0

السا پرتی (Elsa Peretti) طراح جواهرات در Netflix’s Halston چه کسی بود؟

Elsa Peretti طراح جواهرات در Netflix's Halston چه کسی بود؟

بیوگرافی پنج قسمتی Netflix که داستان فوق العاده طراح مد Halston و همچنین رابطه آشفته او با طراح مشهور تیفانی السا پرتی «Elsa Peretti» را بازگو می کند.

هالستون آخر هفته در Netflix به سر می برد و پیش از این به عنوان یک کلکسیون جدید شیک درباره طراح مد Roy Halston، که بیشتر به عنوان “هالستون” شناخته می شد، خبرساز شد.

این طراح افسانه ای آمریکایی با بازی Ewan McGregor، با ایجاد کلاه pillbox برای Jacqueline Kennedy مشهور شد. او قبل از اینکه پس از سال ها سوء مصرف الکل و مواد مخدر، مجبور به ترک شرکت خود شود. بیشتر دهه 1970 را در استودیو 54 با افراد نخبه منهتن در مهمانی گذراند.

اما السا پرتی «Elsa Peretti» و یکی از بزرگترین حامیان هالستون کی بود؟ السا پرتی که توسط بازیگر Rebecca Dayan زنده شد ، در این سری جدید در کنار بازیگر و خواننده برنده جایزه اسکار، Liza Minelli، که توسط Krysta Rodriguez بازی می شود، ظاهر می شود.

حقیقت این است که پرتی یکی از پرکارترین چهره های صنعت جواهرات بود که تا زمان مرگ خود در مارس در سن 80 سالگی کار کرد. اکتبر سال گذشته تیفانی، با طراح منحصر به فرد جواهرات با کیفیت که بر اساس طرح های آرشیوی طراحی شده بود همکاری کرد.

این کلکسیون به مناسبت 45 سالگی شروع کار پرتی با تیفانی و همچنین 50 سال از راه اندازی دستبند نمادین او به نام Bone، که توسط بازیگران متعددی در هالستون پوشیده شد، رونمایی شد.

این دستبند که توسط آنجلینا جولی، مارگوت رابی و نائومی واتس در میان دیگران پوشیده شده است، با قیمت 16000 دلار از جنس طلای زرد به فروش می رسد.

السا پرتی ، جک هیلی جونیور ، لیزا مینلی ، هالستون و مارگو همینگوی

Elsa Peretti در ادامه ده ها طرح مشهور Tiffany را خلق کرد و رویاهای مهمی مانند آویز بطری را با الهام از دختران ایتالیایی که گل ها را در گلدان های کوچک به گردن و آویز آبگونه قلب باز حمل می کردند، آرزو می کرد. او بیش از 30 کلکسیون برای نام تجاری تکمیل کرد و با گذشت زمان، تکه جواهرات او حدود 10 درصد از فروش Tiffany را به خود اختصاص داد.

پرتی متولد فلورانس بود و در اوایل دهه 1960 مدلینگ را در اسپانیا گذراند و سپس به نیویورک رفت و در آنجا شروع به ساخت جواهرات برای طراحان از جمله هالستون کرد. در سال 1975، او در هالووین با لباس خرگوش Playboy برای Helmut Newton عکس گرفت.

علیرغم تربیت خوب و ارتباطات بلند پروازانه، پرتی پس از ترک نیویورک بیشتر زندگی خود را در روستای خلوت کاتالان Sant martí Vell در اسپانیا گذراند.

پرتی علاقه مند به حمایت از محیط زیست بود، به همین دلیل است که طبیعت در طراحی های او بسیار مکرر ظاهر می شود. پرتی بنیاد Nando و السا پرتی (نام پدرش) را تأسیس کرد که به حفاظت از حیات وحش اختصاص داده شده است. از آن زمان این سازمان غیرانتفاعی برای حمایت از حقوق شهروندی، آموزش، تحقیقات پزشکی و موارد دیگر گسترش یافته است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *