز بعد همه آنچه که از او و الماسش پیدا شد فقط انبوهی از خاکستر بر روی تخت آن دوشیزه بود.

به خاطر همین داستان اوپال ها شهرت بزرگی برای بدشانسی به دست آورند‌.

ملکه یوجی، همسر ناپلئون سوم فرانسه از به دست کردن یا آویختن سنگ ها به خصوص سنگ اوپال به خود منع شد. از طرفی دیگر پادشاه ویکتوریا اعتقادی به این خرافات نداشت و هنگامی که دختر هایش ازدواج کردن او نمونه ای از سنگ های اوپال را به عنوان کادو عروسی به همه آنها هدیه داد‌.

از آن پس دخترانش به راحتی زندگی را گذراندن‌.

در آسیا اوپال به عنوان سمبلی از امیدواری شناخته شده است.

سنگ های اوپال تاریخچه بسیار طولانی دارد و افسانه های زیادی مربوط این سنگ وجود دارد. در قرون وسطی به تمام دختران بور و سفید رو گردنبندی ساخته شده از اوپال می خواستند زیرا  قرار دادن اوپال باعث می شد که  از تاریک و محو شدن موهای آنها جلوگیری شود.

همچنین قبلا گمان می بردند که سنگ اوپال قادر است هر زمانی که شخصی آرزو کند که نامرئی بشود اوپال آنرا نامرئی می کند. به همین خاطر از اوپال به عنوان (حامی دزدان) نامبرده شد.

در طول دوران باستان سنگ اوپال سمبولی از وفاداری و اطمینان بود.

همچنین اعتقاد بر این بود که سنگ اوپال قدرت درمانی ارزشمندی برای بیماری های چشم دارد‌.

حتی هنگامی که سنگ اوپال به عنوان طلسم استفاده می شود، کسی که از اوپال استفاده می کند را در برابر انواع بیماری ها مقاوم می کند همچنین اوپال قدرت های چشم و ذهن را افزایش می دهد.

علاوه بر این، خیلیا معتقدند که به میزان رنگ های قرمز و سبز که در اوپال مشاهده شده، آن کسی که از اوپال استفاده می کند همچنین از قدرت های درمانی آن سنگ هایی لذت می برند که:

قدرت متوقف کردن خونریزی داشته باشد (یاقوت) و قدرت درمان انواع بیماری ها را‌ داشته باشد(سنگ زمرد سبز)

گفته شده است که سنگ اوپال همچنین برای ناحیه فیزیکی بدن بسیار سودمند است که شامل مداوا کردن عفونت ها، مریضی ها و تب می باشد. همچنین گفته شده است که سنگ اوپال در تقویت کردن حافظه کمک می کند علاوه بر این کلیه و خون افراد را صاف و پاک می کند، انسولین بدن را تنظیم می کند و زایمان نوزادان را آسان و راحت می کند و بیماری PMS (قائدگی) را کم و آرام می کند.  اوپال برای چشم ها سودمند است به ویژه همانند اکسیر عمل می کند‌. روی هم رفته گفته شده است که سنگ اوپال در جلوگیری از  بدحالی بسیار مفید است. سنگ اوپال سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به بدن می کند که در برابر عفونت ها و مرض ها بهبود پذیر باشد‌. اوپال همچنین برای کسانی شناخته شده است که از ابتلا به بیماری های شیمیایی در حال رنج و عذاب هستند. این سنگ به کسانی از اوپال استفاده می کنند، قدرت و توانایی می دهد که بتوانند کنترل زندگی خود را بدست بگیرند‌.

سنگ اوپال

خواص سنگ اوپال و دانش سنگ اوپال

نوح وبستر (Noah webster) فرهنگ نویس معروف آمریکایی اوپال را به ماده معدنی تعریف کرده که از الماس کوهی (کوارتز) نرم تر و متراکم تر است و سنگ اوپال به نوعی اغلب با این تعاریف به بازی پرطرفدار رنگ هامشخص و شناخته شده است.

اوپال یک سنگ بسیار ممتازی است که هرکسی می تواند با رنگ روشن و تابانی که دارد هویت آنرا تشخیص داده و بشناسد.

درخشندگی ای که در سنگ اوپال وجود دارد به رنگ های فصل پاییز  شباهت دارد، به همین خاطر این سنگ برای کسانی که در ماه اکتبر (ماه مهر) به دنیا آمده امده اند اختصاص دارد.

سنگ اوپال در میان تمام سنگ ها و الماس ها بی نظیر و منحصر با فرد است، چرا که آرایشی از اثرات درخشان رنگین کمانی که در آن باهم ترکیب شده است را نشان میدهد. این رنگ ها در میان جواهرات رومی بسیار گران قیمت بود.

رنگ اوپال از انعکاسی از  پخش نور که در لحظه رخ می دهد تشکیل می شود.

بیشترین اوپال هایی که معروف هستند به رنگ سفید شیری رنگ است، بعضی دیگر پس زمینه ای از رنگ سیاه و یا قرمز را دارند.

همه اوپال ها به طور شگفت انگیزی به رنگی از آتش تغییر یافته اند. بعضی دیگر فقط رنگ قرمز یا نارنجی روشن دارند و همچنین بعضی دیگر هم رنگ سبز، زرد و آبی روشن دارد. اوپال های سیاه ممکن است همه این رنگ هارا همچنین بنفش را داشته باشند.

سنگ های اوپال که رنگ قرمز بسیار دارند معمولا بسیار گران هستند.

اما سنگ های اوپال که رنگ آبی و سبز دارند به همان اندازه زیبا هستند اما کمیاب و نادر نیستند، بنابرایت قیمت آنها تا حدودی کمتر است.

یکی از کمیاب و نادرترین اوپال ها هارلِکویین (Harlequin) نام دارد که الگوهای رنگی شبیه به تخته شطرنج را نشان می دهد.

اوپال یک سنگ نازک و لطیف است. اوپال معمولا شیری رنگ است. سنگ اوپال یک (سیلیکا ژل) سفت شده است که ۵ الی ۲۰ درصد آن از آب تشکیل شده است. بعضی اوپال ها اگر به سرعت بعد از استخراجشان از معادن، خشک شوند ممکن است ترک بردارند. اوپال ممکن است تا حدودی دارای منفذ های زیادی باشد. در این صورت خطرناک است که آن را در مایعاتی غیر آب غوطه ور کنیم. اوپال یک سنگ غیر شفاف و غیر متبلور است به این معنی که دارای ساختار های بلوری و شفاف نیست. یکی دیگر از بزرگترین جواهر سنگ های غیرشفاف کهربا است. اوپال های باکیفیت شفاف هستند ولی اوپال های بی کیفیت شیری رنگ و غیرشفاف هستند.

برخلاف دیگر جواهر سنگ های قیمتی، اوپال از اینرو یک سنگ کریستالی و بلوری نیست بلکه یک جامد بی رنگ و غیرشفاف است. اوپال در پوسته فسیلی، که شامل چوب و استخوان است یافت می شود. بعضی اوپال های گرانبها در حفره های گازی یا در سنگ های آتشفشانی تشکیل می شوند که هم در مکزیک و هم در اسلواکی اتفاق می افتد. اوپال در بسیاری از حفاری های باستانی به دلایلی یافت نشد زیرا بعضی سنگ ها برای هزاران سال دوام نمی آورد. اوپال ها از ۵ الی ۲۰ درصد از آب تشکیل شده اند که در طول سال های متمادی خشک شده اند بنابراین اینکار باعث می شود آنها شکننده شوند و ضخامت خود را از دست بدهند.

آتش، یا رنگ در سنگ های اوپال توسط شکاف و ترک هایی در داخل آن تشکیل شده اند بدین گونه که زیبایی آن نیز یکی از ضعف های آن است، هر چند که ترک و شکاف ها برای چشم های عادی (چشم های غیر مسلح) قابل مشاهده نیست. اگر شکاف های داخل سنگ اوپال بدون لنز های بزرگنمایی قابل مشاهده بود در این صورت امکان پذیر نیست که آنرا به عنوان یک اوپال فاخر و عالی به حساب آوریم.

بیشترین اوپال های با ارزش از استان کوئینزلند (در شمال شرقی استرالیا) یافت می شوند که اصلی ترین تولید کننده سنگ های اوپال است از زمان کشف آن در سال ۱۸۷۰ میلادی.

استرالیا یکی از کشور هایی است که دارای منابع بسیار زیادی از سنگهای اوپال است، اما همچنین سنگ های اوپال را می توانند در کشور هایی مانند مکزیک، آمریکا، آمریکای جنوبی، بریتانیا، کانادا، برزیل، پرو، مکزیک، جمهوری چک و اسلواکی یافت.

دانش و ارتباطات درباره سنگ های اوپال

اوپال های سیاه رنگ به (برج عقرب) مربوط و وابسته هستند.

اوپال های سفید رنگ هم به کره ماه مربوط و وابسته هستند.

اوپال سنگی است که به کسانی که در ماه اکتبر (ماه مهر) به دنیا آمده اند تعلق دارد.

بر طبق سنت های پیشین سنگ اوپال به عنوان هدیه ای برای کسانی چهاردهمین سالگرد ازدوجشان را جشن می گیرند محسوب می شود و زن و شوهر می توانند این سنگ را به هم هدیه دهند.

اوپال به جواهر سنگ ملی استرالیا نامیده می شود.

اوپال آتشین رنگ متمایل به سیاه متعلق به ایالت نوادای آمریکا است.

بیشتر سنگ های اوپال در زیر نور فرابنفش شفاف می شوند و نور مهتابی رنگ از خود پس می دهند.

سنگ اوپال

افکار نهایی من درباره معنی قدرت سنگ اوپال

سنگ اوپال شما را مجاب خواهد کرد که شاد، مسالمت آمیز و آرام زندگی کنید. سنگ اوپال به شما کمک خواهد کرد که یک حالت مثبت را با کاهش و از بین بردن استرس و اضطراب به دست آورید.

انرژی های این سنگ به شما کمک خواهد کرد که چالش های زندگی را بپذیرید و بر موقعیت های دشوار زندگی غلبه کنید.

سنگ اوپال یک تسکین دهنده ی احساسی و ذهنی است که شما را رسیدن به اهداف زندگیتان متحد و آماده خواهد کرد.

سنگ اوپال حال و حوصله شمارا بالا می برد و احساسات شمارا آزاد خواهد کرد. اوپال به شما کمک خواهد کرد که هدف زندگی خود را کشف و آنرا آشکار سازید.

انرژی سنگ اوپال روح شما را سرزنده و بیدار می کند و کمک می کند که مسیر زندگی خود را پیدا کنید.

اوپال سنگی برای محبت، همدردی، اعتماد به نفس، افکار پاک و خالص است. اوپال یک سنگ در حال تغییر و دگرگونی است با انرژی های قدرتمند که شما می توانید از طرق بسیار مختلف از آن سود و منفعت ببرید.

_________________________________

توضیحات

(سیلیکا ژل شکل دانه‌ای)، شفاف و متخلخل سیلیکون دی‌اکسید است که به‌صورت مصنوعی از سیلیکات سدیم حاصل می‌شود. این ماده غیرسمی، غیرآتش‌ گیر، با واکنش‌پذیری پایین و پایدار است.

سیلیکا ژل معمولاً در بسته‌های 2 در 3 سانتی‌متری به عنوان خشک‌کن و رطوبت‌گیر به‌کار می‌رود تا از تأثیر مخرب رطوبت و یا مایعات در خرابی برخی اجناس جلوگیری کند. از آن‌جایی که معمولاً به سیلیکا ژل برای قدرت جذب بیشتر ترکیبات شیمیایی دیگری اضافه می‌کنند روی بسته‌های آن با هشدار DO NOT EAT یا “نخورید” مواجه خواهید شد.

(عقرب) ، هشتمین برج [خانهٔ] خورشید، قوسی ۳۰ درجه از دایرةالبروج است. این برج خط سیر خورشید در آبان ماه به مدت ۲۹روز و ۲۱ساعت و ۳۹دقیقه و نام دیگر این ماه در گاهشماری خورشیدی نیز می‌باشد. میانگین شبانه ‌روز لحظه تحویل برج عقرب ساعت ۱۹:۰۳ روز ۱ آبان است.

دو هزار سال پیش این برج، بیشتر از زمینه صورت فلکی عقرب (کژدم) می‌گذشت و به همین نام باقی ماند؛ ولی امروزه از زمینه صورت فلکی سنبله (دوشیزه) و بیشتر آن از زمینه صورت فلکیمیزان (ترازو) می‌گذرد. 

گفته شده است که سنگ اوپال افراد را از صدمات بلایای طبیعی محافظت می کند.

سنگ اوپال توانایی فیزیکی در افراد را بالا می برد، بینش و افکار انسان ها را تقویت می کند و کمک می کند که افراد زندگی گذشته خود را بیاد بیاورند و از آنها عبرت بگیرند.

گفته شده است که اوپال سنگ اوپال بسیار مناسبی و خوبی برای شانس های کلی و عام انسان ها است به خصوص برای افرادی که در ماه اکتبر (ماه مهر) به دنیا آمدند.

اوپال یک سنگ الهام بخش، خیال انگیز، احساسی  است و توانایی این را دارد که خودش را به نویسنده ها، نوازنده ها و هنرمند ها اثبات کند. به هر حال سنگ اوپال می تواند احساسات را بزرگ جلوه دهد و احساسات دیگران را بازتاب دهد و می تواند به کسانی که از بروز احساساتشان به دیگران جلوگیری می کنند را کمک کند و آنها را از اینکار منع کند. بنابراین بهتر است از این سنگ در زندگی روزمره خود به طور منظم استفاده کنیم.

زرسی برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *