0

تغییر زمان در ساعت های جی شاک G-SHOCK

تغییر زمان در ساعت های جی شاک G-SHOCK

یاد گرفتن نحوه تغییر زمان در ساعت‌های G-Shock احتمالاً دشوار و خسته‌کننده است. به خصوص اگر دفترچه راهنما ندارید یا از خواندن آن سر در نمی‌آورید!

اصلاً نگران نباشید، این راهنمای گام به گام را دنبال کنید.

تنظیمات ساعت G-SHOCK

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه زمان را در ساعت‌های جی شاک تغییر دهید، باید تمام دکمه‌ها و عملکرد آنها را بدانید. معمولاً اکثر ساعت‌های جی شاک چهار یا پنج دکمه دارند که عملکرد ساعت را کنترل می‌کنند.

تغییر زمان در ساعت های جی شاک - تنظیمات ساعت G-SHOCK

در بالا سمت چپ و راست دکمه‌های A و B یا دکمه‌های Adjust و Reverse قرار دارند. با دکمه Adjust می‌توانید برای تغییر تنظیمات وارد حالت پیکربندی شوید و با دکمه Reverse می‌توانید مقادیر تنظیمات را تغییر دهید.

تغییر زمان در ساعت های جی شاک - تنظیمات ساعت G-SHOCK

در پایین سمت چپ دکمه Mode و در پایین سمت راست دکمه Forward قرار دارد. دکمه Mode به شما این امکان را می‌دهد که فقط با یک بار فشار حالت‌های مختلف تنظیمات را طی کنید و دکمه Forward به شما امکان می‌دهد مقادیر تنظیمات را تغییر دهید.

تغییر زمان

تغییر زمان در ساعت های جی شاک

تغییر زمان در ساعت جی شاک به همین سادگی است. دکمه adjust را نگه دارید تا زمانی که صدای بوق را بشنوید. با استفاده از دکمه mode به تنظیمات ساعت بروید و سپس از دکمه reverse یا forward برای تغییر ساعت استفاده کنید.

هنگامی که زمان را تنظیم کردید، دکمه adjust را فشار دهید تا از حالت پیکربندی خارج شوید و ساعت جی شاک شما به زمان صحیح برگردد. تمام! شما زمان ساعت‌تان را تغییر دادید.

همچنین می‌توانید فرمت نمایش 24ساعته یا 12ساعته را انتخاب کنید و تاریخ، ماه و روز را تنظیم کنید. با استفاده از همان روش می‌توانید این کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید که در برخی از مدل‌های ساعت‌های جی شاک انتخاب شهر و تنظیم زمان با تغییرات جزئی در پیام‌های صفحه‌نمایش و استفاده از دکمه‌ها همراه است.

زمان‌سنجی اتمی

تغییر زمان در ساعت های جی شاک - زمان‌سنجی اتمی

آیا می‌دانستید که برخی از ساعت‌های جی شاک می‌توانند خود را به‌روز نگه دارند؟ مدل‌هایی که با «زمان‌سنجی اتمی» عرضه می‌شوند، یک سیگنال رادیویی از یکی از شش ساعت اتمی واقع در اقصی نقاط جهان دریافت می‌کنند و خود را به روز می‌کنند. چه قدر جالب!؟ مشخصات ساعت خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا ساعت جدید شما در این دسته قرار دارد یا خیر.

برای فعال کردن این ویژگی، کافی است ساعت خود را در مکانی قرار دهید که مانعی وجود نداشته باشد. لبه پنجره مکان ایده‌آلی است. دور نگه داشتن آن از تجهیزاتی که سیگنال‌های الکتریکی تولید می‌کنند نیز ایده خوبی است. ساعت شما باید طی 20 دقیقه سیگنالی پیدا کند، بنابراین دوباره بررسی کنید و ببینید آیا به روز شده است و در این مدت آن را به دست نکنید.

استفاده از اپلیکیشن G-SHOCK برای تنظیم زمان

استفاده از اپلیکیشن G-SHOCK برای تنظیم زمان

برخی از ساعت‌های جی شاک را می‌توان از طریق اپلیکیشن تخصصی خودشان کنترل کرد. اپلیکیشن Casio’s G-Shock Connected یا اپلیکیشن قدیمی G-Shock+ موجودند و هر دو برای اندروید و iOS در دسترس هستند.

هر زمان که موبایل و ساعت را مچ می‌کنید، جی شاک زمان سیستم عامل موبایل را بررسی می‌کند و بر اساس آن به‌روزرسانی می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *