0

5 کلکسیونر جواهرات مشهور در جهان

5 کلکسیونر جواهرات مشهور در جهان

مشهورترین کلکسیونر جواهرات در جهان

از ملکه الیزابت تا والیس سیمپسون (Wallis Simpson) اینها مشهورترین کلکسیونر جواهرات در تمام دوران هستند.

جواهرات ملکه الیزابت دوم (Queen Elizabeth II)

ملکه الیزابت دوم (Queen Elizabeth II)

جای تعجب نیست که ملکه الیزابت دوم برخی از جواهرات خارق العاده ای را که از طریق خط طولانی سلطنت بریتانیا منتقل شده است به ارث برده باشد.

البته مشهور ترین جواهر او تاج سلطنتی است که او آن را در کنار یک گردنبند الماس برای تاجگذاری خود استفاده کرده است.

اولی در اصل برای تاجگذاری پدرش پادشاه جرج ششم در سال ۱۹۳۷ ساخته شده بود. این تنها شامل 2.868 الماس در نقره و طلا بود. این تاج همچنین دارای یاقوت کبود، زمرد و مروارید ها بود.

جواهرات الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor)

الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor)

الماس، مطمئناً بهترین دوست الیزابت تیلور است. کلکسیون جواهرات خصوصی بازیگر به لطف و هدایای سخاوتمندانه از شوهر وی ریچارد برتون یکی از مهمترین موارد در جهان بود.

برای تیلور آنقدر مهم بود که تا کتابی درباره آن نوشت. الیزابت تیلور: رابطه عشق من با جواهرات: وی خاطرنشان کرد که من احساس می‌کنم که فقط من متولی جواهرات خود هستم. وقتی که من مردم و آنها به حراج می‌روند امیدوارم هر کسی که آنها را میخرد به خوبی از آن مراقبت کند.

بعد از مرگ الیزابت تیلور در سال ۲۰۱۱، کلکسیون جواهرات او از طریق Christie به حراج رفت و ۱۴۴ میلیون دلار جمع شد و آن را به ارزشمندترین فروش جواهرات در تاریخ تبدیل کرد.

جواهرات ژاکلین کندی اوناسیس (Jacqueline Kennedy Onassis)

ژاکلین کندی اوناسیس (Jacqueline Kennedy Onassis)

جواهرات جکی کندی پس از اینکه مجموعه ای از سه رشته مروارید های شبیه سازی شده با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد در سال ۲۰۱۰ سرخط خبرها شد. این جواهرات با داشتن مروارید بدلی و گوشواره های الماس در حراج Bonhams به قیمت ۱۶0 هزار دلار به فروش رفت.

جواهرات کنونی توسط یک کلکسیونر ناشناس بریتانیایی که دو سال پس از مرگش تعدادی از جواهرات را در حراجی ساتبی (Sotheby’s) در سال ۱۹۹۶ خریداری کرد، فروخته شد.

چندین تکه جواهر قبل از بیوه شدن او در سال ۱۹۶۳ توسط همسر اولش به او اهداء شد.

جان اف کندی سنجاق سینه ای از جنس طلا دیدنی و معروف را قبل از ادای سوگند به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده به وی داد که توسط تیفانی (Tiffany) ساخته شده بود. او همچنین یک ساعت کارتیه (Cartier) از او دریافت کرد.

جواهرات والیس سیمپسون (Wallis Simpson)

والیس سیمپسون (Wallis Simpson)

در سال ۱۹۳۶ زمانی که پادشاه ادوارد هشتم تصمیم به ازدواج با دوست دختر آمریکایی دو بار طلاق والیس سیمپسون گرفت و مجبور شد تا از تاج و تخت انگلیس دست بکشد. این زوج بعدها به دلیل احزاب جامعه بالا و سبک زندگی سخاوتمندان مشهور شدند و این شامل سلیقه وافر والیس سیمپسون (Wallis Simpson) به جواهرات استثنایی بود.

پس از مرگ او، کلکسیون جواهرات زیبای او در سال ۱۹۸۷ در حراج خانه ساتبی (Sotheby’s) ژنو تاریخ ساز شد. این کلکسیون پنجاه میلیون دلاری، بسیار چشم نواز بود که در آن زمان یک رکورد برای کلکسیون جواهرات تک مالکیت بود.

واقعیت جالب: الیزابت تیلور و جوآن کالینز (Joan Collins) از جمله خریداران این حراج بودند.

جواهرات ماریا فلیکس (María Félix)

ماریا فلیکس (María Félix)

این بازیگر مکزیکی علاقه زیادی به افراط و زیاده روی داشت و به کارتیه (Cartier) سفارش کرد تا جواهرات از نوع حیوان را بسازند.

در سال ۱۹۷۵ گردنبند عالی برای ماریا فلیکس توسط این برند ساخته شد که یک تمساح هایی را با یک جفت زمرد و الماس را نشان میدهد.

این داستان به دلیل بازی در نقش های زنانه فتال مشهور است. Felix با یک بچه تمساح به بوتیک کارتیه در پاریس می رود و خواستار جواهرسازی برای صورت، بدن و پاها و دم حیوان برای این تکه جواهر است. درباره زنی صحبت کنید که می داند چه می خواهد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *