0

شیرجه ای عمیق به تورمالین های پارایبا (Paraiba Tourmaline)

شیرجه ای عمیق به تورمالین های پارایبا (Paraiba Tourmaline)

در انواع پست خبری اینستاگرام طراح معروف به نام شارون خزام (sharon khazzam) او علاقه خود تورمالین های پارایبا نشان داد. این طراح کلاسیکِ آموزش دیده که به زحمت یکی از جواهرات خود را ترسیم می کند، یک عکس عجیب و غریب از شیرجه زدن درون یکی از عکس های انگشتر خود که از تورمالین پارایبا (Paraiba Tourmaline) تراش اشکی بزرگ می باشد تشکیل شده است. (عکس سمت راست)

این طراح معروف، پستی را با مفهوم معکوس دنبال کرد. در عکس سمت چپ شارون نیز همانند عکس دیگر در حال شیرجه زدن در انگشتر تورمالین پارایبا می باشد. شارون توضیح داد که من می خواهم آن احساسی را هنگامی که از پارایبا کردم را بیان کنم. من به رنگ ها شیرجه زدم.

انگشتر تورمالین پارایبا

یک پدیده سنگ قیمتی مدرن به نام تورمالین پارئیبا در سال ۱۹۸۹ در شمال شرقی ایالت برزیل به نام پارئیبا کشف شد. این سنگ از محدوده رنگ هایی از آبی مایل به سبز تا رنگ بنفش دسته بندی شده است که بستگی به مقدار مس و منگنز موجود در سنگ ها دارد. رنگ آبی آن اغلب با رنگ Windex مقایسه می شود. در اصطلاح زمین شناسی اثر نئون برقی نتیجه چگونگی برخورد نور به اجزاست.

بعضی از سنگ های پارایبا دارای مقادیر زیادی از مس می باشند، اجزای خالص فلز تقریبا روی قسمت داخلی برجسته می شوند و در نتیجه ولتاژ گرمای بالایی دارند. شارون می گوید که این سنگ سنگی مطبوعی محسوب می شود. رنگ آن علاوه بر درخشش که دارد بسیار شگفت آور است.

شارون که مجموعه کلکسیون جواهرات خود را در سال ۲۰۰۱ در barney برای اولین بار فروش گذاشت، اغلب به خاطر جواهراتش که ترکیبی از سنگ های رنگارنگ است مشهور شده است. با یک نگاه دقیق به فهرست سنگ ها در طراحی های شارون اغلب پارایبا را نشان می دهد. این طراح همچنین سنگ قیمتی را به سنگ نمایشی و جذاب تبدیل کرده است.

حلقه مکعب پارایبا یکی از جواهرات شگفت آور محسوب می شده است. شارون توضیح داد که کسانی که در زمینه برش سنگ ها هستند تصور می کردند این سنگ ها برای برش دادن بسیار عالی و مناسب هستند؛ زیرا پارایبا یک سنگ ظریف و زیبایی است که من آن را در الماس و طلای سفید پیچیده ام. او گفت من تصمیم دارم که یکبار آن را نشان دهم و با زره زیبا و برازنده آنرا محافظت کنم.

شارون محفظه ای زرق و برق دار را با یاقوت کبود آبی و سنگ Tsavorites که در اطراف بند حلقه پیچیده شده و گسترش یافته را برجسته کرد.

آویز تورمالین پارایبا

آویز رنگارنگ آبی و برف دانه ی ورونیکا، جادوی زمستان را به همراه شهر گنبدی فیروزه و موزاییک های جاده ابریشم برانگیخته است. مرکز سنگ پارایبا به وسیله پرتوی سنگ های قیمتی آبی رنگ، آپاتیت، فیروزه، آکوامارین، توپاز که شباهت زیادی به افتادن قطرات باران یخ زده از آسمان دارد احاطه شده است‌. گردنبند تایتان همانند شاهکار هنر تزئینی Jean Fouguet است. ویژگی این گردنبند شامل یک زنجیره طلای سفید و پیوندی از اونیکس است که بخش کوچکی از پارایبا بیضی شکل و نیمه ماه را نشان می دهد.

آویز تورمالین پارایبا

اکثر سنگ های پارئیبای شارون که از معدنی در برزیل استخراج می شود در طول سال ها کارکرده است اما منبع سنگ قیمتی تقریبا خالی شده است. تعداد کمی از سنگ های پارایبا در کلکسیون او اکنون از معدنی در موزامبیک استخراج می شود. سنگ پارایبای آفریقایی دارای ترکیب شیمیایی مشابهی هماننند سنگ های برزیل دارد‌. با اینگه شارون می گوید موج اول موادی که از موزامبیک دیده است دارای کیفیت رنگی نبوده که او از سنگ استخراج شده در برزیل لذت می برده است.

منبع مهم نیست، اما تورمالین پارایبا به دلیل کمیابی و افزایش تقاضا دارای ارزش و قیمت بالایی می باشد. ارزش بهترین سنگ ها بین ۳ الی ۵ قیراط، می تواند بیش از ۱۰ هزار دلار در هر قیراط برسد. شارون تخمین زده است که قیمت ها بین ۱۵ الی ۲۰ درصد در سالهای اخیر افزایش یافته است. با این حال او همچنان به طور منظم از آنها در جواهراتش استفاده می کند.

سردبیر ارشد در گزارش Rob report به نام Jill newman که دور دنیا را سفر کرده است تا بهترین طراحان جواهرات سفارشی را پیدا کند گفته است که شارون از شانس ها به خوبی استفاده می کند‌. او ادامه داد که من طراحان معدودی را می شناسم که به اندازه کافی در جفت کردن چیزهایی که به اندازه پارایبا براق است مهارت داشته باشند.

این سردبیر این شانس را به شارون داد درست زمانی که او تصمیم گرفت تا حلقه نامزدی خود را نونما کند. شارون مرکز حلقه را با الماس سفید و‌ ترکیبی از پارایبای کابوچون ترکیب کرد.

Jill می گوید که هنگامی که برخی از افراد متوجه این موضوع می شدند جلوی من را می گرفتند و می گفتند که این حلقه افسانه ای است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *