0

جواهرات برند کارتیه در فیلم The Great Gatsby

جواهرات برند کارتیه در فیلم The Great Gatsby

در اوایل دهه ۱۹۷۰ هنگامی که اخبار منتشر شد استودیوی فیلمبرداری paramount picture مستقر در هالیوود قصد داشت که The great Gatsby را به یک فیلم تبدیل کند. تمام بازیگران خواهان به عهده گرفتن نقش های Jay Gatsby و Daisy Buchanan بودند.

چرا که نه؟ شاهکار scott Fitzgerald یکی از بزرگترین رمان های آمریکایی محسوب می شود. نویسنده به بیان شاعرانه ای دهه ۱۹۲۰ که دوره موقعیت شخصیت های پرشور خود بود و اصطلاح Jazzage را که توسط خودش ابداع کرد را ثبت و ضبط کرد. یکبار که red ford و mia Farrow در یک قسمتی از فیلم بازی می کردند هیچ سوالی مبنی بر اینکه چه کسی جواهرات را فراهم کرده وجود نداشت. قائده به این بود که از جواهرات برند کارتیه در فیلم the Grate Gatsby استفاده شود.

رابرت ردفورد و میا فارو با جواهرات کارتیه در فیلم The Great Gatsby

در اواخر دهه ۱۹۶۰ کارتیه (cartier) در نیویورک نه تنها رکورد در مزایده فروش تاریخی ۶۹.۴۲ قیراط الماس که قرار بود به Richard burton فروخته شود را شکست بلکه دستبندی که نماد عشق عاشقی بود را هم به فروش رساند. احیای فرهنگ و سبک دهه ۱۹۲۰ بسیار داغ بود و در سال ۱۹۶۸  آغاز شده بود هنگامی که Bevis Hillier تاریخ نویس معاصر اولین و بزرگترین اثر مدرن خود را درباره هنر تزیینی یا همان Art Deco منتشر کرد.

تقریبا در همان زمان کارتیه شروع به جمع آوری و قرار دادن تکه جواهرات مهم Deco یا همان هنر تزیینی در مجموعه یا کلکسیون جواهرات آمریکایی نمود.

چندین جواهرات کارتیه از نوع Art Deco (هنر تزیینی) می تواند در این فیلم که زنان معروف و برجسته خود را به آنها آراسته کردند دیده شود. در یکی از صحنه های اول فیلم زندگی بی نظیر و عالی Daisy و Jordan baker از لایه جواهراتی که آنها خود را به آن آراسته کردند و هنگام غروب آفتاب در اطراف خانه خود در حال استراحت کردن هستند بسیار آشکار و نمایان است .

عکس جواهرات Jordan شامل یک گردنبند زیبا

جواهرات Jordan شامل یک گردنبند زیبا و تحسین برانگیز که از دانه های مروارید و زمرد به علاوه الماس و زمرد حکاکی شده تشکیل شده است و آنرا به سینه خود آویزان کرده که در تصویر بالا قابل مشاهده است.

Daisy همچنین یک طوق زیبا و باریک از جنس الماس، یک دستبندی از جنس الماس ، گوشواره ای آویزان شده از جنس الماس و حلقه ازدواج و حلقه نامزدی که شکل گلابی مانند دارد و از جنس الماس می باشد را دارا می باشد.

هنگامی که میا فارو (Mia Farrow) خود را به آن جواهرات آراسته کرد و آن را بر روی جلد اولین نسخه people magazine یا همان مجله مردمی نمایان کرد و در ۴ مارس ۱۹۷۴ منتشر شد در اولین نگاه جواهرات او در میان فرهنگ عامه جاودانه شد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید مرواریدهایی را میا فارو طبق تصویر در دهانش قرار داده است؛ در حالی که در فیلم هیچ اشاره ای به آن نشده است بلکه در کتاب آمده است. آنها در فیلم عروسی شوهر daisy نشان داده بودند در یک صحنه دراماتیک در رمان میا فارو مرواریدهای ۳۵۰ هزار دلاری را در کشاکش مبارزه پرتاب می کند و سپس مرواریدها را سر جای خود قراره داده و آنرا اطلاح می کند.

جواهراتی توسط طراح برند کارتیه Alfred Durante، ساخته شده که نماد روابط جنجالی است و همه آنها در فیلم گردآوری، و چندین مرتبه نمایان شده است . حلقه نامزدی با عظمت او که غیر ممکن در صحنه اولیه قابل مشاهده نباشد سرتاسر فیلم بر روی انگشتر میا فارو قرار داشت و نمایان بود، از جمله زمانی که او به حمام می رفت. پس از انتشار این فیلم و اینکه بسیار اوازه اش همه جا پیچید ،یک مشتری وارد فروشگاه کارتیه در نیویورک شده و گفته بود که من حلقه daisy را می خواهم.

عکس جواهرات طوطی شکل از جنس الماس که توسط برند کارتیه ساخته شده

زمانی که jay Gatsby در چمنزار daisy را ملاقات کرد جایی که در حال خوردن شمپاین بود و یک سری لباس و  پارچه های ابریشمی هم پوشیده بود و به رنگ بژ بود. او همچنین خود را به گردنبندی از مروارید های مختلفی آراسته کرده بود. رشته های این گردنبند از عقیق سلیمانی مشکی کوچک و صفحه ای مرجانی شکل تشکیل شده اند. جواهر او به همراه دو یاقوت سرخ ، عقیق سلیمانی و جواهراتی طوطی شکل از جنس الماس که توسط برند کارتیه در سال ۱۹۲۸ در نیویورک ساخته شده بود. این جواهرات به طور واضح یک تشبیهی برای روابط عاشقانه Daisy و Jay است.

عکس گردنبند زمرد در فیلم the great gatsby

یکی از تحسین بر انگیز ترین طراحی های هنر تزیینی (Art Deco) در فیلم، توسط Jordan پوشیده شده. این جواهر یک گردنبندی است به همراه مرواریدهایی آویزان و  زمرد حکاکی شده که زمرد مرکزی این گردنبند دارای  ۸۶.۷۱ قیراط است که توسط برند کارتیه در نیویورک حدود سال ۱۹۲۵ طراحی شده بود.

در بسیاری از موارد، فیلم The great Gatsby اولین نمایش عمومی از هنر تزیینی  (Art Deco) برند کارتیه از زمان دهه ۱۹۲۰ در سرمقاله مجلات بود.

در همان سال بعد از اینکه فیلم انتشار داده شده بود نمایشگاه برتر هنرهای تزیینی برند کارتیه در پنجمین خیابان نیویورک برگزار شد.

چندین قطعه جواهرات از این فیلم در این نمایشگاه نمایان شد که شامل ۱۵۰ قطعه جواهرات ،ساعت ها و چیزهای دیگر بود.

بخشی از درآمد عایده از انتشار این نمایش به انجمن بیماران سرطانی آمریکایی اختصاص پیدا کرد.

پرنسس Grace در مقام خود به عنوان رییس افتخاری کمیته بین المللی یک توضیحی درباره اسن انتشار داد و گفت:(من مطمئن هستم که این نمایشگاه در ایجاد لذت و بهره بردن برای کسانی که طراحی های فوق العاده را دوست دارند کاملا موفق خواهد بود و آنهایی که به هوش و نابغه لویس کارتیه چه از طریق کار طولانی و مشقت بار و چه از طریق شغل پر بار و پر دردسری که دارد ایمان دارند و از آن تقدیر می کنند.

یک عکس از پرنسس yasmin Aly kahn دختر Rita Hayworth وجود دارد که در حال نگاه کردن به اقلام جواهرات در نمایشگاه است که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است.

دیگر اشخاص برجسته ای کرد در این افتتاحیه شرکت کردند عبارتند از: Nai kempner , lyn Helene , pat Buchley , Amanda Burden , Mary louwhitney , Doris Duke , Mica Ertegan , Helen Rochas.

محبوبیت این نمایشگاه و بسیاری دیگر که در طول سال ها دنبال شده اند مدت هاست که از موقعیت برند کارتیر (cartier) به عنوان برترین جواهرات در عصر خود در زمینه هنرهای تزیینی (Art Deco) محافظت و حمایت می کند.

با این حال هیچ نمایشگاهی تاکنون در مورد چگونگی استفاده از طلا و جواهر مانند فیلم Great Gatsby در سال ۱۹۷۴ سخنی به میان نیاورده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *