0

خواص سنگ آمیتیست از نظر دانشمندان و تاثیر آمیتیست در چاکرا

خواص سنگ آمیتیست از نظر دانشمندان و تاثیر آمیتیست در چاکرا

از نظر دانشمندان سنگ آمیتیست چه خواصی دارد و چه تاثیری آمیتیست در چاکرا دارد؟

آمیتیست نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است. آمیتیست، گران بهاتریت سنگ در گرده کوارتزها به شمار می رود.

سنگ آمیتیست را در کتب جواهر شناسی فارسی (جمشت) گفته اند لکن نهم آن در لاتین (Amethyst) است. نام آمیتیست در زبان یونانی مشتق شده و به معنای “مست نبودن” است؛ چون می پنداشتند که دستبند یا گردنبندی از سنگ آمیتیست هنگام می خواری، مانه مستی می شود. بعضی از بلورهای آمیتیست در مقابل نور خورشید قسمتی از رنگ خود را از دست می دهند. با وجود این، اشعه x رنگ اولیه آن را می تواند بازگرداند. بلورهای آمیتیست با حرارت زیاد به رنگ های زرد روشن، قهوه ای، سبز و آبی در می آیند.

شکنندگی، از دیگر ویژگی های این سنگ است. لذا باید با دقت بسیار از آن نگهداری کرد.

خواص و فواید سنگ آمیتیست

فواید و خواص سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست اراده را تقویت می نماید. از دیگر خواص سنگ آمیتیست این است که حکما عقیده دارند که استفاده از این سنگ برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است. زیرا معتادانی که قصد ترک مواد مخدر، سیگار یا مشروبات الکلی را دارند، از این سنگ استفاده می کنند. هم چنین این سنگ به دلیل ارتباط با چاکرای پیشانی و تاج، برای دردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی و نیز بهبود حمله های عصبی به ویژه صرع، بسیار مفید است. علاوه بر آن، برای رفع بی خوابی و کابوس سفارش شده می کنند که آن را زیر بالش بگذارند و بخوابند.

سنگ آمیتیست با رنگ بنفشی که دارد، ارزش فوق العاده ای در شفا بخشی، خصوصا در زمینه درمان با رنگ ها دارد.زدودن انرژی منفی، از دیگر ویژگی های سنگ آمیتیست است که آن را به انرژی مثبت تبدیل می کند. تکه ای از سنگ آمیتیست را در گوشه ای از اتاق یا محل کار خود قرار دهید تا علاوه بر پراکنده شدن انرژی های مثبت در فضا و ذهن و روح شما، به تعادل و آرامش دست یابید و از تشویش، اضطراب و هراس، دور گردید.

انگشتر آمیتیست

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *