0

حکم استفاده از انگشتر طلا برای مردان و زنان

حکم استفاده از انگشتر طلا برای مردان و زنان

آیا تا به حال شده است که به این فکر کنید که حکم استفاده از انگشتر طلا برای مردان و زنان چیست؟ این سوالی است که سایت اخبار جواهرات به تحلیل آن پرداخته است.

استفاده مردان از زیورآلات طلا در دین مقدس اسلام ، حرام است و احکامی دارد. اگر مردی درحالی که انگشتر طلا در دست دارد، به نماز بایستد، علاوه بر حرمت عمل، نماز او نیز باطل است. شاید بتوان اثرات زیان باز طلا بر بدن مردان را از حکمت های حرمت استفاده طلا برای مردان برشمرد. امروزه در علم طب نیز چنین مسئله ای به اثبات رسیده است. چنان چه اثبات شده، استفاده طلا در خون سازی بدن کمک می کند و از آن روی که هر ماه مقداری خون از بدن زنان خارج می شود ، خون سازی طلا ، کمک به جبران خون از دست رفته می کند، در صورتی که استفاده از طلا برای بیشتر مردان سبب بیماری خونی می شود، در این باره می توان به کتاب بیماری های هماتولوژی نوشته دکتر هاریسون مراجعه نمود.

تنها دین مبین اسلام استفاده از زیورآلات طلا را برای زنان (چه در حال نماز و غیر آن) جایز دانسته، بلکه اگر برای شوهران خود زینت کنند از ثواب و اجر بسیار بهره خواهند برد.

در کتب حدیثی، روایات بسیاری درباره حرمت استفاده مردان از طلا آمده است که به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

امیرمؤمنان(ع) فرمود: (( پیامبر ما را به هفت چیز امر فرمود و از هفت چیز نهی کرد… و ما را از استفاده از انگشتری طلا و نوشیدن در ظرف طلا و ظرف نقره نهی فرمود.))

امام صادق(ع) می فرماید: (( بر مردان استفاده از طلا حرام است و مرد نباید در حالی که زیورآلات طلا (اعم از لباس زربافت یا انگشتر یا گردنبند یا …) به همراه دارد، به نماز ایستد.))

امام صادق(ع) در حدیث دیگری می فرماید: (( طلا زینت برای اهل بهشت است و خداوند طلا را در دنیا زینت برای زنان قرار داده و استفاده از آن را برای مردان حرام نموده است.))

روزی پیامبر اکرم(ص) مردی را دیدند که انگشتری طلا در دست کرده است. پس به او فرمود: (( همانا انگشت تو به میزان مدتی که این انگشتری طلا در آن بوده، در آتش جهنم می سوزد.))

به دست کردن انگشتر طلا، مانند دروغ، دزدی و … حرام است. و دست کردن حلقه طلا برای ازدواج یا پاس داشتن آداب و رسوم، دلیلی برای حلال شدن و جواز این عمل نخواهد شد. البته استفاده کردن از فلزات گرانبهای دیگر مانند پلاتین که فلزی غیر از طلاست، اشکل ندارد، ولی طلای سفید که همان طلای زرد است و رنگ آن تغییر کرده، حرام است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *