0

خواص سنگ توپاز از نظر دانشمندان و تاثیر توپاز در چاکرا

خواص سنگ توپاز از نظر دانشمندان و تاثیر توپاز در چاکرا

از نظر دانشمندان سنگ توپاز چه خواصی دارد و چه تاثیری توپاز در چاکرا دارد؟

سنگ توپاز بیشتر در رنگ زرد و آبی دیده می شود و باید به خوبی نگهداری کرد: چرا که اسید سولفوریک، این کانی را تخریب شیمیایی می کند. همچنین در هنگام تراش دادن و استفاده از این سنگ باید دقت بسیار زیادی نمود چون ممکن است آسیب ببینید.

به علت همانندی توپاز با بعضی سنگ ها آن را توپاز گرانبها می خوانند.

بزرگترین بلور توپاز جهان در سال ۱۹۶۵ میلادی در اوکراین به وزن صد کیلوگرم به رنگ آبی یافت شد. همچنین نگین هایی از توپاز به وزن چند هزار قیراط در موزه آمریکا نگهداری می شود.

خواص توپاز طلایی

خواص توپاز طلایی

توپاز طلایی با چاکرای خورشیدی ارتباط دارد و مصریان باستان نیز آن را با خدای خورشید در ارتباط می دانسته اند. بومیان آفريقا نیز از آن در مراسم دینی خود استفاده می کرده اند و به وسیله آن با دنیای ارواح ارتباط برقرار می کرده اند. این سنگ انرژی حیاتی بدن را افزایش می دهد و سازمان بدن را تنظیم و فعال می کند.

استفاده از سنگ توپاز طلایی و قرار دادن آن بر روی چاکرای خورشیدی برای رفع بیماری های کبدی و پوستی بسیار مؤثر است و علاوه بر تقویت غدد فوق کلیه و تنظیم آن، برای تسکین دردهای ناحیه پشت و ستون فقرات فایده دارد. این سنگ متابولیسم بدن را در حال تعادل قرار می دهد و برای درمان افراد خیلی چاق و یا خیلی لاغر کاربرد دارد.

همچنین توپاز طلایی سبب خلاقیت و خود باوری، شادابی روح و بهتر شدن خلق و خو می شود و برای درمان افسردگی و بی خوابی نیز مؤثر است.

خواص توپاز آبی

خواص توپاز آبی

توپاز آبی آرام بخش و الهام بخش است و فواید خوبی برای هنرمندان خلاق دارد. گذاشتن توپاز آبی بر روی چاکرای گلو سبب تقویت صدا و رفع گرفتگی آن و التهابات گلو می شود.

استفاده از سنگ توپاز آبی به ویژه گذاشتن آن بر روی چاکرای سر، غده هیپوفیز و اعصاب را تقویت می کند و به سردردهایی که منشأ عصبی و استرسی دارند (نظیر میگرن) کمک فراوانی می کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *