0

پولدارترین ایرانی ها

پولدارترین ایرانی ها

افراد ثروتمند نقش بزرگی در تحولات اقتصاد جهانی ایفا می‌کنند و اغلب بنیان‌گذاران غول‌های فناوری و صاحبان شرکت‌های بزرگ خدماتی مبتنی بر تکنولوژی چنین افرادی هستند و برای افزایش سرمایه خود با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند. ثروتمندان نیز مانند مردم عادی در راه رسیدن به این میزان ثروت، پستی و بلندی‌های بسیار را پشت سر گذاشتند اما با پشتکار فراوان و شناختن راه های افزایش ثروت توانستند به موفقیت فوق‌العاده دست پیدا کنند.

جالب است بدانید این افراد روز به روز در حال افزایش سرمایه خود هستند تا بتوانند عنوان ثروتمندترین افراد جهان را کسب کنند. از این رو در این مقاله قصد داریم راز موفقیت این ثروتمندان را مورد بررسی قرار دهیم و در ادامه برخی از معروف‌ترین و سرآمدترین آنها را به شما معرفی کنیم.

حسین ثابت بکتاش

حسین ثابت بکتاش

حسین ثابت بکتاش متولد 1313 کارآفرین و سازنده بزرگ ایرانی است که در زمینه گردشگری و هتلداری فعالیت می‌کند. او در نوجوانی پس از اخذ دیپلم در ایران برای تحصیل در رشته برق و الکترونیک به اروپا سفر کرد. در همین دوران بود که او به صنعت گردشگری علاقه‌مند شد. حسین ثابت مالک پیشین هتل بزرگ داریوش است. این هتل فوق‌العاده به سبک تخت جمشید و در شهر کیش ساخته‌شده است. او همچنین چهار هتل دیگر به نام های لاله، هلیا، تماشا و پانیذ را نیز در شهر کیش ساخته است. او سابقاً مالکیت 25 درصد از سهام هتل لاله کیش را نیز در اختیار داشت.

حسین ثابت بکتاش بعدها هتل لاله در تهران، سرعین و یزد را خریداری کرد. شرکت تجارت بین‌المللی ثابت و پارک دلفین‌ها که به دلفیناریوم معروف است را نیز در کیش راه اندازی کرد. اما در نهایت او 25 درصد از سهام هتل لاله کیش، هتل داریوش و دلفیناریوم را به مالک شرکت هواپیمایی زاگرس فروخت.

از دیگر اقدامات او در ایران می توان به احداث پارک اسب ایران به منظور ایجاد محلی برای اسب‌دوانی اشاره کرد. در حال حاضر حسین ثابت بکتاش صاحب 9 هتل در جزایر قناری کشور اسپانیاست و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هتلداران این کشور محسوب می‌شود.

 فرزاد وجیهی

فرزاد وجیهی

فرزاد وجیهی متولد  متولد : ۲۵ آبان ۱۳۶۷ (۱۶ نوامبر ۱۹۸۸) که در بازارهای مالی بین المللی، به عنوان یک تریدر نام آشنای ایرانی، از او نام برده می­شود وبه ” استاد آرون” در میان جامعه تریدرها، به شهرت رسیده است . وی در سایت معروف و معتبر MQL هم‌ردیف برترین تریدرهای جهان قرارگرفته است ، بین سال های 1393 تا 1398 در بازار های داخلی طلا ، دلار و سکه ایران فعالیت گسترده ای داشت،اتاق های سرمایه گذاری راه اندازی و سرمایه گذاری های کلانی کرد و سپس وارد بازار های بین‌المللی شد. وی اکنون ساکن لندن است وی در زمینه معاملات و سرمایه‌گزاری های بازارهای بین‌المللی، بانکی، املاک، مستغلات به ثروت هنگفتی دست یافته است. وجیهی شرکت و املاک زیادی دارد که در کشورهای مختلف پراکنده هستند وی با حجم بسیار بالای معاملات روزانه ۱۰ میلیون دلارنه‌تنها به‌عنوان برترین تریدر ایرانی میباشد، بلکه در میان ثروتمند ترین های  دنیا نیز جای گرفته است.

اسحاق لاریان

اسحاق لاریان

آیزاک لاریان یا اسحاق لاریان متولد 28 مارس 1954 است. او یک یهودی اهل کاشان است. لاریان در دبیرستان خوارزمی تهران تحصیل می کرد. او درسن 17 سالگی و پس از اتمام دوره دبیرستان به آمریکا مهاجرت کرد. در آنجا برای تامین مخارج تحصیل و زندگی خود در یک رستوران مشغول به کار شد. اسحاق در حال حاضر 69 سال سن دارد و دارائی او در حدود 1.1 میلیارد دلار است. او مدیرعامل MGA entertainment، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده اسباب بازی و محصولات سرگرمی در جهان است. شعار اسحاق لاریان: «آینده متعلق به جسوران است» که در تمام شرکت MGA به نمایش درآمده است. اسحال لاریان در سال 2001 موفق شد تا عنوان کارافرین سال ملی را از ارنست اند دریافت کند.

مانی مشعوف

مانی مشعوف

مانی مشعوف متولد 6 ژوئیه سال 1937 (15 تیر 1317) در تهران است. او یک تاجر ایرانی ساکن کشور آمریکا است. مانی در نوجوانی به همراه خانواده به واشنگتن دیسی مهاجرت کرد. پس از مهاجرت مشغول به تحصیل شد و توانست در رشته علوم سیاسی دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو فارغ التحصیل شود.

او مالک یک استیک فروشی در آمریکا بود. سپس تصمیم گرفت یک فروشگاه اینترنتی در زمینه لوازم آرایشی و زیورالات راه اندازی کند. شرکتی که مانی مشعوف تاسیس کرد BEBE نام داشت. سایت خرده فروشی مانی مشعوف جز قدیمی ترین سایت هاست. این فروشگاه هم اکنون دارای بیش از 312 شعبه در سراسر آمریکای شمالی است. این سایت ارائه کننده هزاران نوع لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورالات و پوشاک زنانه است. افتتاح فروشگاه BEBE با حضور هنرماندان همراه بوده است. کیم کارداشیان بارها در مراسم افتتاح شعبه های مختلف بی بی استورس حضور داشته است. این فروشگاه برای خریدهای بالای 100 دلار ارسال رایگان در نظر گرفته است.

 اردوان فرهاد مشیری

اردوان فرهاد مشیری

یک تاجر ایرانیست که اکنون در موناکو زندگی می‌کند. او در 27 اردیبهشت 1334 در ایران متولد شده است. اردوان فرهاد مشیری متولد ایران و بزرگ شده انگلیس است. او در سال 1979 ایران را ترک و به کشور انگلستان مهاجرت کرد. او فارغ التحصیل دانشگاه لندن است.

اردوان فرهاد مشیری در زمینه برند سازی شخصی بسیار موفق بوده است. ثروت او تا حد زیادی از طریق سرمایه گذاری در شرکت های فعال در حوزه انرژی و صنعت فولاد به دست آمده است. شرکت هایی که او در انها سرمایه گذاری کرده، در کشورهای انگلیس و روسیه واقع هستند. همچنین او مالک بخشی از سهام باشگاه فوتبال اورتون انگلیس است.

 قرار گرفتن جزو ثروتمندترین افراد جهان کار سختی نیست و با راهکارهای کاربردی قابل دسترسی است و تنها باید ایده خود را به عمل تبدیل کنید. البته بهره‌گیری از دانش مالی درست را نیز فراموش نکنید. البته یکی از راه‌های میانبر برای ثروتمند شدن این است که عملکرد دیگر افراد ثروتمند را الگو قرار دهید. در ادامه راهکارهایی را در این رابطه ارائه خواهیم داد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *