0

بهترین روش نگهداری از جواهرات تا مدت زیادی دوام بیاورند

بهترین روش نگهداری از جواهرات تا مدت زیادی دوام بیاورند

بهترین روش نگهداری از جواهرات چیست؟

همانطور که شما روش های متفاوتی برای نگهداری و مراقبت از انواع مختلف لباس ها از جمله لباس های پشمی تا نایلون دارید، روش های مختلفی برای مراقبت و نگهداری از جواهرات نیز وجود دارد.

اما شما چگونه اجسامی که دارای روکش طلا می باشد را تمیز می کنید؟ و در واقع شما چگونه از جواهرات خود نگهداری می کنید؟

ما از Lele Sadoughi، یکی از روسای سابق طراحی جواهرات برند J.crew درباره این مسائل سوالاتی پرسیدیم تا ایشان به ما حقایقی درباره چگونگی نگهداری و مراقبت های صحیح از جواهرات با ارزش را به ما آموزش دهند.

روکش طلا

چگونه فلزاتی که با روکش طلا مزین شده اند را تمیز کنیم؟

روکش و صفحه های فلزی در طول زمان به طور طبیعی هنگامی که در معرض با چربی های بدن و دیگر عناصر طبیعی قرار میگیرند لکه دار می شوند.

برای حفظ روکش طلای جواهرات، توصیه می کنیم که آنرا از تماس با مواد سخت و قرار دادن جواهرات بعد از استفاده در کنار وسایلی همچون عطر و اسپری مو اجتناب کنید. هر چند هفته یکبار از یک پارچه خشک برای براق کردن جواهرات خود استفاده کنید.

چگونه از فلزاتی که با روکش طلا مزین شده اند نگهداری  کنیم؟

بهترین روش نگهدای از جواهراتی که دارای روکش طلا هستند، نگهداری این جواهرات در کیسه های پارچه ای است تا از قرار دادن آنها در مقابل نور خورشید و خراش هایی از دیگر تکه جواهرات جلوگیری نماید.

طلا

چگونه طلا را تمیز کنیم؟

شما می توانید برای تمیز کردن جواهرات گران قیمت خود در خانه به طور ساده در چند قطره مایع ظرفشویی در یک فنجان آب گرم بریزید و جواهر را در آن قرار دهید. جواهرات را به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید و با یک مسواک نرم آنرا با ملایمت مالش دهید و آنرا تمیز کنید.

چگونه از طلا نگهداری کنیم؟

بهترین روش نگهداری از جواهرات طلا، نگهداری این جواهرات در کیسه های پارچه ای است تا از خراشیدگی های احتمالی در امان باشد.

تمیز کردن نقره

چگونه نقره را تمیز کنیم؟

هر چند هفته یکبار، جواهرات را مالش دهید، سپس در آب سرد آن را شسته و با یک پارچه آنرا براق کنید تا خشک شود.

برای پاک کردن لکه های قوی تر، مقداری از جوش شیرین به آب اضافه کنید. سپس جواهرات نقره را مرطوب کنید  و با یک پارچه نرم آنرا تمیز کنید.

نگهداری از جواهرات نقره

بهترین روش نگهدای از جواهرات نقره، نگهداری جواهر نقره در یک مکان خشک و خنک، در پارچه یا کیسه پارچه ای نگهداری کنید.

بدلیجات

چگونه بدلیجات خود را تمیز کنیم؟

بدلیجات می بایست خشک بماند. بنابراین استفاده کردن از وسایل ساده مانند خلال دندان یا کمپرسور هوا می تواند به حذف هر ذره و لکه ای که به دیواره های آن چسبیده باشد کمک کند.

نگهداری بدلیجات

اینگونه جواهرات را جداگونه نگهداری کنید و همچنین می توانید در داخل یک کیسه پارچه ای آنرا نگهداری کنید تا از هرگونه خراش در امان بماند.

مروارید ها

چگونه مروارید را تمیز کنیم؟

هر زمان که مروارید شما با مواد اسیدی یا کثیف در  تماس  قرار گرفت، از پاک کننده ای ملایم مانند یک پارچه خیس استفاده کنید تا بتوانید درخشندگی مروارید های خود را حفظ کنید. اگر شما گردنبندی تشکیل شده از مروارید هایی را دارید ، از کشیدن نخ گردنبند خود به شدت اجتناب کنید.

چگونه از مروارید ها نگهداری کنیم؟

بهترین روش نگهداری از مروارید ها بپیچیدن مروارید ها در یک پارچه و نگهداری در آن است.

الماس ها

چگونه الماس خود را تمیز کنیم؟

الماس های خود را یکبار یا دوبار در هفته با چند قطره صابون بشویید. و از یک مسواک نرم و ملایم استفاده کنید تا لکه های باقی مانده پاک شوند.

چگونه از الماس های خود نگهداری کنیم؟

الماس های خود را دور از دسترس بدلیجات قرار دهید تا مطمئن شوید جای آنها امن است و به راحتی آسیب نبینند‌. الماس ها را در کیف پارچه ای نگهداری کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *