0

به دست کردن چه انگشتری در نماز مکروه است؟

به دست کردن چه انگشتری در نماز مکروه است؟

انگشتر در کدام انگشت مکروه است؟

آراسته و زیبا بودن یکی از مستحبات در هنگام به جا آوردن نماز محسوب می شود و این آراسته بودن نه تنها زن بلکه مرد را هم شامل می شود. به عنوان مثال استفاده کردن از انگشتر فیروزه مردانه یا انگشتر فیروزه زنانه در هنگام به جا آوردن نماز یکی از مستحباب محسوب می شود و علاوه بر زیبایی های ظاهری، زیبایی درونی و باطنی را هم شامل می شود. روایات زیادی هم در این خصوص وجود دارد مثلا از امام باقر(ع) روایت شده است که پیامبر اکرم(ص) انگشتر را در دست راست می کرد. و از امام صادق (ع) نقل است که ایشان گفتند:(انگشتر در دست راست کردن از سنت پیامبران است و از اینکه انگشتر را در انگشتر شهادت و یا انگشتر میانی کنند نهی فرمودند.

حتی پیامبر به حضرت علی(ع) فرموده است که انگشتر طلا در دست مکن که زینت تو در آخرت است و حضرت علی هم فرموده اند که انگشتری جز نقره به دست نکنید زیرا پیامبر فرموده اند دستی که از انگشتری از جنس آهن در آن باشد آلوده است. اما تا به حال به این فکر افتاده اید که چه سنگ و انگشتری در هنگام به جا آوردن نماز مکروه و بد تلقی می شود؟

سنگ حدید که از اسم آن معلوم است به معنای آهن است و همانطور که امیرالمومنین از رسول اکرم روایت کرده اند و گفته اند که انگشتری از جنس آهن به دست نکنید مربوط به این بحث می شود و به شدت از استفاده کردن از این سنگ در هنگام نماز چه توسط انگشتر، گردنبند، گوشواره و… را مکروه دانسته اند. اما خود سنگ حدید خواص فراوانی همانند دیگر سنگ ها دارند.

همانطور که اغلب مردان و زنان به عنوان مثال از انگشتر فیروزه مردانه و با انگشتر فیروزه زنانه جهت بهره مند شدن از خواص سنگ فیروزه استفاده می کنند، سنگ حدید هم می تواند به همین شکل مورد استفاده قرار بگیرد.

از امام صادق(ع) نقل شده است که ایشان فرمودند که دوست دارم هر مومنی پنج انگشتر را در دست کند. انگشتر دارای نگین فیروزه بابت گشایش کار، عقیق بابت دفع فقر، یاقوت بابت دفع پریشانی، حدید بابت غلبه بر دشمنان.

ایشان به طور کلی حدید را برای زمانی که کسی به دیدار اهل شر می رود و ممکن است از جانب او گزند و بلایی نازل شود را به افراد پیشنهاد کردند.

از خواص دیگر سنگ زیبای حدید این است که قلب را تقویت می کند و گردش خون را تقویت و فعال می کند. این سنگ را برای درمان بیماری های خونی، انسداد رگ ها و فشار خون استفاده می کرد.

به علت اینکه سنگ حدید خون را صاف و رقیق می کند در درمان کم خونی بسیار موثر ومفید است. امیدواریم این مطلب مورد رضایت عزیزان قرار گرفته شده باشد.

زرسی برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *