0

داستان جواهرات دایانا، شاهدخت ولز «Diana, Princess of Wales»

داستان جواهرات دایانا، شاهدخت ولز «Diana, Princess of Wales»

ما پس از دیدن تریلر فصل بعدی The Crown با حضور پرنسس دایانا «Diana»، از بازنشر این داستان الهام گرفتیم. این برنامه در 15 نوامبر در Netflix آغاز به کار می کند و ما نمی توانیم صبر کنیم تا ببینیم چگونه آنها دایانا را مزین به جواهرات می کنند.

10 مارس 2017 – تقریباً غیرممکن به نظر می رسد که 20 سال از مرگ پرنسس دایانا در 36 سالگی در یک سانحه رانندگی در پاریس گذشته باشد. به مناسبت این سالگرد سراسر غم و اندوه، خانواده سلطنتی تصمیم گرفته اند که زندگی او را با فعالیت های مختلف در طول سال 2017 جشن بگیرند. یکی از رویدادهای بسیار تبلیغاتی نمایشگاه Diana: داستان مد او در کاخ Kensington است.

این نمایش که در 24 فوریه افتتاح شد و تا سال 2018 ادامه داشت، من را به فکر سبک جواهرات دایانا انداخت. در حالی که در تمام بررسی های این نمایشگاه ذکر شده است که چگونه لباس های او از طرح های سنگین تغییر کرده است، زمانی که با پرنس چارلز در 20 سالگی ازدواج کرد، به ظاهری با شکوه و اعتماد به نفس تبدیل گشت، به نظر من جالب است که سلیقه او در جواهرات بیشتر باشد. به نظر می رسید که دایانا از شروع کار جواهرات، تاج خود را راحت پوشانده است – و این کلکسیون تاریخی را جوان و مدرن نشان می دهد.

واضح است که او عاشق جواهرات بود. گرچه ممکن است شاهزاده ویلیام این موضوع را به طور خاص از مادرش اطلاع نداشته باشد، اما به نظر می رسد زمانی که او به کیت میدلتون «kate middeltin» حلقه نامزدی 18 قیراطی بیضی شکل یاقوت کبود و حلقه نامزدی الماس از Garrard، جواهر ساز بریتانیایی را هدیه کرد، آن را درک می کند. هنگامی که این پیشنهاد اعلام شد، ویلیام گفت: “این روش من این بود که اطمینان حاصل کنم مادرم هیجان امروز را از دست نداده و زندگی را که با هم خواهیم گذراند.

در زیر چند جواهر مورد علاقه دایانا آورده شده است که وی در طول دوره ای که پرنسس ولز بود با خلاقیت و تکرار از آنها استفاده کرده است.

پرنسس دایانا در 11 نوامبر 1985 در واشنگتن دی سی در یک پذیرایی در سفارت انگلیس، از گوشواره های Cambridge Lover’s Knot Tiara و گوشواره های Collingwood Jewellers استفاده کرده است.

 The Cambridge Lover’s Knot Tiara

دایانا، شاهدخت ولز «Diana, Princess of Wales» خزانه ای از هدایای عروسی گرانبها متناسب با موقعیت جدید خود و کلکسیون افسانه ای خانواده سلطنتی انگلیس دریافت کرد. در میان تمام جواهرات، Cambridge Lover’s Knot Tiara چشمگیرترین بود. روی سری های الماسی که در سال 1914 توسط Garrard برای ملکه ماری ساخته شد، دارای 19 قطره مروارید به شکل تراش اشکی بود. تاج ها با الهام از یک طراحی محبوب قرن نوزدهم با روبان های الماس و مرواریدهای شناور، همانقدر زنانه و با شکوه بود. دایانا غالباً تاج را با گوشواره های آویز الماس و مروارید که هدیه ای از جواهرفروش Collingwood در لندن – با لباس های سفید برای جلوه ای شاهانه بسیار مدرن محسوب میشد می پوشید.

جواهرات دایانا، شاهدخت ولز «Diana, Princess of Wales»

پرنسس دایانا با پوشیدن Cambridge Lover’s knot در سفر به هنگ کنگ در نوامبر 1989 با لباس کاترین واکر که اغلب به عنوان اثر الویس خود توصیف می شود بود. 

Triple Strand Pearl Choker

مرواریدها سنگ قیمتی مورد علاقه دایانا بودند. او آنها را به هر تعداد مختلفی پوشید، که چندین مورد آنها گردنبند بودند. گردنبند مروارید سه رشته ای او هدیه هجدهمین سالگرد تولد خانواده اش بود. این خوشه در مرکز در ابتدا دارای رنگ فیروزه ای بود اما دایانا نگین های آبی داشت که انها را جایگزین مروارید ها کرد. معمولاً او این خوشه را که همانند یک قلاب عمل می کرد در جلوی گردن خود مدل داد.

پرنسس دایانا در حالی که شاهزاده هری جوان را در آغوش گرفته و در ژوئن سال 1988 از بالکن کاخ باکینگهام در حال تماشای Trooping the Color است، گردنبند مروارید رشته ای سه تایی خود را پوشیده است. پرنسس مارگارت «Princess

پرنسس دایانا در حالی که شاهزاده هری جوان را در آغوش گرفته و در ژوئن سال 1988 از بالکن کاخ باکینگهام در حال تماشای Trooping the Color است، گردنبند مروارید رشته ای سه تایی خود را پوشیده است. پرنسس مارگارت «Princess Margaret» در پس زمینه است.

پرنسس دایانا در سفر آوریل 1985 به آنزیو، ایتالیا، گردنبند مروارید سه گانه خود را با کلاهی از فردریک فاکس «Frederick Fox» پوشید.


پرنسس دایانا در سفر آوریل 1985 به آنزیو، ایتالیا، گردنبند مروارید سه گانه خود را با کلاهی از فردریک فاکس «Frederick Fox» پوشید.

Sapphire, Diamond and Seven Strand Pearl Choker

یاقوت کبود بیضی شکل و قطعه الماس مرکزی در گردنبند مروارید هفت رشته ای محبوب دایانا یک هدیه عروسی از ملکه مادر بود. این جواهر در اصل یک سنجاق سینه بود. دایانا آن را به یک گردنبند تبدیل کرد و آن را برای همیشه پوشید. مطمئناً مشهورترین مناسبت مربوط به سفر 1985 وی به واشنگتن بود که وی با John Travolta در طبقه رقص کاخ سفید چرخید.

در کاخ سفید در سال 1985، جان تراولتا «John Travolta» با پرنسس دایانا که گردنبند یاقوت کبود، الماس و مروارید را پوشیده است می رقصد.

در کاخ سفید در سال 1985، جان تراولتا «John Travolta» با پرنسس دایانا که گردنبند یاقوت کبود، الماس و مروارید را پوشیده است می رقصد.

پرنسس دایانا در یک اکران فیلم در سپتامبر 1993 در لندن، یاقوت کبود، الماس و مروارید خود را پوشید.

پرنسس دایانا در یک اکران فیلم در سپتامبر 1993 در لندن، یاقوت کبود، الماس و مروارید خود را پوشید.

The Spencer Tiara

سه چهارم میلیارد نفر در 74 کشور دنیا در 29 ژوئیه 1981 ازدواج Lady Diana Spencer را با شاهزاده چارلز را در کلیسای جامع سنت پل لندن تماشا کردند. برای این رویداد بزرگ عروس از کلکسیون جواهرات خانواده چیزی قرض گرفته بود. تاج Spencer حجاب او را محکم کرد.

گارارد «Garrard» جواهر الماس را در سال 1937 در اطراف نقوش یک سنجاق سینه خانوادگی قرن نوزدهم با طومارها و طرح گل طراحی کرد. این تاج از عروسی به شهرت جهانی رسید و دایانا همچنان پوشیدن آن را با خوشحالی ادامه داد.

پرنسس دایانا تاج Spencer را با گوشواره های مروارید و الماس، هدیه عروسی از امیر قطر، در ضیافت ایالتی در بحرین پوشیده است.

پرنسس دایانا تاج Spencer را با گوشواره های مروارید و الماس، هدیه عروسی از امیر قطر، در ضیافت ایالتی در بحرین پوشیده است.

پرنسس دایانا هنگام صحبت با رقاصان باله انگلستان پس از اجرای بزرگ سال 1992 آنها در بوداپست، تاج Spencer را پوشید.

پرنسس دایانا در ضیافت Claridge در سال 1988 تاج الماسی Spencer، گردنبند زمرد و الماس دامله ای Queen Mary، هدیه عروسی که از ملکه و یک سفارش از خانواده سلطنتی و همچنین گوشواره های آویز با قطرات زمرد بود را پوشید.

پرنسس دایانا در ضیافت Claridge در سال 1988 تاج الماسی Spencer، گردنبند زمرد و الماس دامله ای Queen Mary، هدیه عروسی که از ملکه و یک سفارش از خانواده سلطنتی و همچنین گوشواره های آویز با قطرات زمرد بود را پوشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *