0

خواص سنگ یاقوت از نظر دانشمندان و تاثیر یاقوت در چاکرا

خواص سنگ یاقوت از نظر دانشمندان و تاثیر یاقوت در چاکرا

از نظر دانشمندان سنگ یاقوت چه خواصی دارد و چه تاثیری در چاکرا دارد؟

سنگ یاقوت در چهار رنگ اصلی قرمز، زرد، کبود و سفید، در درجه های مختلف از جهت کمی و زیادی رنگ، شفافیت و تیرگی یافت می شود. یاقوت بعد از الماس سخت ترین سنگ است که هیچ سوهانی به جز الماس بر آن کارگر نمی افتد و بر روی آتش دوام بسیار دارد.

بلورهای یاقوت، کانی های مهمان فراوان در خود دارد که به صورت سوزنی و یا تجمعی از بلورهای سوزنی هستند. با کانی های مهمان، یاقوت واقعی را از مصنوعی می توان تشخیص داد. دیگر راه های تشخیص یاقوت، گذراندن اشعه ماوراء بنفش از یاقوت طبیعی است، ولی انواع مصنوعی یاقوت چنین خاصیتی ندارند، همچنین وجود حباب هوا و شکستگی های درونی نیز، راه دیگری برای تشخیص یاقوت طبیعی از مصنوعی است.

بهترین رنگ در یاقوت سرخ، قرمز خالص با سایه های آبی رنگبه شمار می رود که به خون کبوتر نیز تشبیه شده است. در بازار انواع یاقوت های سرخ بدلی را می توان یافت. اسامی تجاری متعددی درباره نگین های یاقوت سرخ طبیعی رواج یافته که گم راه کننده اند، مانند یاقوت سرخ بالاس که در حقیقت سنگ اسپینل است و یا یاقوت سرخ کیپ که سنگ گارنت است و یا یاقوت سرخ سیبری که چیزی جز تورمالین صورتی نیست و همچنین کانی های دیگری که به علت تشابه در رنگ و خواص اپتیکی ممکن است در نظر اول با یاقوت سرخ اشتباه شوند.

خواص سنگ یاقوت سرخ

بزرگترین و مشهور ترین یاقوت های سرخ جهان عبارت است از:

۱. یاقوت سرخ ادوارد با وزن ۱۷۶ قیراط که در موزه لندن نگه دادی می شود.

۲. یاقوت ستاره ریوز با وزن ۱۳۹ قیراط که در موزه آمریکا نگهداری می شود.

۳. یاقوت لانگ استار با وزن ۱۰۰ قیراط که در موزه نیویورک نگهداری می شود.

معادن یاقوت سرخ در بسیاری از کشورها وجود دارد که مهمترین این معادن در کشور برمه، تایلند و سریلانکا قرار دارند.

گوشواره و گردنبند یاقوت سرخ کیت میدلتون

خواص سنگ یاقوت سرخ

سنگ یاقوت سرخ برای درمان بیماران قلبی و مبتلایان به سرطان خون به کار رفته و عامل تصفیه و تنظیم فشار خون است.

آویختن سنگ یاقوت سرخ بر گردن، مانع لخته شدن خون در بدن گردیده و از سکته جلوگیری می کند.

یاقوت سرخ در درمان ناتوانی های جنسی و درمان ناباروری و دردهای قاعدگی نیز تاثیر می گذارد و علاوه بر آن، به آسان شدن زایمان زنان نیز کمک می کند.

همچنین اگر کسی سرخ به همراه داشته باشد ، به بیماری های ویروسی خطرناک و واگیردار به ویژه طاعون مبتلا نمی شود، اگر آنرا دائما با خود داشته باشد در چشم مردم با هیبت و شکوه جلوه گر می شود کسب و درآمدش رونق می‌گیرد.

خواص یاقوت زرد

خواص یاقوت زرد

استفاده از یاقوت زرد برای تنظیم متابولسیم بدن و تقویت دستگاه گوارش به ویژه روده ها مناسب است، بدن را از سموم پاک کرده و ناراحتی های کبد و کیسه صفرا را برطرف می سازد. همچنین یاقوت زرد از خستگی های روحی می کاهد و بر نشاط روح می افزاید و برای کسانی که خواب های پریشان می بینند، مفید است.

سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود

واژه مترادف یاقوت کبود «sapphire» است که به معنای «آبی» در زبان یونانی است و در رنگ های آبی، نیلی و سیاه یافت می شود.

یاقوت کبود از یاقوت سرخ بیشتر یافت می شود. نوعی از یاقوت کبود وجود دارد که به علت پدیده آستیریزم در آن، یاقوت کبود ستاره ای یا یاقوت استار گفته می شود.

با گرفتن این جواهر زیر نور به واسطه نظم خاصی که در بلورهای این کانی هست، نور عبور داده شده زوایای مشخصی را تشکیل داده و در یک نقطه با هم تلاقی پیدا می کنند و شکل ساره مانندی را نشان می دهند که به این پدیده، آستیریزم گویند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنیک، یاقوت های کبود مصنوعی مرغوب، به ویژه یاقوت استار مصنوعی با خواص ظاهری مشابه به یاقوت کبود طبیعی به طور فراوان تولید شده و در بازاد به فروش می رسد.

بزرگترین و مشهورترین یاقوت کبود ستاره ای تراش داده شده در دنیا عبارتند از :

۱. یاقوت کبود ستاره هند با وزن ۵۳۶ قیراط که در موزه نیویورک می باشد.

۲. یاقوت کبود ستاره آسیا با وزن ۳۳۰ قیراط که در موزه واشنگتن می باشد.

انگشتر یاقوت کبود کیت میدلتون

خواص سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود با چاکرای تاج و پیشانی در ارتباط است و سنگی بسیار پر انرژی است و نیروی پاکسازی و شفابخشی فوق العاده ای دارد.

یاقوت کبود اعصاب بدن را تقویت و آرام می کند و برای درمان بیماری های صرع، رعشه، سردردهای عصبی و میگرن مفید است و برای درمان سرگیجه و بی خوابی نیز کاربرد موثری دارد.

همچنین یاقوت کبود برای تسکین دردهای روماتیسمی و مفصلی، دردهای جراحتی و نقرس مفید است.

شستن پوست با آب یاقوت کبود و نیز مالش آن بر روی پوست برای رفع جوش های صورت و حساسیت های پوستی مفید است و برای درمان تیروئید، بیماری های لوزه و تقویت تارهای صوتی نیز به کار می رود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *