0

معدن سنگ فیروزه در کدام کشورها یافت می شود؟

معدن سنگ فیروزه در کدام کشورها یافت می شود؟

اگر برای شما این سئوال بوجود آمد که معدن سنگ فیروزه در کدام کشورها یافت می شود؟ و نام معادن سنگ فیروزه چیست؟ این سوالی است که در ادامه ی مطلب بصورت کامل به آن جواب می دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

در حالت طبیعی سنگ فیروزه در مکان های مختلف سراسر جهان سراسر جهان که آب و هوای خشکی دارند پیدا می شوند. این سنگ در کشورهای مختلفی مانند آمریکا، مکزیک، ایران، شیلی، چین و تبت استخراج می شود. در حالی که ویژگی هر یک از این سنگ ها شبیه هم هستند، اما معادن مختلف، فیروزه های متفاوت تری با تنوع اندک تولید می کند.

معدن سنگ فیروزه

بیایید به برخی از مکان هایی در شمال آمریکا و ایران جایی که شما می توانید سنگ فیروزه پیدا کنید نگاهی بیندازیم.

معدن زیبای خفته (Sleeping Beauty Mine)

معدن زیبای خفته (Sleeping Beauty Mine)

این مکان بعد از تشکیل یک سری کوه هایی که شبیه به یک زنی است که خوابیده نام گذاری شده است. این معدن یک مجموعه زیبا از سنگ فیروزه را در خود جای داده است.

این معدن در شهر گلوب (Globe) در ایالت آریزونا است واقع شده است و به خاطر تولیده سنگ فیروزه های برجسته و آبی رنگ معروف و شناخته شده است. در حال حاضر این معدن یکی از بزرگترین معادن سنگ فیروزه در آمریکای شمالی محسوب می شود.

معدن سنگ فیروزه کوچک چالچیتول (Little Chalchihuitl Mine)

معدن سنگ فیروزه کوچک چالچیتول (Little Chalchihuitl Mine)

این معدن در لس سریلوس (Los Cerrillos) که در نیومکزیکو واقع شده است قرار دارد. این معدن یکی از قدیمی ترین نقاط معدنی در آمریکا است. سنگ فیروزه یافت شده در این مکان، یک نور خیره کننده آبی و سبز رنگی به همراه رگه هایی خاکستری و قهوه ای دارد که همین باعث شده که این سنگ، ظاهری زیبا و باور نکردنی داشته باشد.

معدن سنگ فیروزه روی استون (Royston Turquoise Mine)

معدن سنگ فیروزه روی استون (Royston Turquoise Mine)

این معدن سنگ های فیروزه به رنگ آبی کم رنگ و سبز زمردی را دارا می باشد. معدن روی استون یکی از معادن سنگ فیروزه محبوبی است که به عموم مردم اجازه می دهند که وارد معدن بشوند و به طور مستقل سنگ فیروزه خود را انتخاب کنند.

در این مکان شما می توانید با پرداخت هزینه پایین، یک سطلی دریافت کنید و چندین ساعت به دنبال سنگ هایی که مورد علاقه شما است بگردید.

معدن روی استون در نزدیکی تونوپا (Tonopah)، (ایالت نوادای آمریکا) واقع شده است و شما از دیدن آن ناامید و مایوس نخواهید شد.

سنگ های قهوه ای و آبی زیبا در برابر ماتریس های طلایی و قهوه ای ایستادگی می کنند و شما می توانید از کیفیت بالای سنگ فیروزه خود که در آنجا پیدا کردید اطمینان حاصل کنید.

معدن آژاکس (Ajax Mine)

معدن آژاکس (Ajax Mine)

این معدن در جنوب مرکزی ایالت نوادا واقع شده است. در این معدن، می توان سنگ های فیروزه آبی رنگ که به همراه رگه های آبی و تیره و همچنین تیره و سبز هستند پیدا کنید. همچنین سنگ های فیروزه موجود در این معدن دارای نقاط آبی رنگ هستند. این سنگ های سبز و آبی مشترکا دارای یک نظم خاصی که فقط یک رنگ آبی داشته باشند نیستند و همین امر باعث شده که این معدن در حالت طبیعی به یکی از معادن جالب تبدیل شود.

معدن فیروزه نیشابور (Neyshabur turquoise mine)

معدن فیروزه نیشابور (Neyshabur Turquoise Mine)

معدن سنگ فیروزه ی نیشابور در 53 کیلومتری شمال غربی نیشابور و از جمله معادن عمومی این شهر می باشد. میزان ذخیره فیروزه این معدن 8 هزار و 671 تن بوده و استخراج آن در حدود 15 تن در هر سال است.

شواهد نشان می دهد که قدمت تاریخی معدن فیروزه نیشابور به صدها سال پیش بر می گردد، اما فعالیت های معدن با تجهیزات جدید در 1920 میلادی آغاز شده است.

در حال حاضر، 100 یا 200 کیلو بسته از سنگ فیروزه به حراج گذاشته شده است و در بالاترین قیمت به فروش می رسد. سایر معادن سنگ فیروزه در ایران شامل دامغان، طبس، کاشمر و قوچان می شود. فیروزه استخراج شده از این معادن به رنگ فیروزه نبوده و سبز هستند. فیروزه به دست آمده از این شهرها به اندازه فیروزه نیشابور ارزشمند نیست و بیشتر برای تزئین ظروف و مجسمه مورد استفاده قرار می گیرند.

مسافران خارجی به خصوص اعراب طرفداران فیروزه هستند، اما به تازگی ایرانیان نیز به این سنگ قیمتی علاقه نشان می دهند. اگر چه فیروزه ی خالص یکی از ارزشمند ترین سنگ های قیمتی است ( از طلا گرانتر بوده) اما فیروزه رگه دار (شجری) به دلیل ظاهر زیبای آن، بیشتر با اقبال عمومی مواجه است.

رنگ هایی که شما می توانید برای سنگ فیروزه انتخاب کنید

اهمیتی ندارد که شما چه معدنی را انتخاب می کنید، سنگ فیروزه ای که شما در آنجا پیدا می کنید قطعا منحصر به فرد خواهد بود.

رنگ هر سنگی بستگی به عناصر محیط اطراف آن دارد.

اگر شما معدنی که مقدار زیادی آهن و فلز روی دارد را انتخاب کنید، سنگ سبز مایل به زرد خواهند داشت، در حالی که معادنی با مس های بسیار ، سنگ های فیروزه آبی رنگ تولید می کنند. برخی سنگ ها ماتریس های تار مانندی را به نمایش می گذارد، در حالی که دیگر سنگ ها دارای خط های ضخیم تری هستند که از آن عبور می کند.

رنگ های ماتریس بسیار متنوع است و به شما اجازه یک انتخاب گسترده ای از فیروزه های طبیعی را می دهد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *