0

جواهرات تاریخ ساز

جواهرات تاریخ ساز

کتاب جدیدی از استلن ولاندز «Stellene Volandes» شامل 100 سنگ، اسطوره ها و افسانه ها است.

تاریخ جواهرات یک عرصه جوان است. بدیهی است که تاریخ جواهرات چنین نیست. تاریخچه جواهرات به آغاز دنیا برمی‌گردد. اما مفهوم مطالعات طراحی جواهرات نسبتاً جدید است.

اوه، مطمئناً می توانید از دانشمندان گذشته دور استناد کنید که مانند رومیان باستان، Pliny the Elder فروشنده سنگ های قیمتی لوئیس چهاردهم ژان باپتیست-تاورنیه «Jean Baptiste-Tavernier» که درباره سفرهای خود در هند نوشت، جایی که الماس امید را خریداری کرد، نوشت. و البته، پدر گوهرشناسی آمریکایی تیفانی «Tiffany» شخصی به نام George Fredrick Kunz وجود دارد که نویسنده ای پرکار بود.

اما این نویسندگان، بر خلاف طراحی جواهرات، روی سنگ های قیمتی تمرکز کردند.

جواهرات تاریخ ساز از نمای عقب بازیگر خانم کارلوتا مونتری «Carlotta Monterey» که جواهرات کارتیه «Cartier» را پوشیده است.

یکی از مورخان بزرگ جواهرات که از گذشته های دور برجسته است، هنری وور «Henry Vever» است. اثر برجسته وی، جواهرات فرانسوی قرن نوزدهم، که در اصل بیش از 100 سال پیش منتشر شد، اسنادی از سبک های مربوط به امپراتوری دوم تا دوره هنری Nouveau است.

دوره مدرن تاریخ جواهرات در 1970s هنگامی شروع به کار کرد که کارتیه «Cartier» اولین نمایشگاه خود را در عمارت پنجم خیابان نیویورک با عنوان گذشته نگر لوئیس کارتیه: صد و یک سال از هنرهای جواهرات برگزار کرد. در سال 1984 تاریخ جواهرات با کتاب: جواهرساز فوق العاده از هانس نادلهوفر «Hans Nadelhoffer» کارتیه رو به گسترش گذاشت. این تصادفی نیست که کارتیه تاریخ مدرن مطالعات جواهرات را شعله ور کرد، اما این داستان دیگری برای یک روز دیگر است.

من این مختصر تاریخچه از تاریخ جواهرات را برای نشان دادن یک نکته آورده ام.

از آنجا که این عرصه جوان است، هیچ فرمول مشخصی برای نحوه انجام کارها وجود ندارد. یافتن واقعیت ها هنوز دشوار است. اینترنت در واقع باعث بدتر شدن همه اطلاعات غلط در اطراف و تقویت شدن در داستان های چندگانه شده است که اشتباهات یکسانی را مرتکب می شوند. شما باید بخشی از گنج یاب و بخشی گزارشگر تحقیقی باشید تا با تاریخچه جواهرات درگیر شوید. حتی یک جدول زمانی اتفاقات مهم از گذشته به طور کلی ترتیب داده نشده است. Stellene Volandes، یکی از علاقه مندان به جواهرات، سردبیر مسئول شهر و کشور و دوست من، در کتاب جدید خود از Rizzoli Jewels That Made History: 100 Stones، Myths & Legends به موضوع جدول زمانی پرداخته است. اگرچه این عنوان ممکن است به نظر خیلی سنگین برسد، اما دارای ابعادی کوچک و روحیه بالایی است.

جواهرات تاریخ ساز آدری هپبورن در صبحانه در محل تیفانی «Tiffany» با پوشیدن الماس تیفانی در گردنبندی که توسط ژان شلومبرگر «Jean Schlumberger» طراحی شده است.

استلن ولاندز «Stellene Volandes» در مقدمه روش خود را بیان می کند. “او توضیح می دهد: این تاریخ جواهرات نیست. و این یک تاریخ از جهان نیست. “در عوض، این کتاب یک شرح مختصر از لحظات انتخابی برخورد این نیروها است.”

سپس Stellene و کتابش مداوم هستند. 100 موضوع با عصر نوسنگی آغاز می شود و با آدری هپبورن «audrey hepburn»، لیدی گاگا «Lady Gaga»و الماس تیفانی و همچنین جواهر الماس سبز درسدن «Dresden Green Diamond» که سال گذشته به سرقت نرفته است، پایان می یابد. همه چیز به سرعت بررسی می شود. تقریباً همه 100 موضوع دارای یک صفحه دو صفحه ای با یک تصویر و از یک جمله تا پنج پاراگراف متن هستند.

استلن ولاندز به هر انتشار عنوان می دهد و بسیاری از آنها غارتگر واقعی هستند. خوب، شما می دانید که “آنها آن را هنر تزیینی صدا کردند” آن را نیز پوشش می دهند. “آیا تو در آن جهان هستی؟ من wallis هستم که “علامتی از چند گنجینه است که زمانی در جعبه جواهرات دوشس Windsor بود. “Road Trip!” بارگاه مسافرتی هری وینستون «Harry Winston» را که شامل الماس امید است را، مرور کنید.

جواهرات تاریخ ساز پرنسس دایانا در سال 1985 گردنبند هنری دکو را به عنوان تاج تیارا پوشید.

“The Royal Rebel” در مورد اثری است که پرنسس دایانا «Diana» یک شب در سال 1985 پوشید. استلین می نویسد:

آیا این جواهرات به همان اندازه فریاد شورشی است؟ مطمئناً جواهراتی وجود داشت که او بیشتر استفاده می کرد – تاج سلطتتی کمبریج، آن گردنبند یاقوت کبود و الماس، مرواریدهای خانواده اسپنسر – اما اگر یک امضای جواهرات وجود داشت که شخصیت دایانا را مشخص می کرد، لحظه ای بود که او تصمیم گرفت که هنر دکو زمرد و گردنبند الماسی که ملکه الیزابت به او هدیه عروسی داده بود، و آن چیزی که مربوط به ملکه ماری است، به عنوان یک پیشانی بند بسیار عالی به نظر می رسد. او از آن استفاده کرد تا با همسرش چارلز شاهزاده ولز در طول یک تور رسمی در استرالیا برقصد.

آیا این لحظه جواهرات دایانا همانطور که عنوان کتاب پیشنهاد می دهد “تاریخ سازی” کرده است؟

با نگاهی به گذشته، با توجه به سبک های فوق العاده ایمنی که امروزه سلطنتی ها از آن استفاده می کنند، نیازی به ذکر نیست که ظاهر سنتی گذشته بسیار دور است، باید بگویم که به نوعی تاریخ ساز شده است. و حتی اگر در مورد تأثیر بر تاریخ اختلاف نظر دارید، باید بپذیرید که نگاهی به گذشته برای دیدن آن جالب است. جدول زمانی تاریخ جواهرات Stellene با این نوع سرگرمی ها پر شده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *