0

خواص سنگ کهربا از نظر دانشمندان و تاثیر کهربا در چاکرا

خواص سنگ کهربا از نظر دانشمندان و تاثیر کهربا در چاکرا

از نظر دانشمندان سنگ کهربا چه خواصی دارد و چه تاثیر کهربا در چاکرا دارد؟

سنگ کهربا در حقیقت صمغ فسیل و سخت شده نوعی درخت در دوره ائوسن یعنی حدود ۵۰ میلیون سال قبل است که در بعضی از آنها حتی گیاهان و حشرات نیز دیده می شود. کهربا در اصل «کاه ربا» است. به همین دلیل، اگر آن را بر دست یا پارچه بمالند تا گرم شود، گیاه و کاه خشک را می رباید.

کهربا به رنگ زرد مایل به قهوه ای عسلی بوده و آن را طلای شمال نیز می نامند و جزو قدیمی ترین جواهرات است.

کهربا به علت دارا بودن حباب های هوا و ترک ها و شکاف های مویی (در نتیجه فشارهای داخلی) شفافیت خود را از دست می دهد که برای خارج کردن حباب های هوا و مایعات از دورن کهربا آنرا در روغن شلغم می جوشانند و به این ترتیب بر مرغوبیت آن می افزایند.

سنگ کهربا قابل احتراق بوده و پس از جلا دادن درخششی صمغ مانند دارد.

گردنبند کهربا


ذخائر بزرگی از سنگ کهربا در کف دریای بالتیک وجود دارد که پس از طوفان های شدید پس از آنکه امواج، بستر دریا را متلاطم کردند در آب های کم عمق سواحل این دریا، کهربا یافت می شود و کهربای دریایی از انواع دیگر کهربا ها مقاوم و سخت تر است.

خرده های کوچک کهربا را به وسیله حرارت (۱۴۰ تا ۲۵۰ درجه) و فشار ۳۰۰۰ اتمسفر به نوعی کهربای فشرده بدلی به اسم آمبروید تبدیل می کنند که بسیار شبیه به کهربای طبیعی است.

خواص و فواید سنگ کهربا

خواص و فواید سنگ کهربا

سنگ کهربا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و برای درمان آلرژی ها و ناراحتی های پوستی بسیار فایده دارد. مالش کهربا بر روی نقاط دردناک نواحی پشت و مفاصل و نقاطی که ورم آن تازه و گرم است، تاثیر خوبی دارد. کهربا بهترین علاج برای بند آوردن خون ریزی بوده و برای تقویت معده نیز مفید است. سنگ کهربا دارای ارتعاشات مغناطیسی فراوان و قوی بوده و برای درمان بیماری های عصبی به ویژه میگرن و تعادل بخش های مختلف مغز مفید است.

تاثیر کهربا در چاکرا

سنگ کهربا بر روی عملکرد چاکرای خاجی مؤثر می باشد و تعادل در این چاکرا سبب ایجاد تعادل در زندگی و همچنین کاهش سردرگمی و ترس می گردد و احساس لذت از زندگی را درافراد ایجاد می کند.

دستبند کهربا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *