0

راهنمایی سریع برای نحوه ردیابی تمرینات ورزشی با ساعت کاسیو جی-شاک GBDH1000

راهنمایی سریع برای نحوه ردیابی تمرینات ورزشی با ساعت کاسیو جی-شاک GBDH1000

مجموعه ساعت‌های جی-شاک کاسیو موو GBDH1000 (Casio G-Shock Move GBDH1000) پیشرفته‌ترین دستگاه برای ردیابی تناسب‌اندام و حرکات ورزشی است که تاکنون کاسیوی ژاپنی تولید کرده است. مجموعه ساعت‌های GBDH1000 ضمن برخورداری از ویژگی دوام افسانه‌ای جی-شاک‌ها، ترکیبی از ردیابی جی‌پی‌اس، فناوری اتصال بلوتوث و نظارت بر ضربان قلب برای برنامه‌ریزی کامل ورزشی و آموزشی است. کاسیو این جی-شاک را برای ورزشکاران حرفه‌ای و تازه‌کارانی طراحی کرده است که می‌خواهند ضمن لذت‌بردن از مزایای یک ساعت مچی جی-شاک با کاربرد روزانه، فعالیت‌های مربوط به تناسب اندام خود را نیز ردگیری کنند.

در ادامه، راهنمایی سریع برای نحوه ردیابی تمرینات ورزشی با استفاده از GBDH1000 ارائه شده است.

تنظیم ساعت جی-شاک موو + اپلیکیشن تلفن هوشمند

راهنمایی سریع برای نحوه ردیابی تمرینات ورزشی با ساعت کاسیو جی-شاک GBDH1000

مهندسان کاسیو همیشه ترجیح می‌دهند کارهای ساده و بی‌دردسری را تجربه کنند. اگر اپلیکیشن جی-شاک موو را که همراه با ساعت جی-شاک موو GBDH1000 عرضه می‌شود، دانلود کنید و تنظیمات آن را به‌دلخواه خودتان انجام بدهید، می‌توانید این ساعت‌ها را به‌محض خارج کردن آن‌ها از جعبه به مچ دست‌تان ببندید و از استفاده از آن لذت ببرید.

راهنمایی سریع برای نحوه ردیابی تمرینات ورزشی با ساعت کاسیو جی-شاک GBDH1000

ساعت جی-شاک موو GBDH1000 شامل بلوتوث آن-بورد است که از اپلیکیشن اختصاصی جی-شاک موو برای اتصال به ساعت استفاده می‌کند. این ساعت، خود به‌تنهایی، می‌تواند داده‌های ثبت‌شده در جلسه تمرینی را ذخیره کند. به این ترتیب، می‌توانید عملکرد خود را درست روی ساعت خود مرور کنید. اما، اگر فعالیت‌های خود را با استفاده از اپلیکیشن جی-شاک موو پیگیری کنید، اطلاعات دیگری نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت. برنامه جی-شاک موو راهکارهایی هم برای پیکربندی اولویت‌های تمرینی و اهداف ورزشی‌تان اندیشیده است که عملکرد اصلی ساعت را گسترش می‌بخشد.

ساعت‌های GBDH1000 با استفاده از بلوتوث خود به تلفن هوشمند جفت‌شده متصل می‌شود و همچنین، اعلان‌های ورودی را روی نمایشگر MIP LCD نمایش می‌دهد که خواندن آن‌ها آسان است. نمایشگر جی-شاک موو حتی در نورهای خیلی زیاد هم خوانا است و در مقایسه با نمایشگر‌های سنتی ساعت‌های هوشمند با نور پشت‌زمینه، صرفاً انرژی را مزه‌مزه می‌کند. نکته مهم اطمینان حاصل کردن از همگام‌سازی شدن‌های منظم ساعت جی-شاک موو است تا بتوانید در آن به جدیدترین داده‌های مربوط به فعالیت‌هایتان دسترسی داشته باشید و در صورت تمایل، از ویژگی‌های مختلف ساعت بهره ببرید.

بر خلاف ساعت‌های نسل قبلی جی-شاک، حتی ساعت‌هایی که بلوتوث هم داشتند، ساعت جی-شاک GBDH1000 نوعی رابط کاربری دارد که طراحی و نمایش داده‌ها در آن را می‌توان از طریق اپلیکیشن تغییر داد. طرفداران ساعت های کاسیو با استفاده از رابط کاربری سیستم‌عامل جدید جی-شاک همیشه چیزهای جدیدی می‌آموزند، اما منحنی این یادگیری‌ها زمانی ارزشمندتر خواهند بود که ویژگی‌های جدید و اضافه‌شده‌ای که اکنون در دسترس هستند، نیز در آن‌ها گنجانده شوند.

شروع تمرین‌ها و صفحه‌نمایش اصلی برای نمایش داده‌ها

راهنمایی سریع برای نحوه ردیابی تمرینات ورزشی با ساعت کاسیو جی-شاک GBDH1000

ساعت‌های GBDH1000 اولین محصولات جی-شاک‌اند که از سیستم جدید ۵ سنسور استفاده می‌کنند. از نظر تاریخی، سه سنسور اول سنسورهای ارتفاع‌سنج، فشارسنج و قطب‌نما (و همچنین دماسنج) بوده‌اند. کاسیو جدیدا یک گام‌شمار نیز به عنوان سنسور «چهارم» معرفی کرده است. سنسور پنجم مانیتور ضربان قلب است و یکی از مفیدترین ویژگی‌های این مدل از ساعت‌ها به شمار می‌آید. این اولین باری است که یک سنسور ضربان قلب در یک ساعت جی-شاک به کار برده شده است.

می‌توانید ضربان قلب (و روند ضربان‌های قلب) خود را در هر زمان مشاهده کنید، اما ردیابی ضربان قلب شما بخش مهمی از عملکرد اصلی جی-شاک موو است. اطلاعات بیشتر درباره این موضوع را در ادامه توضیح می‌دهیم. برای شروع ردیابی تمرین‌ها با استفاده از ساعت جی-شاک موو فقط کافی است دکمه مخصوص آن را کمی فشار بدهیم. اسم این دکمه «Run» است. کاسیو جی-شاک موو را طوری مهندسی کرده است که بیشتر افرادی از آن استفاده می‌کنند که به فعالیت‌هایی چون دویدن، پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های مبتنی بر پا مشغول‌اند (اگرچه جی-شاک موو GBDH1000 را می‌توان برای دوچرخه‌سواری هم استفاده کرد).

هنگامی که جی-شاک موو شروع به ردیابی فعالیت‌های فعلی شما کرد، بلافاصله مفیدترین داده‌ها را برای دوندگان و کوهنوردان معمولی دنبال می‌کند. این داده‌ها شامل کل مدت زمان تمرین (زمان‌های استراحت نیز موجودند)، موقعیت جغرافیایی با استفاده از ردیابی GPS، ضربان قلب، ارتفاع صعود یا سقوط، اکسیژن‌رسانی خون (حداکثر VO2)، تعداد قدم‌ها و فاصله پیموده‌شده‌اند. با استفاده از این داده‌ها و اطلاعات شخصی شما، سیستم میزان کالری سوخته‌شده در طول تمرین را نیز پیش‌بینی می‌کند.

راهنمایی سریع برای نحوه ردیابی تمرینات ورزشی با ساعت کاسیو جی-شاک GBDH1000

صفحه‌های مختلف را می‌توان با فشردن دکمه منو بالا و پایین کرد. طرفداران جی-شاک با این رفتار بسیار آشنا هستند. قاب ساعت GBDH1000 نیز پنج دکمه فشاری دارد که به وارد کردن تمام دستورها کمک می‌کنند. صفحه‌های منو گزینه‌های نمایشی متفاوتی دارند، که منوهای فرعی متنوعی هستند که داده‌های اضافی در اختیار کاربران قرار می‌دهند یا اینکه داده‌ها را به‌روشی متفاوت نشان می‌دهند. به عنوان مثال، هنگام مشاهده ضربان قلب خود، می‌توانید داده‌ها را به‌صورت نموداری تماشا کنید که کل روند ضربان قلب را در طول روز شامل می‌شود.

کاسیو ساعت‌های جی-شاک GBDH1000 را طراحی کرد تا حتی اگر ساعت در حال پیگیری یک تمرین ورزشی باشد، باز هم داده‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار دهد. تمام داده‌های سنسورها در دسترس‌اند، از جمله اینکه در حال استفاده از حالت ردیابی باز هم قادر به استفاده از قطب‌نما یا ارتفاع‌سنج هستید و همچنین، کاربران این حق را دارند که درباره نحوه نمایش داده‌ها خودشان تصمیم‌گیری کنند. این ویژگی بسیار مهمی است؛ زیرا استفاده از انگشتان، آن هم وقتی که ترجیح می‌دهید داده‌ها را به‌طور سرسری و روی صفحه نمایش پیش‌فرض مشاهده کنید، همیشه هم راحت نخواهد بود. صفحه عقربه‌ها را می‌توان طوری پیکربندی کرد تا همین‌حالا زمان فعلی، مسافتی که سفر کرده‌اید و ضربان قلب شما را نشان بدهد. چند گزینه برای نمایش داده‌ها در دسترس‌اند که به معنای به حداقل رساندن زمان لازم برای سروکله‌زدن با ساعت خود در حین کار است.

از دیدگاه ورزشی، کاسیو حالت جدیدی در GDBH1000 ایجاد کرده است که عبارت است از مجموعه‌ای قابل‌برنامه‌ریزی از تایمرهای شمارش معکوس. این ویژگی مفید برای آموزش فاصله زمانی مناسب است؛ به‌ویژه وقتی که می‌خواهید ساعت در پایان هر بازه به شما (از طریق هشدارهای صوتی و لرزشی) به شما هشدار بدهد. می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که در فواصل زمانی بیشتر، این هشدارها را تا ۲۰ مرتبه تکرار کند. ویژگی دیگر آن است که پنج تمرین، هر کدام تا 20 بازه زمانی قابل تکرار که می‌توان پشت سر هم اجرا کرد، هم در این حالت گنجانده شده است.

استفاده از تایمر لپ و بیشترین بهره‌برداری از داده‌های سنسورها در حین ورزش

راهنمایی سریع برای نحوه ردیابی تمرینات ورزشی با ساعت کاسیو جی-شاک GBDH1000

ورزشکاران و افراد دیگری که دوست دارند عملکرد فیزیکی خود را ارزیابی کنند، اغلب در وسط هر جلسه تمرین شروع به اندازه‌گیری فاصله‌های زمانی می‌کنند. جی-شاک GBDH1000 امکانی فراهم کرده است تا سایر داده‌های سنسور موجود را برای هر دور تمرینی که در هر جلسه ورزشی طولانی‌تر ثبت می‌شوند، در اختیار کاربران قرار بگیرند. نتایج عملکرد این موارد را می‌توان به طور مستقل از کل دوره فعالیت‌ها و از بخش مربوط به سوابق یا از طریق برنامه جی-شاک موو مشاهده کرد. زمان‌بندی این فاصله‌ها به‌آسانی فشردن یک دکمه روی جی-شاک موو است. سایر بخش‌های مفید داده‌های موجود شامل زمان کل یک فعالیت، مسافت طی شده و ضربان قلب است.

در بسیاری از موارد، اندازه‌گیری واقعی عملکرد تمرین شخص برابر است با اندازه‌گیری مسافت طی شده. عملکرد GPS در جی-شاک GBDH1000 به کاربر اجازه می‌دهد تا مسافتی که کاربر پیموده یا بالا رفته است را دقیقاً ردیابی کند. این اطلاعات در ترکیب با زمان کل جلسه تمرینی، همان چیزی است که به شما انگیزه می‌بخشد که اگر هدف‌تان تقویت دویدن، آهسته‌دویدن یا پیاده‌روی در مکان‌های مشابه در موارد مکرر باشد، سعی کنید خودتان را بیشتر به چالش بکشید.

ضربان قلب و اقدامات مربوط به VO2 MAX نیز اطلاعات مهم و مفیدی برای ردیابی در حین کار در اختیار شما قرار می‌دهند. به طور کلی، صرفا کافی است ضربان قلب خود را در بخش‌های عادی روز که مایل به نظارت بر استرس و اضطراب خود هستید، اندازه بگیرید. در حالی که کار می‌کنید، فقط دنبال افزایش ضربان قلب‌تان نیستید؛ بلکه می‌خواهید ضربان قلب شما در طی یک دوره زمانی مشخص با شدت کم‌تر و بیشتر کار کند. استفاده از مانیتور ضربان قلب کار بسیار مؤثری است؛ زیرا در محصولی مانند جی-شاک موو، سیستم ضربات فعلی قلب را در هر دقیقه (BPM) و دامنه توصیه شده برای ضربان قلب شما را نشان می‌دهد. این داده‌ها به شما می‌گوید که آیا باید بیشتر سعی کنید یا اینکه باید کمی خنک شوید و از شدت ضربان قلب‌تان بکاهید.

تنظیم و تحقق اهداف شخصی برای فشار آوردن به خود

راهنمایی سریع برای نحوه ردیابی تمرینات ورزشی با ساعت کاسیو جی-شاک GBDH1000

هنگامی که شروع به کار می‌کنید، استمرار داشتن تمرین‌ها بسیار مهم‌تر از وارد کردن فشار بیشتر به خود است. کسانی که هدف‌شان از تمرین کردن، افزایش عملکرد ورزشی نیست، می‌توانند اهداف تمرین خود را طوری تعیین کنند که مثلا تمرین‌های روزانه و متوسط یا هفتگی را شامل شود که برخلاف افزایش عملکرد در هر تمرین است. تنوع ورزش‌ها این کار را جالب‌تر می‌کند. جی-شاک موو می‌تواند با کمک به ردیابی تمرین‌های مختلف با توجه به تنوع سنسورهای آن، به کاربرانی که به دنبال تنوع ورزشی هستند، کمک کند. به عنوان مثال، یک دونده ممکن است روزی تصمیم بگیرد که از تپه‌ای با شیب تند بالا برود و سپس، از یک سری پله‌ها صعود کند. با در نظر گرفتن ضربان قلب، ارتفاع و فاصله، جی-شاک موو می‌تواند به کاربران کمک کند تا درک کنند که چنین تمرینی، چه نفعی برای بدن آن‌ها دارد که متفاوت از سطح ورزشی است که به‌طور سنتی اجرا می‌کند.

علاوه بر اشکال منفعلانه‌تر تمرینات ورزشی، برنامه جی-شاک موو دو نوع تمرین اضافی را نیز تحت آنچه کاسیو آن را «برنامه» می‌نامد، فراهم می‌کند. این‌ها جایگزین اهداف تمرینی آزادانه‌تر به همراه توصیه‌های خاصی درباره کارهایی است که باید بر اساس دو هدف مجزا انجام دهید. یک هدف این است که در یک مسابقه دوی مسافت (مانند 10 کیلومتر) عملکرد خوبی داشته باشید. شما این مورد را به عنوان هدف تعیین می‌کنید و ساعت، برنامه‌ای شخصی برای رسیدن به آن در اختیار شما می‌دهد. برنامه دوم برای کمک به افزایش ظرفیت قلبی عروقی طراحی شده است. در این حالت، تمرین‌های ردیابی‌شده شما به گونه‌ای طراحی می‌شوند که ضربان قلب شما را به مرور زمان بالا ببرد؛ طوری که در طی چندین جلسه تمرینی، ضربان قلب و ظرفیت قلبی شما افزایش می‌یابد.

استفاده از برنامه جی-شاک موو برای ضبط و ارزیابی عملکرد

راهنمایی سریع برای نحوه ردیابی تمرینات ورزشی با ساعت کاسیو جی-شاک GBDH1000

هنگامی که صاحبان جی-شاک GBDH1000 اپلیکیشن گوشی هوشمند جی-شاک موو را باز می‌کنند، این ساعت فرصتی برای همگام‌سازی داده‌ها با برنامه از طریق بلوتوث در اختیار آن‌ها می‌گذارد. کاسیو یک داشبورد جذاب و کامل را با یک سری نمودارهای عملکردی و معیارهای هدف طراحی کرده است.

توجه داشته باشید که جی-شاک موو بسیاری از داده‌های مرتبط با فعالیت کاربر را – حتی اگر در حالت ردیابی تمرین نباشد – ردیابی و این امکان را برای ارائه تصویری کامل‌تر از زندگی ورزشی شما فراهم می‌کند. در این حالت از GPS استفاده نمی‌شود و طبق گفته کاسیو، باتری GBDH1000 اغلب می‌تواند از طریق سلول خورشیدی فتوولتائیک واقع در اطراف حاشیه صفحه، به طور کامل شارژ شود. ردیابی فعالیت‌های منفعل نیز داده‌هایی مانند ضربان قلب و گام‌های پیموده‌شده را ثبت می‌کند که به درک مفید سطح ورزش روزانه کمک می‌کند.

در حالی که بخش اعظم داده‌های نمایش داده‌شده در برنامه جی-شاک موو از نظر فنی برای مشاهده در خود ساعت نیز در دسترس‌اند، تجربه مشاهده داده‌های موجود در تلفن تجربه‌ای بسیار بهتر خواهد بود. زیرا گرافیک‌ها و نمودارهای توسعه‌یافته‌تری دارد و کاربرانی که متعلق به جوامع ردیابی تمرینات اجتماعی مانند استراوا، اپل هلس یا گوگل‌فیت هستند، می‌توانند اکانت‌های خود را به برنامه جی-شاک موو متصل کنند.

هیچ کس جز کاسیو نمی‌توانست جی-شاک را برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی تولید کند و جی-شاک موو GBDH1000 اولین تولید این شرکت در چنین زمینه‌ای است. کاسیو مخصوصا طوری جی-شاک موو GBDH1000 را قیمت‌گذاری کرده است که بتواند به بهترین وجه ممکن در فضای هوشمند پویا و فضای ردیابی‌ها با دیگران رقابت کند. قیمت خوب این محصولات – 399.99 دلار – به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا محصولی بخرد که در قبال پولی که در ازای آن می‌پردازد، آورده‌های بسیاری برای وی به ارمغان بیاورد و شماری از بهترین ویژگی‌های این نوع از ساعت‌ها را داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *