0

معروف ترین حلقه نامزدی در جهان

معروف ترین حلقه نامزدی در جهان

۱۰ مورد راجع به حلقه نامزدی کیت میدلتون (kate middeltin) که شما ممکن است آنها را ندانید. 

در همان لحظه اول جهان نظاره گر حلقه نامزدی (از جنس یاقوت کبود و الماس) که شاهزاده چارلز (charles) به دایانا (Diana) در ۲۴ فوریه سال ۱۹۸۱ تقدیم کرده بود که بسیار هم معروف شد.

در ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۰ زمانی که یک لایه تاریخی دیگر به میراث خانوادگی آنها اضافه شد و شاهزاده ویلیام آنرا به کیت میدلتون (kate middleton) نشان داد این جواهر احتمالا به معروفترین حلقه نامزدی در جهان تبدیل شد در حالی که این طراحی ها بلافاصله قابل تشخیص است اما همه داستان های پشت سر آن به دور از دانش عمومی است. در واقع برخی از حقایقی که حلقه های نامزدی را احاطه کرده است دارای رمز و راز است.

به ۱۰ مورد راجع به جواهرات در قسمت زیر توجه کنید:

عکس حلقه نامزدی کیت میدلتون و حلقه دیانا در بغل شاهزاده چارلز

1. پس از اینکه دایانا، شاهدخت ولز (Diana, Princess of Wales) پیشنهاد ازدواج با شاهزاده چارلز (charles) را در مکانی به نام backingham و شامی که آنها در زیر نور شمع در آن مکان صرف کردند را پذیرفت او حلقه نامزدی اش را که از جنس یاقوت کبود و الماس بود را از بین تمامی طراحی هایی که توسط جواهر ساز سلطنتی (garrard) انجام شده بود را انتخاب و به دست کرد.

2. چندین فرضیه وجود دارد که چرا دایانا  یک یاقوت کبود را به جای الماس انتخاب کرده است. یکی از محرمان رازِ آب زیرکاه در قصر شایعه کرده است که ملکه در واقع یک حلقه را انتخاب کرده است. تماشاگران و طرفداران این خاندان سلطنتی معتقدند که دایانا این حلقه را انتخاب کرده است زیرا این حلقه با چشم هایش هماهنگ است و به هم می آیند. او همچنین یاقوت کبود را انتخاب کرده است زیرا یاقوت کبود جواهر سنگ مورد علاقه او بود. دایانا خاطرنشان کرده بود که چون حلقه اس بسیار بزرگ بود آنرا به همراه tray(جعبه یا کیف های جعبه ای که جواهرات را داخل آن میگذارند) انتخاب کرده بود. Leslie Field متخصص و کارشناس جواهرات سلطنتی، بزرگترین فرضیه را مورد انکار و انتقاد قرار داد او گفت دایانا من گفته است صحبت های گفته شده راجع به من صحت ندارد.

عکس شاهزاده چارلز با دیانا

3. این طراحی یک اثر و طرح سفارشی نبود. در اواخر سال دهه ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰ یک شکل معروف از یاقوت قرمز و زمرد سبز یا یاقوت کبود با الماس هایی که با تنوع کم توسط تعدادی از جواهر سازان ساخته شده در برگرفته شده بود‌. برادر شاهزاده چارلز (andrew) از یک حلقه با سبک مشابه برند garrard که جنس آن از یاقوت قرمز بود رونمایی کرد زمانی که او در سال ۱۹۸۶ از سارا فرگوسن خواستگاری کرد.

۴. ویژگی های حلقه نامزدی پرنسس دایانا این است که شکل بیضی دارد که وسط آن یک یاقوت کبودی است که توسط ۱۴ الماس های دایره واری در طلای سفید احاطه و تشکیل شده است. گزارش شده که سنگ مرکزی این حلقه وزنش از ۱۹ الی ۱۸ قیراط تشکیل شده است. همچنین بیشتر گزارشگران گفته اند که دارای ۱۲ قیراط است. هیچ یک از خاندان سلطنتی وزن سنگ مرکزی این حلقه را تایید نکردند. این یک رسم است که اطلاعات محفوظ بماند.

حلقه یاقوت کبود پرنسس دیانا

۵. نام رسمی برای این طراحی (marguerite) است. اصطلاحی است برای توصیف گل مینا که به فرانسوی به کار برده شده است.

۶. از زمانی که کیت میدلتون (kate middleton) حلقه را دریافت کرد یک داستان جدید راجع به الهام از طرح ها به وجود آمد. Garrard بیان کرد که این طراحی با یک یاقوت کبودی که اطراف آنرا الماس هایی احاطه کرده است‌. تشکیل شده است که شاهزاده آلبرت (albert) روز قبل عروسی خودشان به ملکه ویکتوریا تقدیم کرد. این جواهرات توسط ملکه الیزابت در چندین موقعیت طی چندین سال پوشیده شده است.

عکس جواهرات ملکه الیزابت

۷. هنگامی که پرنسس دایانا درگذشت شاهزاده ویلیام بود که از میان دارایی او تقاضای حلقه نامزدی دایانا را کرد. هنگامی که ویلیام آماده شده بود تا از کیت میدلتون در سال ۲۰۱۰ خواستگاری کند هری به او یک حلقه داد تا به کیت میدلتون تقدیم کند.

۸. شاهزاده ویلیام جواهرات را یک هفته در یک کوله پشتی در کشور کنیا حمل کرد جایی که او با کیت میدلتون به تعطیلات رفته بودند قبل از اینکه از او خواستگاری کند.

عکس شاهزاده ویلیام با کیت میدلتون

۹. هنگامی که نامزدی آن دو به صورت عمومی اعلام شد ویلیام گفت که این حلقه بسیار برای من ویژه است او ادامه داد همانطور که کیت میدلتون برای من با ارزش ویژه است. پس حق دارم که این دو را کنار هم بگذاریم. این روش من بود که مطمئن بشوم مادرم این روز هیجان انگیز را از دست ندهد. و حقیقت این است که من و کیت میدلتون تصمیم داریم از این به بعد زندگی کردن کنار هم را تجربه کنیم.

۱۰. هنگامی که شاهزاده چارلز (charles) در سال ۱۹۸۱ به دایانا یک حلقه تقدیم کرد ارزش آن تقریبا در آن زمان ۴۲ هزار دلار بود.

به طور آشکار جواهرات هرگز فروش نخواهد رفت اما اگر غیر ممکن ممکن شود ده ها میلیون دلار حراج اجناس با ساعت رولکس (paul newman) یا حلقه الیزابت تیلور که از جنس الماس و دارای ۳۳ قیراط است برابری خواهد کرد. قیمت همیشه بر مبنای قدمت و ارزش عاطفی و احساسی انگشتر محاسبه می شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *