0

10 حقیقت شگفت انگیز درباره سنگ اوپال

10 حقیقت شگفت انگیز درباره سنگ اوپال

سنگ اوپال یکی از زیباترین جواهرسنگ هایی است که در جهان وجود دارد. ما در کنار این سنگ های گران قیمت زندگی می کنیم ، نفس می‌کشیم‌. آنها صفحه نمایشی از رنگ ها را دارند و همچنین دارای خصوصیات سحر آمیز هستند. استفاده کردن سنگ های اوپال به عنوان گوشواره، گردنبند، انگشتر، ساعت و بسیاری از زمینه های دیگر برای انسان بسیار زیبا و دلپسند است. سنگ های اوپال بی نظیر و بی مانند هستند اما تا بحال خواستید بدانید چه حقایقی درباره این سنگها وجود دارد؟ یا آیا تا به حال شگفت زده نشده اید  که سنگ های اوپال کجاها پیدا می شوند؟ چگونه تشکیل می شوند؟ تاریخچه سنگ های اوپال چگونه است؟ مزایای متافیزیکی شگفت انگیز این سنگ چیست؟ و خیلی چیزهای دیگر؟ در اینجا به 10 حقایق شگفت انگیز این سنگ می پردازیم که ممکن است شما آنها را نشناخته باشید:

1. اوپال سنگ تولدی برای ماه اکتبر (ماه مهر) اوپال سنگ تولدی برای

کسانی است که در ماه اکتبر به دنیا آمده اند.به طور متافیزیکی اوپال نمادهایی از پاکی و امیداواری است.این سنگ به عنوان یک سنگ محافظت کننده در نظر گرفته و شناخته شده است، زیرا باعث می شود کسانی که از این سنگ استفاده می کند را از گزند و آسیب حفظ کنند. سنگ اوپال یک هدیه بسیار عالی برای عزیزانتان محسوب می شود که در این ماه به دنیا آمده اند.

2. اوپال، سنگ تشکیل شده از باران

اوپال های زیبا از باران تشکیل شده اند. حدس و گمان های بسیاری وجود دارد که مبنی بر اینکه دقیقا این سنگ های گرانبها چگونه تشکیل می شوند اما خیلیا معتقدند که هنگامی که آب باران به درون شکاف های عمیق در سنگ های اوپال رسوخ می کند، تشکیل می شود. هنگامی که آب درون سنگ تبخیر می شود، سیلکا در درون اوپال های گرانبها خشک و سفت می شود و باعث بوجود آمدن آن می شود.

3. اوپال مریخی

سنگ اوپال در سیاره مریخ هم پیدا و کشف شده است. این یکی تعداد انگشت شماری از سنگ های قیمتی است که تاکنون در خارج از سیاره زمین یافت شده است.

4. اوپال باستانی

اوپالیوس (opallios) یکی از کلمات یونانی است که برای نام گذاری اوپال به کار رفته است که به معنی (دیدن تغییر رنگ ها) است. کلمه ای که رومی های باستان برای آن به کار بردند اوپالوس (opalus) است که به معنی سنگ گرانبها است. یونانیان باستان معتقد بودند که اوپال توسط اشک شوقی که زئوس به خاطر شکست دادن ارتش (تیتان) ریخت تشکیل شده است. و به خاطر همین سنگ اوپال دارای قدرت نبوی شد.

5. پادشاه سنگ های قیمتی

رومی های باستان این سنگ را سمبلی از امیدواری و آینده ای روشن در نظر می گرفتند.

6. اوپال استرالیایی

کشور استرالیا حدود ۹۵ درصد اوپال های جهان را تولید می کند. اکثریت سنگ های اوپال سفید رنگ هستند که در صحرای کوبر پِدی (cober pedy) در جنوب استرالیا یافت شده اند.

7. تاریخچه بومی سنگ اوپال

ساکنان اولیه و بومی در استرالیا به ما می گویند که اوپال خالق ردپای ما است، که زمین را لمس کرد بر منبایی از رنگین کمان تا توازن و هماهنگی را ایجاد کند.

8. آیا اوپال دارای شانس است یا خیر؟

اوپال یک سنگ خوش اقبال و دارای شانس است.بسیاری از تمدن ها به سنگ اوپال به عنوان یک سنگ خوش یمن و دارای شانس می نگرند. اما استثناهایی وجود دارد مانند اینکه  یک نویسنده انگلیسی در سال ۱۸۰۰ میلادی و دیگر فروشنده های سنگ های قیمتی  گفته اند سنگ اوپال در داد و ستد بازاریابی بسیار بد یمن است. شاید آنها به این که اوپال بهترین سنگ قیمتی بر روی زمین است پی بردن و باید کاری می کردن که آنرا بی اعتبار کنن و آنرا بد نام جلوه دهند.

اما این کمپین در کار خود شکست خوردند و در حال حاضر اوپال در بعضی از کشورها به عنوان یک طلسم جادویی به حساب می آید و نماد وضعیت و حالت دیگران است. 

9. اوپال های محبوب خاندان سلطنتی

جواهر سنگ موردعلاقه ملکه ویکتوریا سنگ اوپال بوده است.او یاقوت کبود، یاقوت سرخ مورد علاقه و الماس هایی را در سراسر امپراطوری بریتانیا جمع آوری کرده بود.اما بعد از آن عاشق رنگ های زیبا و از خود بی خود کننده سنگ های اوپال شد.

10. بیش از آنچه که چشم توان دید داشته باشد:

 تنوع رنگی که شما در سنگ های اوپال مشاهده می کنید به علت سیلیکاهای ریز ‌کروی شکل است که در اندازه های مختلف وجود دارد.

این دانه های کروی شکل باعث شکست نور می شوند و منجر می شود که شما طیفی از رنگ های زیبا را در سنگ های اوپال مشاهده کنید.این دانه های کروی شکل باید اندازه ای مناسب داشته باشد و دارای گونه های یکسانی باشند که به مقدار کافی رنگ هایی را خلق کند که چشم هایمان توان دیدن آنرا داشته باشد.

دفعه بعد هنگامی که کسی از شما درباره اینکه چرا اینقدر سنگ اوپال شما خاص و استثنایی است سوال کرد شما می توانید این حقایقی شگفت انگیز درباره اوپال را برای آنها تشریح کند.

توضیحات:

(تیتان یا تایتان)  نام یکی از نژادهای ایزدان دراساطیر یونانی است. تیتان‌ها ایزدانی نامیرا و نیرومند بودند که دردوران طلایی قبل از المپ‌نشینان بر زمین فرمانروایی می‌کردند.

تایتان‌ها فرزندان اورانوس (آسمان) و گایا (زمین) بودند. البته اورانوس و گایا فرزندان دیگری هم به نام‌های سیکلوپ‌ها (غول‌های یک چشم)، الهه‌های انتقام، گیگانت‌ها و هکاتونکایرها داشتند. ۱۲ تایتان اصلی (۶ پسر و ۶ دختر) و بعضی فرزندان آن‌ها تایتان نامیده می‌شوند. رهبر تیتان‌ها کرونوس بود که بعدها توسط پسرش زئوس سرنگون شد.

زرسی برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *