0

داستان حلقه نامزدی ملکه الیزابت

داستان حلقه نامزدی ملکه الیزابت

یکی از شگفت آورترین چیزهایی راجع به نمایش تاریخی تاج (The Crown)، پشت صحنه نگرش و دیدگاه خاندان سلطنتی است. در این نمایش به نوعی از سبک زندگی، مانند عیاشی و تجمل گرایی رونمایی کرده است و خاندان سلطنتی مردم را در کمک کردن به خودشان و گاهی اوقات به آماده و پر کردن اسلحه هایشان برای رفتن به شکار استفاده می کردند. هنوز همه چیز در مکانی به اسم buckingham عالی به نظر نمی رسد.

در این نمایش ناکارآمدی خانواده windsor به طور کاملی نمایش داده شده است. در حقیقت این ناکارآمدی ها شکاف هایی در داخل زره ای فولادی است که باعث می شود بخشی از داستان جذاب جلوه کند.

عکس شاهزاده فلیپ با ملکه الیزابت

در قسمت اول wolferton splash سیاست هایی وجود داشت که عروسی پرنسس الیزابت جوان با شاهزاده philip و همچنین تصمیم قاطع او برای بازی کردن در این نقش را تحت شعاع قرار داده بود.

طراحی حلقه ازدواج ملکه الیزابت به دستور خانواده سلطنتی صورت گرفت. خواستگار صرفه جو و خلاق او، شاهزاده فلیپ از الماس های تاج سلطنتی که به مادرش پرنسس andrew تعلق داشت استفاده کرد.

عموی او earl mount butter کسی که عاشق طراحی جواهر برای همسرش edwina بود یک جواهرساز اهل لندن را به philip antrobus معرفی کرد. شاهزاده فیلیپ با اعلام بیانیه ای شخصی سفارش طرح یک حلقه نامزدی را داد. آن حلقه نامزدی که برای ملکه آینده انگلستان در نظر گرفته شده بود تقریبا دارای یک سنگ مرکزی کوچکی است که از ۳ قیراط وزن الماس دایره وار تشکیل شده است. اطراف این جواهر سنگ توسط‌ چندین الماس کوچک تر که از پلاتین ساخته شده است احاطه شده است.

این حلقه تنها یک مشکلی داشت. در روز مهمی در ۸ جولای سال ۱۹۴۷ هنگامی که فیلیپ از الیزابت خواستگاری کرد و قصد داشت حلقه را به دست او کند آن حلقه بسیار بزرگتر از انگشت دست الیزابت بود. خلاصه کمتر از دو روز این حلقه را تغییر اندازه دادند و سپس الیزابت توانست آن حلقه را در باغ buckingham به دست کند، جایی که آن دو زوج به طور رسمی در آنجا نامزدی خود را اعلام کردند.

عکس جواهرات ملکه الیزابت

در روز عروسی فیلیپ و الیزابت در ۲۰ نوامبر سال ۱۹۴۷ حادثه ناگواری برای جواهرات آنها پیش آمد. همانطور که پرنسس الیزابت در باغ buckingham لباس پوشیده بود و خود را به گردنبند رشته رشته ای که از الماس بود آراسته کرده بود.در جایی که او برخی جواهرات را از  مادرش قرض گرفته بودو کاملا اندازه اش بود و قصد داشت آنرا به عنوان تاج سلطنتی استفاده کند که ناگهان بخشی از آن جواهرات آسیب دید.

هنگامی که اتفاق ناگواری برای جواهرات پیش آمد افسران و نیروهای امنیتی به سرعت وارد عمل شدند. جواهرساز دربار از طرف پلیس اسکورت شد تا به محل کارش برود تا بتواند سریع آن را تعمیر و بازسازی کند. هنگامی که برخی متوجه شدند که برخی گردنبندها هنوز در نمایشگاه در کاخ سنت جیمز (st. James place) با الباقی هدایای عروسی وجود دارد، نیروهای امنیتی پرنسس الیزابت به سرعت به آنجا رفتند تا آنها را تنها نیم ساعت با جواهر آسیب دیده عوض کنند قبل از اینکه کالسکه سلطنتی به سمت کلیسای وست مینستر (west minster abbey) حرکت کند. سپس الیزابت به طور معجزه آسایی توانست به موقع با  آن جواهر خود را به کلیسا برساند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *